Hopelijk staat mijn bericht hier goed. Sinds een aantal weken (ongeveer augustus) heb ik een nieuw paard. Maar dit is echt een vreselijke bangerik. Hij vindt het leuk om langs de weg te gaan, tenminste de eerste 100 meter, lijkt hij het leuk te vinden, maar ongeveer vier huizen vanaf ons huis wordt ie bang met een ander paard erbij gaat het redelijk. Ook niet fantastisch.
Nou kreeg ik de tip van iemand die met dravers werkt om een gesloten hoofdstel eens te proberen langs de weg. Nou vind ik op internet niet echt gesloten hoofdstellen om mee te rijden maar ik vond wel een racekap, die een deel van het gezicht blokkeert en ik ben heel erg benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
Het is een 10 jaar oude draver die half Europa afgereisd heeft. In Parijs allerlei grote koersen heeft gewonnen. De vorige eigenaar had al aangegeven dat hij een bangerik is. Wat ze gewend zijn? Nou een soort Prinsjesdag paarden Maar er zitten ook bangerikken tussen en een paard dat zo hoog in het bloed zit, wil je toch een beetje helpen
Heb er meerdere, dus nee niet mijn eerste paard en ook geen beginnende ruiter. Ben benieuwd naar jullie ervaring met een Racekap.
Heel aardig als je de tijd neemt om het te lezen, maar graag alleen zinvolle reacties, dus als je er echt ervaring mee hebt

Fijne dag
Faily