Tot een jaar of 4-5 geleden deden we dit heel regelmatig. Door toen te verhuizen is dit héél erg geminderd, daar waren gewoon minder mogelijkheden. Af en toe nog wel door de piste of de wei gehobbeld, en héél sporadisch toch eens naar buiten.
Vorig jaar, een dag voor ik naar onze nieuwe stal ben gaan kijken, de knoop doorgehakt en mijn zadel verkocht, dat lag al héél lang te verstoffen in de kast. Was meteen verkocht! Een dag later naar de stal gaan kijken, en o jee, nette piste en heel mooie wandelmogelijkheden

Jullie raden het al.. Het kriebelt weer. Ik heb vorige week gedroomd dat ik een zadel gekocht had, en sindsdien laat het me niet meer los

Het zadel dat ik verkocht heb, was al een ouwetje. Een Fouganza springzadel, goedgekeurd destijds door onze zadelpasser. Helaas wordt dit specifieke zadel niet meer verkocht.
Ik heb nu een simpel VZH Fouganza zadeltje op het oog. Ik wil er geen fortuin aan uitgeven, want heel veel rijden doen we sowieso niet - het zou echt dienen om af en toe eens een half uurtje te gaan wandelen, in stap. Ik zou ook afwisselen met mijn barebackpad. Het zadel zal een keer of 10 per jaar gebruikt worden

Kan ik er van uitgaan dat een zadel in dezelfde maat van hetzelfde merk voldoende zal passen voor die korte stap-wandelingetjes?
Ik zou ook een tweedehandsje kunnen kopen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwetje. Daar ben ik zeker van dat er geen beschadigingen zijn. Het zadel dat ik op het oog heb, kost momenteel 230 euro. Om maar af en toe eens te gaan wandelen vind ik dit wel een degelijke prijs.
Ik was van mijn Fouganza altijd super tevreden. De zadelpasser heeft destijds ook andere, duurdere, zadels gepast, en die werkten voor hem niet. Ik heb oa een Wintec gehad waar ik graag in zat, maar die paste niet voor de vorm van mijn paard (Quarter x BWP).
Wat denken jullie?