Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KellyR schreef:Een schuivend zadel is meestal het probleem van het zadel en niet van de singel.
Op dit moment past mijn zadel niet meer omdat hij door de training ontzetten gegroeid is. (We rijden nu even met bbp tot de zadelmaker is geweest).
Zij gaat de vulling hier op aan passen zodat het zadel weer een stabiele plek krijgt.
Als we nu rijden wordt het zadel met 5 a 10 minuten zeker 15cm naar voren geschoven, terwijl dit een maand geleden nog niet het geval was.
Dus laat de zadelmaker langs komen om je zadel te checken en om je te laten adviseren over de singel.
We kunnen hier allemaal wel wat gaan roepen. Maar we zien jouw paard niet en kunnen van een foto niet zien hoe je zadel ligt. Wat voor het ene paard werkt, werkt voor de ander helemaal niet.
Uiteindelijk wil elke singel naar een stabiele plek schuiven, althans dat idee heb ik zelf
LoveBodin schreef:Ik heb zo'n singel, met een bolling aan de voorkant. Is 110. Hij hoort trouwens niet tussen de voorbenen te komen? Tenminste, bij mij ligt de bolling (het is niet echt een bolling, meer een soort dubbele s, met een plat stuk aan de voorkant dus), op de singelgroeve. Er ligt dus gewoon een recht stuk op de singel groeve, en net voor de ellebogen buigt de singel terug naar achteren. Pff.. lastig uitleggen dit.
Ik heb 'm toen bij theo kevenaar in de sale gekocht.
Zal anders kijken of ik een foto kan maken, of iets vergelijkbaars zoeken haha
Edit: het is dus niet zoals de prolite of de mattes, die hebben echt een "punt". Die van mij is denk ik breder daar.