Gezocht: side-pull hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

Gezocht: side-pull hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 11:24

Ik wil graag echt bitloos gaan rijden. Rij nu meestal met mijn leren bit-hoofdstel en af en toe voor de afwisseling met mijn touw-hoofdstel zonder bit. Dit is een side-pull. Hij reageert hier eigenlijk veel lekkerder op dan met bit dus ik wil graag de overstap gaan maken. Maar altijd met zo'n touwhoofdstel vind ik ook niet fijn en daar mag je geen wedstrijden mee starten, en die wil ik dan ook bitloos gaan doen.

Heeft iemand tips voor een fijn bitloos hoofdstel? Ik heb nu een anatomisch gevormd hoofdstel dus dat zou ik wel fijn vinden. Ik vind de FRA Rebecca Sidepull (https://www.horze.nl/bitloos-hoofdstel/ ... 9#color=BL) er mooi uit zien (qua vorm ook) maar die is wel wat prijzig (hallo Swarovski steentjes <3 ) Dus ik zoek eigenlijk zo'n soort model maar hoeft niet perse over de top fancy te zijn :') Wie weet een fijne? :o

Nu rijden we zo bitloos :j
Afbeelding

Pascalis

Re: Gezocht: side-pull hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:18

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 15:42

Ah ja die ziet er inderdaad al heel fijn uit! Zo iets bedoelde ik inderdaad

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:46

Equibling heeft ook een vergelijkbaar hoofdstel. Ik heb zelf de FRA rebecca voor mijn haflinger

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:46

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 16:04

Die van Equibling ziet er inderdaad ook fijn uit! Alleen op de foto staat wel dat het paard van de foto een cob draagt, en ze hebben alleen nog full. Zo'n groot hoofd heeft mijn paard niet, en bij de foto zit ie al bijna op z'n kleinst. Vind het wel spannend of dat gaat passen dan

FleurSandro vind jij trouwens de Rebecca wel fijn?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:26

xRoossie95 schreef:
Die van Equibling ziet er inderdaad ook fijn uit! Alleen op de foto staat wel dat het paard van de foto een cob draagt, en ze hebben alleen nog full. Zo'n groot hoofd heeft mijn paard niet, en bij de foto zit ie al bijna op z'n kleinst. Vind het wel spannend of dat gaat passen dan

Ja ik ben erg tevreden over de rebecca!! Erg mooi stevig leer, pony reageerd er ook super fijn op. Ik wilde voor die van Equibling gaan in eerste instantie maar ik wilde bruin met zilver... en dat maakte mijn keuze uiteindelijk toch voor de FRA rebecca. Moet eerlijk bekennen dat ik de neusriem aan de kleine kant vind, hij past nu echt net op gaatje 1 dicht, nu heeft hij ook wel een heel breed hoofd maar ik ga ervan uit dat als het leer wat soepeler wordt hij wat beter vormt om de neus en dan wat makkelijker dicht kan (hij heeft maat full)
Afbeelding
(Elke keer na het rijden witte lipjes!)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:29

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 23:13

FleurSandro, wauw staat m ook erg goed dat bruin <3 Dankjewel voor je reactie

Caira, die lijkt er inderdaad ook op! Grappig dat ik geen gelijkwaardige hoofdstellen kon vinden, maar dat er op verschillende webshops toch soortgelijke van zijn. Is dat leer ook lekker soepel van die van jou?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:29

xRoossie95 schreef:
FleurSandro, wauw staat m ook erg goed dat bruin <3 Dankjewel voor je reactie

Caira, die lijkt er inderdaad ook op! Grappig dat ik geen gelijkwaardige hoofdstellen kon vinden, maar dat er op verschillende webshops toch soortgelijke van zijn. Is dat leer ook lekker soepel van die van jou?

Ja ik vind het echt super zacht leer,
Afbeelding

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:56

xRoossie95 schreef:

Toevallig zag ik dit topic voorbij komen en zie dat ons hoofdstel al genoemd wordt.
Dat het paard op de foto maat cob draagt is een foutje :o dank voor het opmerken haha.
Deze mooie merrie draagt namelijk altijd maat Full, ik heb de foto's gewijzigd, maar de beschrijving vergeten.
Mocht je twijfelen over de maat dan kan ik altijd ook bepaalde maten voor je nameten.
Mocht je dat willen dan kan je contact opnemen via de mail. :)

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 08:22

Ah dankjewel voor je reactie Lauke. Dan komt ie toch weer op het potentiële koop-lijstje :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:34

Hooks had een zelfde model als hier genoemd te koop van fairfield. Hij is nu even uitverkocht maar zou weer terug komen. Was rond de 65 euro geloof ik.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:41

Caira schreef:
https://www.lovelance.nl/Bitloze-hoofdstellen

Ik heb de bovenste van dit rijtje van Lovelance. Die is zo fijn en mooi

Ik wou deze ook aanraden, persoonlijk geef ik de voorkeur aan een kaptoom (kan ik zo na het grondwerken opstappen). Maar als er een sidepull zou komen zou het zeker deze zijn <3
Ik heb ze met equiday in mn handen gehad en de kwaliteit is echt fantastisch! Persoonlijk vond ik die fijner voelen dan het hoofdstel in de OP

jasBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:45

zelf gebruik ik nu het side pull hoofdstel van Jesse Drent echt een super fijn hoofdstel om mee te rijden en hij is lekker zacht op de neus en achter de oren

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:18

Mijn paard accepteert alleen de FRA pardoes. Die van equibling heb ik gehad en ik vind het een mooier hoofdstel dan de FRA pardoes maar daar had mijn paard een andere mening over.

Mijne loopt goed op de pardoes. Die valt wel vrij groot en is in mijn ogen niet bijzonder mooi.