Echt goede hartslagmeter

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_coquette_

Echt goede hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 19:27

Hoi!

Ik ben opzoek naar een echt goede hartslagmeter. Mijn paard is onlangs met spoed naar de kliniek geweest ivm een te lage hartslag. Maar zowel via echo, bloed en andere onderzoeken hebben ze niets kunnen vinden wat zo'n lage hartslag kan verklaren.

Nu ben ik op zoek naar een echt goede hartslagmeter welke het meest nauwkeurig is. Ook welke gebruikt kan worden tijden het longeren.

Iemand goede tips? Ik kreeg al van iemand de hartslagmeter van Equilog door. Maar ben benieuwd naar ervaringen :D

nessinator

Re: Echt goede hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:17

Ik gebruik ook de band van equilog, ook tijdens het longeren, en ik ben op zich tevreden. Wij gebruiken ze bij meerdere paarden, en over het algemeen geeft die goede waarden door (gecontroleerd met stethoscoop). Ik zou er niet mijn hand voor in het vuur willen steken dat hij àltijd nauwkeurig is, maar voor mijn doeleinden is hij prima.
Het alternatief in de band van Polar, die heb ik niet gekozen omdat hij niet plat onder het zadel kan, wat mij niet prettig leek.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:01

Ik gebruik de polar m400 en bijhorende elektroden, soms heb ik wat problemen met plaatsing maar over het algemeen heel nauwkeurig en goed op te volgen. Ondertussen heb ik een wat verouderd model, maar de nieuwe modellen zien er wel goed uit

Nothing is less in our power than the heart, and far from commanding we are forced to obey it. ♥

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:18

Wat is laag...?
En wat raden ze in de kliniek aan?

De Polar elektroden werken super gewoon onder de je longeer singel vast maken en of koppelen met je sport horloge en als je die niet hebt de Polar app op je telefoon zetten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:20

Heeft ze geen sporthart?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 21:46

scooby09 schreef:
Wat is laag...?
En wat raden ze in de kliniek aan?

De Polar elektroden werken super gewoon onder de je longeer singel vast maken en of koppelen met je sport horloge en als je die niet hebt de Polar app op je telefoon zetten.

Laag was bij hem onder de 23.
Oké Polar, een even googelen!

Caily schreef:
Heeft ze geen sporthart?

Hart zelf heeft geen afwijkingen op de echo laten zien. Neem aan dat ze dat normaal op een echo kunnen constateren? En dat de cardioloog dat heeft moeten kunnen zien?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 20:38

Iemand nog een goede ervaring? :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie