Ervaring zadel aanschaffen in coronatijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Ervaring zadel aanschaffen in coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 14:45

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een zadel kopen in coronatijd. Ik heb namelijk een hele slechte ervaring ermee en baal er ontzettend van.

Ik heb een zadel in juli gekocht (vol in coronatijd). Ze gaf wel aan dat het even kon duren. In hun algemene voorwaarden staat max 16 weken. In diverse appjes werd ik zoet gehouden met "het komt goed"..maar helaas 18 weken verder en nog steeds wachten. Ik heb nu zelf het zadel geannuleerd omdat het vertrouwen natuurlijk helemaal weg is en ze gewoon geen garantie kunnen geven wanneer het zadel komt.

Inmiddels heeft mevrouw de Algemene voorwaarden even snel aangepast op haar website. Alleen helaas voor haar heb ik de oude - voor mij geldende AV - bewaard. Doordat ik de helft al moest aanbetalen heeft zij natuurlijk alle macht. Niet slim van mij, maar ik heb in het verleden wel eerder zaken met hun gedaan.

Dus nu ruim 250 euro annuleringskosten lichter en geen zadel.
Laatst bijgewerkt door sassie76 op 28-11-20 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ervaring zadel aanschaffen in coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:49

Ik heb in augustus een nieuw zadel gekocht. Ik heb veel geluk gehad want het was het laatste zadel van dat merk/maat wat er op voorraad was.
Tijdens de nacontrole vertelde de zadelmaker dat ze sindsdien geen zadel meer heeft binnen gekregen door corona. Dit ging om Busse maar Wintec/bates hebben nu ook zo’n lange levertijd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:50

Tja geduld wordt beloond. Door Corona zijn de wachttijden nu eenmaal langer. Ik kan me voorstellen indien het een op maat gemaakt zadel is dat het dan zeker langer kan duren IVM transport etc. En niet alleen bij zadels, bij andere postpakketten zijn er ook al serieuze vertragingen.

Op de algemene voorwaarden vermeld op de site kan je nu echt niet afgaan.

Vind dat je toch beetje meer begrip mag hebben in deze uitzonderlijke tijd.
Dan maar een tijdje niet rijden, of barebackpad gebruiken. Rijden moet toch niet het hoofddoel zijn hoop ik?

Ik heb bij de eerste golf 3 maanden mijn auto moeten missen omdat het fabriek gesloten was en de hele deur vervangen moest worden. De garage kon dus niks beginnen zonder die onderdelen. Vervangwagen moest ik ook bijna 2 weken op wachten. Maar he zolang ik overal geraak maak ik me er niet druk om.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-11-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:52

Ben wel benieuwd. Hier komt 8 januari de zadelmaker en zeer waarschijnlijk komt er een nieuw zadel.. ben wel benieuwd.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 14:52

Begrip kan ik zeker hebben als de communicatie goed is en daar ontbrak het totaal aan. Eerlijkheid duurt het langst en dan ben ik de laatste die moeilijk gaat doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:53

Veel zadels worden in het buitenland gemaakt en door de strenge regels daar kan het inderdaad een stuk langer duren. Dat is overmacht en kan de verkoopster ook niets aan doen.

Waarschijnlijk ga je hier ook tegenaan lopen met andere zadelmakers.

Ik heb 12 weken gewacht ipv 8. Vond ik ook niet leuk, ik had geluk omdat ze van mijn zadel een spoed hadden gemaakt, anderen moesten nog langer wachten. Als in de zadelfabriek er maar 1 mag werken ipv volledige bezetting dan houdt het op.

Maar wat wil je eigenlijk bereiken hiermee? Denk je dat zij het leuk vinden dat er bijna geen zadels uitgeleverd kunnen worden?

