Fijne hoge neusriem?

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Britt_xxx

Fijne hoge neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 21:26

Hoi allemaal,

Ik rijd mijn pony momenteel met een D-trens in combinatie met een lage neusriem. De D-trens blijkt toch een maatje te groot. Van mijn instructrice heb ik een kneveltrensje te leen om uit te proberen, en hij loopt hier nog fijner op. Alleen is dit heel slecht te combineren met mijn lage neusriem, heb hem nu op z’n kortst (als een soort halve hoge neusriem...) maar dan valt ‘ie net er tussenin, en het zit niet helemaal lekker. Ik wil dus graag een hoge neusriem aanschaffen.
Heeft iemand tips voor een soepel vallende neusriem? Het is mijn eerste eigen paard, dus ik ben nog niet thuis in anatomisch, niet anatomisch ed. En ik zou graag zonder sperriem rijden. Alvast bedankt!

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

ViveChopin07

Re: Fijne hoge neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:45

Bij Equibling kun je mooie hoge neusriemen vinden voor een leuke prijs. Ook zonder sperriem

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:56

Ik ben ook fan van equibling, ik zou daar even kijken. :)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 22:08

Bedankt, ik heb er al een hele mooie tussen zien staan inderdaad!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:51

TS, heb je wel eens naar een Rambo Micklem bridle gekeken? Ik was ook nog totaal niet thuis in anatomie etc, maar die Micklem werd me aangeraden door mijn instructrice. Het is een super fijn hoofdstel met aan de zijkant gebogen neusriem waardoor hij echt de lijn van het hoofd volgt. Kan zowel met bit als zonder gebruikt worden. Mijn paard loopt echt super sinds ik hem heb, de neus is namelijk veel vrijer wat een stuk prettiger aanvoelt voor ze. Ze zijn wat prijzig, maar via marktplaats heb je best leuke deals! Er zijn wel wat namaakhoofdstellen te koop, de Rambo is the real deal en ook echt het beste. Succes! :)
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 05-01-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast wegens quoten verwijderd bericht

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-21 14:34

Bedankt voor je reactie VuurVleugels! Ik heb een Rambo Micklem hoofdstel, en ik gebruik hem om bitloos te rijden. Met bit vind ik het geen prettig hoofdstel, omdat de kinriem (?) dan als sperriem fungeert en ik wil zijn mond niet dichtsnoeren. Maar als bitloos hoofdstel vind ik het inderdaad een geweldig ding!
Ik heb inmiddels een hoge neusriem van een onbekend merk waar we nu heel fijn mee rijden.
Equibling ging helaas niet omdat ik een hoofdstel blijk te hebben waarbij de neusriem door het kopstuk gehaald moet worden, en die hadden ze helaas niet. (Of zijn hier verlengstukjes voor te koop?)

Edit: pitloos rijden. Bedankt auto-correct. :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:38

Britt_xxx schreef:
Bedankt voor je reactie VuurVleugels! Ik heb een Rambo Micklem hoofdstel, en ik gebruik hem om bitloos te rijden. Met bit vind ik het geen prettig hoofdstel, omdat de kinriem (?) dan als sperriem fungeert en ik wil zijn mond niet dichtsnoeren. Maar als bitloos hoofdstel vind ik het inderdaad een geweldig ding!
Ik heb inmiddels een hoge neusriem van een onbekend merk waar we nu heel fijn mee rijden.
Equibling ging helaas niet omdat ik een hoofdstel blijk te hebben waarbij de neusriem door het kopstuk gehaald moet worden, en die hadden ze helaas niet. (Of zijn hier verlengstukjes voor te koop?)

Edit: pitloos rijden. Bedankt auto-correct. :')

Aah tof, prima oplossing dan! Haha, pitloos... Ja, dat rijdt toch lekkerder dan die druiven met pit!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie