Welk bit voor (soms) sterk paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Welk bit voor (soms) sterk paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:19

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welk bit voor (soms) sterk paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:59

Ik rij mijn 4 jarige met het Sally mondstuk, ze had even tijd nodig om eraan te wennen (zoekerig) maar loopt er nu super op! Hopelijk bevalt het bitje jou ook.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 21:21

Ik hoop het bit morgen of woensdag binnen te krijgen :D

Ik had nog even gevraagd wat het verschil tussen een bustrens en een watertrens, en dit was haar antwoord:
'Een bustrens ligt wat stiller in de mond, maar heeft een wat directere inwerking doordat het meer een geheel is.
Een bustrens wordt vaak gebruikt voor paarden met gevoelige mondhoeken of jonge paarden omdat het vaak iets makkelijker stuurt.
Voor paarden die soms wat stug kunnen zijn is een watertrens beter, door de losse ringen is het bit wat beweeglijker waardoor ze het bit minder makkelijk vast kunnen pakken.
Een watertrens is minder geschikt voor paarden die wat onrustig in de mond kunnen zijn.
Bij sommige paarden merk je heel veel verschil tussen een bustrens en watertrens, bij anderen merk je eigenlijk heel weinig verschil. '


Ik had zelf namelijk geen idee, en je hoort veel wisselende verhalen. Dus ik dacht, ik post hem hier even :)

Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:47

xPearl schreef:
Ik hoop het bit morgen of woensdag binnen te krijgen :D

Ik had nog even gevraagd wat het verschil tussen een bustrens en een watertrens, en dit was haar antwoord:
'Een bustrens ligt wat stiller in de mond, maar heeft een wat directere inwerking doordat het meer een geheel is.
Een bustrens wordt vaak gebruikt voor paarden met gevoelige mondhoeken of jonge paarden omdat het vaak iets makkelijker stuurt.
Voor paarden die soms wat stug kunnen zijn is een watertrens beter, door de losse ringen is het bit wat beweeglijker waardoor ze het bit minder makkelijk vast kunnen pakken.
Een watertrens is minder geschikt voor paarden die wat onrustig in de mond kunnen zijn.
Bij sommige paarden merk je heel veel verschil tussen een bustrens en watertrens, bij anderen merk je eigenlijk heel weinig verschil. '


Ik had zelf namelijk geen idee, en je hoort veel wisselende verhalen. Dus ik dacht, ik post hem hier even :)


Hoe bevalt het bit??

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 22:04

Feike2502 schreef:
xPearl schreef:
Ik hoop het bit morgen of woensdag binnen te krijgen :D

Ik had nog even gevraagd wat het verschil tussen een bustrens en een watertrens, en dit was haar antwoord:
'Een bustrens ligt wat stiller in de mond, maar heeft een wat directere inwerking doordat het meer een geheel is.
Een bustrens wordt vaak gebruikt voor paarden met gevoelige mondhoeken of jonge paarden omdat het vaak iets makkelijker stuurt.
Voor paarden die soms wat stug kunnen zijn is een watertrens beter, door de losse ringen is het bit wat beweeglijker waardoor ze het bit minder makkelijk vast kunnen pakken.
Een watertrens is minder geschikt voor paarden die wat onrustig in de mond kunnen zijn.
Bij sommige paarden merk je heel veel verschil tussen een bustrens en watertrens, bij anderen merk je eigenlijk heel weinig verschil. '


Ik had zelf namelijk geen idee, en je hoort veel wisselende verhalen. Dus ik dacht, ik post hem hier even :)


Hoe bevalt het bit??

Haha zo, dit is een oud topic.

Ik heb het bit een paar dagen geprobeerd maar paard reageerde er toch niet fijn op. Dus ik heb hem weer teruggestuurd.

Benzz
Berichten: 2904
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:10

Pistasche schreef:
Ik vind een Myler een heel prettig bit bij sterke paarden. Als ik een nieuw bit kan proberen is Myler altijd mijn eerste keus.

Myler vind ik echt te scherp. Meerdere merrieÅ› die hier zelfs met een lange teugel niet op wilde lopen. ( ps ik stap altijd in met lange teugel, en die dames gingen gelijk in de staak).