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:54

Yep. *\o/* Ik heb vandaag mijn zadel binnen gekregen. Ik had hem op 1 augustus besteld en wist dat het sowieso 10 weken zou duren. Mijn zadel is gemaakt door een Nederlandse zadelmaker (Daaleman) en hij gaf al aan dat hij langere tijd geen leer aangeleverd had gekregen vanuit Engeland. Dus dat leverde wel problemen op voor hem. Door een ander foutje moest hij iets herstellen aan mijn zadel en dat zorgde voor de vertraging. Bij hem geen aanbetaling nodig trouwens.
Vanochtend kwam hij het afleveren en ik heb er een heerlijk ritje mee kunnen maken. Dus ja, het duurde bij mij iets langer, maar dat had ik al ingecalculeerd (omdat ik weet dat een zadel maken toch tijd kost ;)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:54

Hier ook van de week de zadelpasser gehad maar zij had ook het goede zadel niet op voorraad. Ze kan ook niet aangeven wanneer ze 'm binnekrijgt vanuit Engeland. Helaas

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:55

sassie76 schreef:
Begrip kan ik zeker hebben als de communicatie goed is en daar ontbrak het totaal aan. Eerlijkheid duurt het langst en dan ben ik de laatste die moeilijk gaat doen.

Ik kan uit uw post niet uitmaken dat ze niet eerlijk is geweest.
Ja "het komt goed" vind ik nu niet bepaald een oneerlijke communicatie. Zij kan er toch ook helemaal niks aan doen dat het allemaal langer duurt?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 14:56

ingvdh schreef:
Veel zadels worden in het buitenland gemaakt en door de strenge regels daar kan het inderdaad een stuk langer duren. Dat is overmacht en kan de verkoopster ook niets aan doen.

Waarschijnlijk ga je hier ook tegenaan lopen met andere zadelmakers.

Ik heb 12 weken gewacht ipv 8. Vond ik ook niet leuk, ik had geluk omdat ze van mijn zadel een spoed hadden gemaakt, anderen moesten nog langer wachten. Als in de zadelfabriek er maar 1 mag werken ipv volledige bezetting dan houdt het op.

Maar wat wil je eigenlijk bereiken hiermee? Denk je dat zij het leuk vinden dat er bijna geen zadels uitgeleverd kunnen worden?

Mijn doel: ik wil graag de ervaringen lezen. Ik heb bewust niet het bedrijf erbij gezet.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 14:57

Art_Ificious schreef:
sassie76 schreef:

Ik kan uit uw post niet uitmaken dat ze niet eerlijk is geweest.
Ja "het komt goed" vind ik nu niet bepaald een oneerlijke communicatie. Zij kan er toch ook helemaal niks aan doen dat het allemaal langer duurt?

Ik ga hier ook niet expliciet de apps delen. Maar zij heeft telkens aangegeven dat het snel komt en zeker niet later dan oktober.. dan is voor de maat vol. Dus zij heeft letterlijk data genoemd. En dan ook nog eens snel de AV aanpassen en daarnaar verwijzen. Niet chic

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:59

Je had met research vooraf ook al kunnen weten dat het hoogst waarschijnlijk langer zal duren dan gewoonlijk.

Ik vind je best een slechte klant... Ongeduldig en te onbegripvol.

Kan zij er dan iets aan doen dat het toch langer duurt?
Wat moet ze dan doen, zelf naar UK of wat dan ook gaan voor het zadel sneller te hebben?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 15:01

Art_Ificious schreef:
Je had met research vooraf ook al kunnen weten dat het hoogst waarschijnlijk langer zal duren dan gewoonlijk.

Ik vind je best een slechte klant... Ongeduldig en te onbegripvol.

Kan zij er dan iets aan doen dat het toch langer duurt?
Wat moet ze dan doen, zelf naar UK of wat dan ook gaan voor het zadel sneller te hebben?

Kennelijk ken je haar of ben je haar, want ik heb nergens aangeven dat het om een zadel uit de UK gaat!!!!

Maar goed, ik ga de discussie niet met jou aan. Ik heb hier geen namen genoemd en dus niemand zwart gemaakt en dat doe jij nu wel.

