Peesbeschermers B pony (shet maat)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iorrr

Peesbeschermers B pony (shet maat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 14:52

Ik ben op zoek naar echt goede (en dan ook nog mooie) peesbeschermers voor de pony van dochterlief.... eeen hele lastige zoektocht dus hopelijk kunnen jullie (ervaringen) helpen!

Het probleem is dat ze heel fijn beenwerk heeft maar ‘slechts’ 1.27 groot is. Veel peesbeschermers in maar shet hebben het klittenband te lang en heel veel in maat shet zien er gewoon simpelweg niet uit...

Nu had ik de nieuwsten van Harry’s horse van Stout besteld: eind november pas leverbaar. Maar dit geeft wel goed beeld van wat we ongeveer zoeken.

Afbeelding

- QHP heeft het klittenband te lang
- BR Xcellence zakt af

Wie heeft de gouden tip?

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:31

Carolien007

Re: Peesbeschermers B pony (shet maat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:32

Hier ook de. Lange zoektocht voor en b-ponu gehad. We hebben nu basis peesbeschermers van Norton die netjes zitten en nog een ander merk maar die andere zal ik morgen even moeten nakijken. Zitten hier om de benen van een pony van 122cm

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:33

Die van de foto zien er erg mooi uit. Bij mijn eigen pony was het eerder ook lastig om juiste bescherming te vinden, die liet ik altijd inkorten bij de zadelmaker. Maar als het elastiek alleen te lang is, kan deze niet worden ingekort of zitten ze verder ook niet helemaal goed?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 06:57

Bedankt allemaal!

Vaak is dan inderdaad de schaal ook te wijd zeg maar.. dus elastiek laten vermaken heeft dan nog niet het gewenste effect.

Echt mooien zoals van veredus of leMieux past helemaal niet of wel?

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:46

Voor onze B pony (welsh mountain van 1.20) hebben we hetzelfde probleem; inmiddels hebben we een paar setjes: die van Equitheme uit de ponylove serie in maat shet passen goed, BR maat shet past ook goed (hebben ze in veeeeel kleuren), HB maat shet vind ik wat minder (te brede schaal aan de onderkant) maar ze passen op zich wel, Horsegear Levy vind ik ook wat minder (pasvorm is niet helemaal top, waardoor ze iets gaan draaien. De springschoenen maat xxs zijn wel goed).
Ik heb nu de Lemieux junior peesbeschermers op het oog, ik denk dat die ook zouden moeten passen, maar nog niet geprobeerd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie