Silhouette zadels , tips en tops

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Silhouette zadels , tips en tops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 16:04

Vanaf vandaag is helaas mijn JC zadel met pensioen ( lees: in de container gegooid |o )
Nu heb ik binnenkort een vervolg afspraak met mijn zadelmaker om een nieuw zadel aan te laten meten en uit te proberen.

1 van de merken die werd genoemd is Silhouette. Voor mij een heel onbekend merk en via webvriend Google kom ik niet heel veel verder dan de engelse website van Silhouette zelf.

Nu ben ik op zoek naar de plus en min punten van het zadel:
* Levensduur
* comfort ruiter
* comfort paard uiteraard
* uitstraling ( het oog wilt ook wat)
* prijs
* algehele kwaliteit

Ik kan nergens een prijsklasse vinden van een silhouette zadel (nieuw), dus tast nu heel erg in het donker en moet ik op mijn zadelmaker vertrouwen.

Echter heb ik graag de touwtjes in handen en wil ik van te voren zoveel mogelijk research hebben gedaan. ( dat, en ik heb vaker naïef naar zadelmakers geluisterd)

Is er iemand die mij hier ervaringen, zowel goede als slechte, over kan geven?

Algemene info van mij en mijn paard:
Haflinger, barokke type 1.55m
Rechte rug, redelijk rond, met een flinke front en relatief korte rug.

Ikzelf: 17.5 inch zitvlak }:0
Rij het liefst met dressuurzadel.

Sprongetje maken we maar heeeeeel zelden en hoger dan 1m wordt het toch niet voor mij :+ dus ik ben echt aan het rondkijken voor dressuur.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:46

Ik heb in het begin de Silhouette Secure gehad voor mijn pony. Ik vond het een net zadel. Zat lekker en pony liep er fijn onder. Ze hebben wel diverse modellen. Ik heb hem toen gekocht bij Wellsaddle. Op hun site vind je ook nog een aantal Silhouette zadels. Geloof dat ik toen rond de 1200,- zat voor dat zadel.

Tess_C

Re: Silhouette zadels , tips en tops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 20:10

Dank voor je berichtje Sunniva. Op Wellsaddle zie ik eigenlijk alleen 2e hands versies van een aantal jaar oud. Omdat hij bij mij om een nieuw zadel gaat, ben ik een beetje op zoek naar de modellen die nu actueel zijn met bijbehorende prijsklasse.

De ervaringen met het merk mogen uiteraard wel van oudere modellen zijn :D
Als ik zo de (weinige) reacties zie, dan gok ik dat Silhouette niet heel bekend is qua merk.

Tess_C

Re: Silhouette zadels , tips en tops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 16:01

Ik blijf nog maar even posten hier, zodat misschien ooit iemand anders er nog wat aan heeft :)
Vandaag een Silhouette Classic dressage mogen uitproberen. Zat als een huis en mijn paard vond het duidelijk een fijn zadel.

Kreeg het gevoel dat ik meer om mijn paard heen zat i.p.v. er bovenop.
Heb het zadel nu een week om uit te proberen. Ik zal hier een update neerzetten over een paar dagen.

Mochten er toch nog mensen zijn die wat aanvullende info hebben, hoor ik het nog steeds graag.