Ik vraag hier om ervaringen en niets meer dan dat

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:05

Negen van de tien zadels komen uit de UK, daar is ook de meeste vertraging in. Het is dus lastig te herleiden.

Maar ik snap dat jij vooral gefrustreerd bent over de communicatie. Was het anders geweest als ze had gezegd dat je tot januari zou moeten wachten gezien de omstandigheden en daarom de voorwaarden niet kan waarmaken?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:05

Ik vind ook dat je begrip moet tonen voor de situatie. Er zit op zoveel meer nu een langere levertijd uit het buitenland.
En ook zij kan het niet zeker weten als het vanuit de leverancier ook niet zeker is.
Ik zou als ik haar was wel eerlijk aangeven van joh ik weet het niet. Door corona loopt het allemaal anders.

Maar jeetje.. nee. Ik vind jou onbegripvol jn deze tijd. Deze voor alles en iedereen rare tijd.....

En k zou ook mn voorwaarden nu aanpassen. Het is een andere tijd dus die veranderen ook.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 15:10

ingvdh schreef:
Negen van de tien zadels komen uit de UK, daar is ook de meeste vertraging in. Het is dus lastig te herleiden.

Maar ik snap dat jij vooral gefrustreerd bent over de communicatie. Was het anders geweest als ze had gezegd dat je tot januari zou moeten wachten gezien de omstandigheden en daarom de voorwaarden niet kan waarmaken?

Ja, dat had voor mij ontzettend uitgemaakt. Ik vind dat je altijd heel eerlijk moet communiceren. Ik heb zelfs gevraagd komt het zadel dan in november en december en dat werd absoluut ontkend. Dat is niet okay.

Begrip in deze tijd heb ik zeker. Ik snap dat het in Coronatijd langer kan duren.

Maar volgens mij wordt de post nu verkeerd uitgelegd. Ik ben op zoek naar ervaringen. Kom je hetzelfde tegen of waar niet. Ik lees dat het bij Daaleman dus meevalt. Misschien dus voor mij een optie om hun te benaderen voor een zadel.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:10

Het klinkt best een beetje als een verhaal dat ik ook met een zadelmaker had.
Ook telkens komt goed. Ze zijn ermee bezig. Ja hij is klaar. Hij is intussen verzonden. Maar telkens wachten wachten wachten. Heb toen ook ipv 8-12 weken, 17 weken erop gewacht.
En opzich is er prima begrip op te brengen met het feit dat er vertraging is (intussen alweer een ander nieuw besteld zadel welke ook iets vertraging had), maar je wil niet telkens met een kluitje het riet in gestuurd worden. Je hebt een behoorlijke periode te overbruggen waarin rijden dus niet (helemaal lekker) kan.

Vertraging dus niet gek maar communicatie is wel de sleutel. Ik snap ts. Klinkt mij overigens beetje als dezelfde persoon in de oren.

Andere bestelde zadel had dacht ik uit m’n hoofd 2,5 week vertraging op een levertijd van 8 weken. Zeg ik nu beiden uit m’n hoofd. Hierbij kreeg ik eerlijk antwoord en werd er een leenzadel opgestuurd omdat huidige zadel dusdanig veel problemen begon op te leveren dat langer wachten niet meer echt een optie was.
Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 28-11-20 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 15:12

mellamoshan schreef:
Ook telkens komt goed. Ze zijn ermee bezig. Ja hij is klaar. Hij is intussen verzonden. Maar telkens wachten wachten wachten. Heb toen ook ipv 8-12 weken, 17 weken erop gewacht.
En opzich is er prima begrip op te brengen met het feit dat er vertraging is (intussen alweer een ander nieuw besteld zadel welke ook iets vertraging had), maar je wil niet telkens met een kluitje het riet in gestuurd worden. Je hebt een behoorlijke periode te overbruggen waarin rijden dus niet (helemaal lekker) kan.

Vertraging dus niet gek maar communicatie is wel de sleutel. Ik snap ts. Klinkt mij overigens beetje als dezelfde persoon in de oren.

