Dennis schreef:Het bit wat je heb mag misschien zelfs nog wat dunner (voor zo ver ik dat van die ene foto in kan schatten).
Heel veel paarden vinden ongebroken fijner dan enkel gebroken. En een kneveltje zorgt voor dat het bit lekker rustig in de mond ligt.
Oke! Uit mijn hoofd is dit bit 14 mm, maar ik zal het morgen even checken.
Goed om te weten, welke dikte zou je ervoor aanraden?
cinniz123 schreef:Ts,ik ken je zoektocht dus mocht je willen kan ik even kijken wat ik nog aan bitjes heb liggen wat je eventueel kan uitproberen van mij.
Ik heb ook de neusriem van ideal die je noemt in de voorgaande bericht.
Enige wat het je zou kosten is verzendkosten heen en terug.
Dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Ik stuur je even een pb, wat een lief aanbod!
Nyaleti schreef:Mij werd ook het bokkenbitje aangeraden, maar het viel me op dat die vaak erg dik zijn. Lijkt mij niet fijn voor m'n kleine pony. Ik heb na lang zoeken gekozen voor een Liverpool stang naar voren gebogen. (Tongboog ook lang over getwijfeld maar die zou juist meer druk geven door de 2 drukpunten van de boog).
Die van mij is erg gevoelig in de mond maar kan soms ook erg drammen, daarom gekozen voor een bit waarbij alsnog de hefboomwerking zit.
Die van mij heeft 12,5cm dus heb vast meer keuze dan jij voor 10,5. Al lijkt het bit op die foto wel aan de ruime kant?
Geen tongboog dus! Welk bit heb je op dit moment?
Nee ik kom veel dikke bitten tegen, maar dat kan nooit fijn zijn voor ze lijkt mij.
De foto vertekend, ik zal even een foto hieronder zetten met haar andere hoofdstel!
Het zijn wat oudere fotos, maar nog dezelfde pony en hetzelfde bit