Welk vzh zadel

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

StonedRomy

Welk vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 16:40

Hallo,

Ik ga langzaam opzoek naar een nieuw zadel voor mijn draver. Ikzelf zit het fijnste in een vzh zadel, maar sta ook open voor een dressuur zadel gemaakt voor korte mensen zonder een gedwongen zit.

Mijn paard heeft een hoge schoft en daarna blijft zijn rug redelijk vlak. Ik heb er nu een Kiefer op liggen, maar deze schuift naar achteren.

Zijn bespiering zal nog toenemen, dus liefst een zadel die aan te passen is.

Prijs tot ongeveer 2000 euro.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:52

Wintec 500 met cair :j volledig aan te passen in boommaat en de kussens zijn ook volledig aanpasbaar.

StonedRomy

Re: Welk vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 17:37

Ikzelf vind wintec niet fijn zitten en ervaar weinig stabiliteit in zadels met lucht kussens.

Zat zelf meer te denken in de richting van kentaur, Sella, brandt, Kieffer, stubben etc.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:39

Wij hebben de nieuwste variant van Wintec. Zit heerlijk hoor. Doet niet veel onder voor het Kentaur dressuurzadel voor ons andere paard.

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:10

StonedRomy schreef:
Ikzelf vind wintec niet fijn zitten en ervaar weinig stabiliteit in zadels met lucht kussens.

Zat zelf meer te denken in de richting van kentaur, Sella, brandt, Kieffer, stubben etc.

Ik rij in een wintec isabell werth, vreemd genoeg reageren de paarden er prima op. Ook dit model kan ik goed in zitten.
Ondanks dat laat ik toch meerdere merken langs komen voor een maatzadel voor mijn vos.
Ik denk dat je gewoon veel merken moet proberen om te zien wat bij jou en je paard past

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:34

SusanH schreef:
Wij hebben de nieuwste variant van Wintec. Zit heerlijk hoor. Doet niet veel onder voor het Kentaur dressuurzadel voor ons andere paard.

Logisch want Kentaur is een B-merk. Zou ik nooit voor kiezen als je meer budget hebt.

De nieuwere wintecs zijn gewoon goede zadels. De enige waarom die een lagere prijs hebben is door het gebruik van kunststof ipv leer. Bates is gewoon net zo duur als de bekende A-merken.

TS; ik zou gewoon eens wat zadels proberen. Ga langs de ruitersportzaak en ga daar op wat zadels zitten. Dan kun je vandaaruit verder kijken wat er op je paard past. Als je kwaliteit wil zijn de ouderwetse Duitse merken nog altijd het beste. Alles uit Engeland slijt harder en alles uit het Oostblok is B-merk.

_mexx_lady_

Re: Welk vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:55

Ik heb ooit op een euroriding vzh gereden, heerlijk zadel maar zat er muurvast in.
Jaren een stubben en passier spring zadel gehad, en vooral die stubben was favoriet!
Als je budget hebt zou ik die zeker eens overwegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:09

LiselotZorro schreef:
SusanH schreef:

Logisch want Kentaur is een B-merk. Zou ik nooit voor kiezen als je meer budget hebt.

De nieuwere wintecs zijn gewoon goede zadels. De enige waarom die een lagere prijs hebben is door het gebruik van kunststof ipv leer. Bates is gewoon net zo duur als de bekende A-merken.

TS; ik zou gewoon eens wat zadels proberen. Ga langs de ruitersportzaak en ga daar op wat zadels zitten. Dan kun je vandaaruit verder kijken wat er op je paard past. Als je kwaliteit wil zijn de ouderwetse Duitse merken nog altijd het beste. Alles uit Engeland slijt harder en alles uit het Oostblok is B-merk.

Wij hebben diverse zadels gepast. Ook hele dure. Die zaten lang zo fijn niet als de Kentaur. Volgens onze zadelpasser is het gewoon een heel goed zadel. En hij is niet de enige zadelpasser die dat vindt want ook op de websites van andere zadelpassers wordt genoemd dat het zadels van hoge kwaliteit zijn. Ik zou het dus absoluut geen B merk willen noemen. Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Maar dat wil niet perse zeggen dat een duurder zadel beter is voor jou en je paard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie