Grote maat hoefbalbeschermers of hoefschoen?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pardy

Berichten: 215
Geregistreerd: 23-02-06

Grote maat hoefbalbeschermers of hoefschoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 13:19

Hallo,
Misschien is dit al eerder gevraagd maar ik kan het niet echt vinden.
Mijn paard heeft hele dunne zolen en moet op ijzers.
Ik heb in het verleden ijzers geprobeerd maar die gingen er elke keer af waardoor haar hoef steeds slechter werd.
De dierenarts raadde aan om daarom nu hoefbalbeschermers te kopen en die over haar hoef te doen nadat ze ijzers heeft. ( van die hoefbalbeschermers die over de hele hoef gaan)
Maar zijn er wel te koop in maat groot? Ik zie overal maat full ma aar mijn paard heeft echt hele grote brede hoeven, volgens mijn hoefsmid ongeveer maat 6.
Iemand een idee of een advies welk merk?

Of weet iemand een goede hoefschoen die ik de hele dag aan kan laten voor als de ijzers toch niet blijven zitten?
Mijn paard is ook nog eens erg mokgevoelig dus ik weet t even niet meer.

ze heeft nu echt pijn en wordt donderdag beslagen dus ik zoek echt dringend een oplossing.
Help!!!!!!!

Svp geen discussies over waarom wel of niet op ijzers, daar zit ik nu even niet op te wachten en helpt mijn probleem nu niet

Alvast bedankt voor het meedenken

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Re: Grote maat hoefbalbeschermers of hoefschoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:14

Vraag de hoefsmid eens om het ijzer iets korter te maken, gewoon de takken iets inkorten.

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Grote maat hoefbalbeschermers of hoefschoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:30

Paarden hier met dit probleem hebben neoprene springschoenen om in de wei en doe gaan tot maat XXXL daar past je paard met maat 6 echt makkelijk in. Balbeschermers weet ik niet in die maat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:46

Misschien dat plakijzers een optie zijn? Deze lijken me minder snel afgetrapt te kunnen worden.

Mijn paard heeft ook erg dunne zolen. Maar ook hij trapt de ijzers af (ondanks Springschoenen en kortere takken aan de ijzers, zelfs de rand van de ijzers schuin).
Hierdoor brak de hoefwand ook erg snel. Omdat hij alleen gevoelig is bij wandelen buiten de weide (op grindpaden) heb ik voor hem hoefschoenen besteld.