Ervaring bucas deken thuis wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Ervaring bucas deken thuis wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 10:38

Hallo,
ik wil graag mijn bucas deken wassen. Ik heb de bucas smartex met stay dry voering 0 grams. Ik heb van bucas het wasmiddel en de spray gekocht. Tast het wassen de stay dry voering niet aan? En blijft de deken ook waterdicht?

Ik heb slechte ervaringen met een wasserette waar ze mijn dekens wassen en waterdicht zouden maken. Na een dagje regen was de pony helemaal nat.
Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen omtrent het wassen van dekens thuis.

Groetjes! :wave:

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Ervaring bucas deken thuis wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:52

Gaat prima. Alleen niet laten weken. Direct uit de wasmachine halen en ophangen. De deken blijft waterdicht. Ik spray de deken daarna nog extra in met een spuitbus waterdichtspray van de Action.

Je deken wel eerst goed stofzuigen om zand en haren eruit te krijgen. Gaat goed met een speciale harenborstel. (met een dyson en zo'n borstel nog geen 10 minuten werk)
Wasmachine daarna open laten staan en de trommel laten drogen. Dan kun je met een keukenpapiertje zo alle haren eruit vegen. Ik was daarna de eerste was handdoeken of zo. Iets wat niet zo kwetsbaar is.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 22:48

Dankjewel voor je fijne tips, daar kan ik iets mee

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Ervaring bucas deken thuis wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:50

Vooral niet te heet wassen en zeker niet in de droger.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:11

Vorig jaar een nieuwe power turnout gekocht, pas geleden gewassen volgens alle voorschriften en juiste wasmiddel. Lang verhaal kort: deken ligt nu in de kliko want wat was niet meer waterdicht. Gelukkig was hij niet zo duur _O-

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Ervaring bucas deken thuis wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:13

ik doe hem om de 2 jaar wassen dan in de wasmachine bij het tankstation, daarna maak ik bem zelf water dicht :j

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:49

Ashleytjuhh schreef:
ik doe hem om de 2 jaar wassen dan in de wasmachine bij het tankstation, daarna maak ik bem zelf water dicht :j

Om de 2 jaar wassen?? Hoe kan je deken zo lang schoon genoeg blijven? :wow:

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Ervaring bucas deken thuis wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:56

Ik was altijd zonder wasmiddel, maar met extra spoelbeurt om de waterdichte laag niet aan te tasten. Komt altijd best oke schoon eruit. Na drie jaar wassen nog steeds waterdicht en anders is er ook waterdichte wasmiddel/spray te koop.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:30

Heleennn schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik doe hem om de 2 jaar wassen dan in de wasmachine bij het tankstation, daarna maak ik bem zelf water dicht :j

Om de 2 jaar wassen?? Hoe kan je deken zo lang schoon genoeg blijven? :wow:


niet :') maar hoe vaker je hem wast hoe sneller hij dun wordt :j

borstel de binnenkant wel eens af en de binnenkant met water en een hoge druk straal( die niet te hard staat)
moest trouwens zijn om het jaar niet om de 2 jaar :+

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:17

cissy schreef:
Vooral niet te heet wassen en zeker niet in de droger.


Eh, dat is wel belangrijk. max 30 graden wassen. Eventueel met wat extra water, als je wasmachine dat kan.
En de deken moet wel goed passen in je wasmachine. Als deze niet genoeg ruimte heeft, hou je stukken die niet gewassen worden.
Bij het tankstation wassen gaat ook goed. Daarover is al eerder een topic geweest.