laranoelle schreef:SayaJones schreef:Is een zadel een optie met een verwisselbaar kopijzer? Zoals een Wintec bijv?
Die kun je makkelijker smaller en breder maken.
Ja dat is een goed oplossing alleen wil liever als hij goed op gewicht is geen wintec, dus weet niet hoe ik dat dan zou moeten doen.
laranoelle schreef:Dus jullie zeggen gewoon een zadel wat kan worden aangepast nemen nu en die dan verkopen als hij goed op gewicht is en dan een aangemeten zadel kopen?
Gini schreef:Het hangt er echt vanaf hoe veel te dik de pony is en hoe snel zijn lijf dus gaat veranderen. Als de pony echt heel dik is en je bent nu echt goed aan het bewegen en op zijn voeding aan het letten, dan kan het zijn dat die redelijk snel gaat afvallen. Ik zou dan nu geen zadel kopen als je bijna zeker weet dat die binnen een maand of twee maanden mogelijk al niet meer past doordat zijn lichaam zo verandert. Dan zou ik eerder kijken of je niet ergens een zadel kan lenen.
laranoelle schreef:Gini schreef:Het hangt er echt vanaf hoe veel te dik de pony is en hoe snel zijn lijf dus gaat veranderen. Als de pony echt heel dik is en je bent nu echt goed aan het bewegen en op zijn voeding aan het letten, dan kan het zijn dat die redelijk snel gaat afvallen. Ik zou dan nu geen zadel kopen als je bijna zeker weet dat die binnen een maand of twee maanden mogelijk al niet meer past doordat zijn lichaam zo verandert. Dan zou ik eerder kijken of je niet ergens een zadel kan lenen.
Ja hij gaat dus binnen een maand geen passend zadel meer hebben dus de zadelmaker zou wel elke 2 weken moeten komen dan, dus jij zegt dan weer dat ik beter met barebackpad 3 maanden kan rijden en daarna een zadel kopen wat kan worden aangepast?
laranoelle schreef:Dus jullie zeggen gewoon een zadel wat kan worden aangepast nemen nu en die dan verkopen als hij goed op gewicht is en dan een aangemeten zadel kopen?
Sas_Mon schreef:pas op, als een paard elke 2 weken zo veel afvalt dat zijn zadel niet meer past schiet je wel een beetje door met dieten. een gezond gewicht bereiken voor een paard is iets wat tijd kost. als je nu comfortabel met Barebackpad rijd kan je dat best nog wel even blijven doen. en een aanpasbaar zadel kopen is altijd handig want je weet nooit wanneer een paard die aanleg heeft om snel dik te worden weer dikker word. Omstandigheden veranderen en zeker paarden met deze aanleg wisselen makkelijker van gewicht en dus van breedte, ook met goed management. Ik ken zelfs iemand die heeft voor haar paard 2 zadels, 1 voor de dikkere periodes en 1 voor de dunnere periodes.
Gebruikers op dit forum: Chantal_1978, Larabeckers, Nina1999, R_emkee en 9 bezoekers