Wat doen jullie met dekjes die 2good2go zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Wat doen jullie met dekjes die 2good2go zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 15:49

Beetje vreemde titel, maar ik vroeg mij af of hoe jullie dit aanpakken

Ik heb een paar dekjes, veel van de BR Event lijn die ik nu al enige tijd niet meer gebruik en men stapel dekjes is veel te hoog. Op zich is er helemaal niets mis met de dekjes, behalve dat mijn zadel ontzettend af geeft. Heel veel zwarte vegen, en die krijg je er ook met het wassen niet helemaal meer uit. Vooral niet op de lichte dekjes.

Ik had al op facebook geplaatst dat mensen ze mochten hebben, omdat ze hier in men weg eigenlijk lagen. Maar niemand wil die dekjes omdat ze er niet netjes uit zien omwille van die zwarte vegen. Dus ik dacht vandaag oké de vuilbak in ermee. Maar langs de andere kant is dat wel een beetje zonde want op zich is er dus helemaal niets mis met die dekjes behalve die vegen.

Wat zijn jullie opties die jullie doen met zo'n dekjes? Veel mensen zeiden al naar een manege brengen. Maar in België is dat momenteel een no no ivm Corona want je mag niet zomaar op een manege aankomen

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:52

Aan een manege of stal geven :) Die zijn er vaak wel blij mee, in ieder geval hier in de buurt. Nu heb ik wel amper dekjes en gebruik ik ze tot ze ongeveer uit elkaar vallen, maar ik ken er wel veel die ze afgeven als ze ze niet meer gebruiken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 15:53

Whupp schreef:
Aan een manege of stal geven :) Die zijn er vaak wel blij mee, in ieder geval hier in de buurt. Nu heb ik wel amper dekjes en gebruik ik ze tot ze ongeveer uit elkaar vallen, maar ik ken er wel veel die ze afgeven als ze ze niet meer gebruiken.

Yes, dat is inderdaad een optie maar ik mag momenteel niet op een manege binnen in België omwille van Corona. In België is de regel dat je enkel op een paardenstal/manege binnen mag als je paard daar staat. Geen 'extra's'

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:53

Ohhh de br event! Die zijn zo fijn!
Zitte de vegen alleen onder het zadel? Welke maat en kleuren? Misschien heb ik wel interesse :Y)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:53

Of een stichting? Paarden in nood oid, die stichting met die ezeltjes in arme landen?

Of misschien kan je ze 'te koop' zetten en dat je het geld doneert oid? Dat mensen er dan wel een paar euro voor over hebben

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:59

Saskia9 schreef:
Ohhh de br event! Die zijn zo fijn!
Zitte de vegen alleen onder het zadel? Welke maat en kleuren? Misschien heb ik wel interesse :Y)

Precies wat ik ook wilde vragen. O:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 15:59

Ik zal de foto anders even hier plaatsen, maar je ziet het dus heel fel op de lichte kleuren :(
Afbeelding

Gini

Re: Wat doen jullie met dekjes die 2good2go zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:03

Heb je het enkel op je eigen FB-profiel gezet? Of ook in diverse verkoopgroepen? Lijkt me echt gek dat niemand reageert op gratis dekjes :D
Indien het niet via de FB-groepen lukt, zou ik de dekjes bijhouden totdat corona weer is gaan liggen en je wel een bezoek mag brengen. Of een oproep doen op Facebook (GRATIS kent iemand een manege die enkele dekjes kan gebruiken?) grote kans iemand van een manege of iemand die er rijdt de dekjes bij jou kan komen afhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:07

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:07

Ik heb pas een stapel bij het asiel afgegeven om ze in de honden- en kattenmanden te gebruiken. Ze waren er blij mee

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:09

Ik gebruik m'n oude dekjes voor lange buitenritten en het strand.. :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 16:11

Asiel is een leuk idee! Ik zal ook eens checken in het weggeeftopic. Ik had ze nog niet in groepen geplaatst, maar omdat er van al mijn paardenvrienden zo weinig opmerkingen kwamen dacht ik dat het echt een verloren zaak was xD

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:01

Aan een dieren asiel geven. Als je de lussen er af knipt, zijn het heerlijke lig-dekens voor honden. Ik deed dat ook altijd toen ik mijn honden in de kennel had. Nu heb ik een binnen-hond. Maar voor in een hondenhok zijn ze ideaal.

Oh, suffe ik. Dat was al geopperd. -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:12

Ik zou even mailen naar een manege, en als ze interesse hebben voor de deur gaan afzetten. Dan vinden ze die wel. Of meegeven met iemand die daar een paard heeft?