Joliieeenn schreef:Ik persoonlijk zou dan eerst een springzadel aanschaffen. Springen in een dressuurzadel is eecht niet fijn, dressuur rijden in een springzadel kan dan weer wel. Ja je zit niet zo lang maar verder gaat het denk ik prima.. Als je dan het geld hebt kun je een dressuurzadel erbij kopen?
Joliieeenn schreef:Ik persoonlijk zou dan eerst een springzadel aanschaffen. Springen in een dressuurzadel is eecht niet fijn, dressuur rijden in een springzadel kan dan weer wel. Ja je zit niet zo lang maar verder gaat het denk ik prima.. Als je dan het geld hebt kun je een dressuurzadel erbij kopen?
Sanniej_ schreef:Als ik de wrongen van mijn dressuurzadel eraf haal scheelt het me wel een hoop.
Maar nu ik meer en fanatieker ga springen toch op zoek naar een springzadel.
Lastig dillema echter wil je denk ik eerst goed werken aan een basis dressuur vermoed ik voor je echt meer gaat springen ?
pumpina schreef:Ik zou zeker voor een dressuurzadel gaan. Je hebt een stuk meer steun aan zo'n zadel op t moment dat je jonkie een gekke beweging maakt. Ik vraag me altijd af waar mijn stoel is gebleven als ik op een springzadel stap
pumpina schreef:Ik zou zeker voor een dressuurzadel gaan. Je hebt een stuk meer steun aan zo'n zadel op t moment dat je jonkie een gekke beweging maakt. Ik vraag me altijd af waar mijn stoel is gebleven als ik op een springzadel stap
DreamGuide schreef:Ik doe ook zowel springen, dressuur als Eventing, en ik heb eerst een goed dressuurzadel gekocht, dressuur op een springzadel vind ik vreselijk.
Heb je nu nog een veelzijdigheid? Dan zou ik sws eerst een goed dressuurzadel kopen, daar gaat je zit etc echt van vooruit.
Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, ALiuvv, fjord_brucht, har166, mirriejj, Muiz, Niekj_Jente, tiwi1969 en 10 bezoekers