Roodvos schreef:@Avalanche: correcte kritische noot m.b.t. de technologie. Echter het is echt een heel bijzonder zadel en ik snap ook dat men e.e.a. niet voluit op het internet zet ter voorkoming van (kwalitatief slechte) kopieën (die het goede product ook een slechte naam bezorgen)
Ik geloof best dat het een bijzonder zadel is.
Waar ik moeite mee heb, is dat ook bij navraag niet duidelijk wordt welk materiaal er gebruikt wordt, en door wie het exact handgemaakt is.
Veel zadelmakers zijn daar heel open over, WoW saddlery bijvoorbeeld is volkomen open over de materialen die worden gebruikt, Kieffer heeft de carbonfiber boom, zowel Bates als Wow zijn open over de materialen die gebruikt worden voor het maken van de bomen, en de laterale flexibiliteit, Bates is volkomen eerlijk over wat CAIR exact is. Toch zie ik geen slechte kopieen daarvan op de markt, dus het lijkt me dat die angst wat ongegrond is.
Bij Barefoot was dat in eerste instantie wel het geval, maar die heeft zich prima gered en zich onderscheiden door consistente kwaliteit.
Dat gebrek aan openheid in combinatie met de exorbitant hoge prijs, maakt me wat argwanend.
Roodvos schreef:Mijn paard echter is heel erg gevoelig en reageert al op de kleinste beweging. Voor mijn paard is zo'n beweeglijk flexibel zadel dus niet geschikt. Die wordt er juist heel heet, hectisch en kriebelig van.
Deze reactie komt ook regelmatig op boomloze zadels voor. Ik ben wel erg benieuwd hoe de drukverdeling was, is die gemeten?
Roodvos schreef:Ik heb allerlei zadels uitgeprobeerd, maar ben dus uiteindelijk deze zomer van een luchtkussenzadel (Wow) terug gegaan naar wolgevuld. Dat past zich misschien minder snel aan, maar die stabiliteit is juist wat mijn paard rust geeft.
Weet je ook wat de reden was van die reactie op wow? Mijn hypersensibele Engelse volbloedjes vonden het juist geweldig, waren veel meer ontspannen, juist omdat het veel rustiger was, en de drukverdelings pad gaf dat ook aan.
Wol is idd wel constanter qua vorm, het kan zijn dat dat een stuk rust gaf?