Equi soft of fairfax

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoppie

Equi soft of fairfax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 20:16

Hey bokkers,
Ik had een vraagje over de fairfax singel en de equi soft singel van stubben.

Beide beloven ze veel maar zijn ze ook echt zo goed en wat is het verschil tussen de twee. Ik twijfel namelijk.
Mijn merrie heeft singelnijd en als ik dan toch voor een nieuwe singel moet gaan (huidige is te klein) dan wil ik wel voor een goede gaan. Dus wat is het verschil tussen de twee singels?

Anoniem

Re: Equi soft of fairfax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:33

Zou het wat interner opzoeken. De binnenkant van je merrie doet zeer.

Zal geen singel daar een oplossing in geven.

Verdiep je eens in een maagzweer of hormonenhuishouding. Geen korte termijnoplossing, maar wellicht wel duurzamer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:42

De equi soft kan je testen bij dochorse.

Het zijn 2 verschillende singels, maar wat bij het ene paard werkt hoeft niet bij het andere paard weer niet te werken.

Snoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 23:47

:D
Nielojram schreef:
Zou het wat interner opzoeken. De binnenkant van je merrie doet zeer.

Zal geen singel daar een oplossing in geven.

Verdiep je eens in een maagzweer of hormonenhuishouding. Geen korte termijnoplossing, maar wellicht wel duurzamer.

Ze heeft het al een stuk minder nu mijn zadel goed is aangepast voof haar. De masseuse is langsgeweest en rugproblemen heeft ze niet. Het is al zodra ik de singel pak maar ik zal alsnog ff googlen voor die maagzweren, better safe than sorry. Ze heeft het al 10 jaar (de singelnijd) dus ik weet niet of een paard zo lang maagzweren kan hebben maar goed. Zodra ze is afgeleid heeft ze nergens last van, dus als iemand met haar bezig is of als ze wat ziet dan is er niks aan de hand. Kan het dan alsnog maagzweren zijn?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:11

Als je gaat voor het model van Fairfax dan zou ik je de lemieux gel-tek aanraden. Hetzelfde model maar dan veel beter leer en veel zachter. Mijn Fairfax kreeg ondanks goed onderhoud toch scheuren en was ook nieuw bijlange na niet zo zacht als de lemieux. Deze blijft tot nu toe wel mooi en is ook nog eens een stuk goedkoper.
En ik zeg dit niet omdat ik ze zelf verkoop maar omdat ik echt heel erg fan ben van deze singel en mijn paard ook. Aantal stalgenootjes gebruiken hem nu ook sinds een paar maanden en zijn er ook erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:29

Snoppie schreef:
Ze heeft het al een stuk minder nu mijn zadel goed is aangepast voof haar. De masseuse is langsgeweest en rugproblemen heeft ze niet. Het is al zodra ik de singel pak maar ik zal alsnog ff googlen voor die maagzweren, better safe than sorry. Ze heeft het al 10 jaar (de singelnijd) dus ik weet niet of een paard zo lang maagzweren kan hebben maar goed. Zodra ze is afgeleid heeft ze nergens last van, dus als iemand met haar bezig is of als ze wat ziet dan is er niks aan de hand. Kan het dan alsnog maagzweren zijn?

Ohja, zeker. Helaas wel :(

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:35

Het lastige is dat het enige antwoord op deze vraag je paard je kan geven.
Wij kunnen je allemaal onze ervaringen delen, maar met singels heb ik 1 ding wel geleerd inmiddels: mijn paard beslist :')

Ik zou dus idd kijken of je door lenen of testproduct een van beide eens kan proberen.