Ik zoek een andere singel voor mijn merrie. Situatie is als volgt:
Mijn merrie (nu 7 jaar oud) is net zadelmak en het gaat eigenlijk heel goed, alleen we hebben wat problemen met het zadel wat naar voren schuift.
Zadel zelf ligt prima (recent gecheckt door de zadelmaker), maar mijn merrie heeft de singelplek ver naar voren waardoor het zadel naar voren wordt getrokken. Ze is iets wat buikig omdat ze ook drachtig is (ze wordt bij ons voornamelijk ingezet voor de fokkerij). Daarnaast heeft ze flinke schouders die ook wat naar achter liggen, dus we moeten echt even goed kijken welke singel voor haar zou werken.
De zadelmaker had wel een tip voor een singel, maar dat is een heel dure (rond de € 180), dus ik wilde zelf ook even rondkijken of er andere opties zijn
Ik zal voor het beeld nog even een foto toevoegen dan kunnen jullie wellicht nog beter advies geven.
Ik heb nu een rechte singel (enigszins anatomisch gevormde singel: https://www.agradi.nl/imperial-riding-d ... logram.htm deze maar andere kleur).
Voorkeur gaat uit naar een zo simpel mogelijke singel. Wie o wie heeft de gouden tip? Qua maat van de singel hebben we ongeveer 70 cm nodig verwacht ik.
Ik weet dat een banaansingel zou kunnen helpen, maar ben echt op zoek naar linkjes of naam/type singel want met zoeken op internet kom ik er zelf niet aan uit