Maar dat is nu exact het punt. THanks!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:44

Ik ben zelf instructeur en bevriend met een aantal zadelmakers en ik ken dus beide kanten. De frustratie bij de klanten omdat het super lang duurt, en de frustratie bij de zadelmakers omdat de data steeds verspringen. Dan krijgen ze een datum binnen dat het geleverd zou worden, communiceren dit naar de wachtende klant en dan wordt er opeens weer verschoven. Dus voor beide kanten vergt het heel veel geduld. Vooral de zadels uit Italië en Engeland zijn momenteel bizar lang onderweg.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:53

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:25

sassie76 schreef:
mellamoshan schreef:

Maar dat is nu exact het punt. THanks!

Lijkt wel dezelfde persoon als waar ik mijn zadel gekocht heb. Met passen in begin juni zou het zadel er met 3 weken zijn ( was de reden waarom ik dit merk had gekozen, had snel een zadel nodig). Zadel werd pas 31 aug geleverd... kon er zelf steeds achteraan. Op het laatst kwam ze er pas mee dat dit kwam door Corona.
Ze wist als ik dit van te voren had geweten het zadel nooit had besteld zou hebben.
Achteraf blijkt dat de fabriek al veel langer leveringsproblemen had.
En het aller ergste.... het zadel past voor geen meter en de zadelpasser geeft dus niet thuis...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:34

Ik ben in afwachting van mijn zadel. Levertijd is 8-12 weken genoemd, met de kanttekening dat als de fabriek (Italië) ivm covid weer dicht moet of door maatregelen minder productie kan draaien het langer kan duren. Vooraf al gecommuniceerd dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:41

Wij hebben heel lang op ons bestelde zadel moeten wachten (wintec vzh) maar hebben tot het zadel er was keurig een leenzadel gehad, wat ook prima paste op de pony. Wij hebben dus geen vervelende ervaring met een zadel bestellen in deze tijd. Moet er wel bij zeggen dat wij al jaren zaken doen met deze zadelpasser. En ook al jaren tevreden klant zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 01:23

Hier ook iemand met vervelende ervaringen in deze tijd. Zadel besteld en aanbetaald, gevraagd naar de levertijd. Dat zou 5 tot 7 weken zijn, mogelijk iets langer. Na 9 weken contact gezocht, gevraagd of er al iets bekend was. Toen bleek er een extra vertraging op te zitten van nog een paar weken. Gevraagd waarom ze dat niet gezegd hebben zodra ze het wisten. Nou dat antwoord was absoluut niet klantvriendelijk. Uiteindelijk hoorde ik na 11 weken dat m'n zadel er aankwam en of ik de rest wilde betalen. Meteen gedaan natuurlijk, je wil niet zelf vertraging toevoegen. Inmiddels zijn we weer 2 weken verder en ben ik de afgelopen weken steeds met een kluitje in het riet gestuurd en verteld dat ie morgen toch echt verstuurd werd. Uiteindelijk eergisteren van de producent rechtstreeks een track-and-trace code gekregen. Als het goed is komt eind van de week mijn zadel na 15 weken eindelijk aan.

Een paar weken vertraging is meestal wel te doen. Maar in mijn geval is het 2 a 3 keer zo lang en dat is echt veel. Komt daarbij het feit dat ze toen ik besteld al wist dat het zeker 3 maanden ging duren, maar bewust heeft verzwegen. Het gedraai en gelieg van de afgelopen 2 weken en het feit dat niet alles is zoals gevraagd. Het maakt dat ik niet echt super blij ben. Zadels zijn dure aankopen en je mag verwachten dat zadelmakers je dan echt wel op de hoogte houden. Ik heb de afgelopen 2 weken bijna elke dag gedacht dat ik opgelicht was ipv gewoon de dupe van een productie probleem. Begrip voor de situatie kun je zelf creeeren als verkoper, maar onbegrip zeker ook.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:45

Ik ben wel benieuwd of dit allemaal dezelfde zadelpasser betreft.. en wie dit dan is..