Paard is net zadelmak gemaakt, en wordt dus echt nog met losse verbinding gereden. (ook nog met halster over hoofdstel, zodat de teugels ook nog aan halster kunnen worden vastgemaakt en zo min mogelijk druk op het bit komt). Echter is de huid rondom neus/mond zo extreem gevoelig dat een bit voor vervelende wondjes/plekjes zorgt. Met name aan de buitenkant van de lippen.
Mond zelf kan je prima aanzitten en verbinding vragen, het is niet dat ze overgevoelig op je hand/bit reageert met rijden. Echter houdt de huid zich niet goed. Nadeel van cremello kleur

Eerst op dubbelgebroken watertrens geprobeerd, al snel overgegaan op de Trust Inno Sense flexi soft (de watertrens met rubberen ringen). Voordat ik nu allerlei bitten ga aanschaffen en proberen. Wat is slim?
Twijfel enorm of de rubberen bitringen voor juist meer wrijving zorgen of toch wel als bescherming werken. Weet dat een geheel rubberen bit juist voor schuring kan zorgen namelijk.
Ik wil wel naar een bustrens toe ipv. watertrens denk ik. Welk materiaal is nou het zachts en wat kan ik nog meer doen behalve smeren met zalf?