Ik ben op zoek naar een singel die vriendelijk is voor mijn paard. Mag zowel 'anatomisch' gevormd zijn als recht. Maar het is een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg want ik loop tegen wat dingen aan.
Op dit moment heb een Sella Sterno singel. Deze ligt niet ideaal. Ik kan hem niet gelijk matig aansingelen, er blijft altijd wel ruimte over aan de voor of achterkant, wat puntdruk geeft aan de andere singelstoot.
De middenstuk van de borst is te klein en als ik gewoon aansingel boort de achterkant (naar de buik toe) dieper in haar borstbeen tot het punt dat ik er geen vinger tussen kan doen. Dit lijkt mij niet comfortabel.
Ik ben eigenlijk op zoek naar:
- Iets wat vrijheid geeft in de oksel (dus niet te ver naar voren glijdt)
- Mag elastisch zijn of een deel mee kunnen rekken. Stugge materialen vind ik en mijn paard niet prettig.
- Onder bij het borstbeen goede en gelijkmatige druk en brede draagvlak voor de drukverdeling.
Reguliere anatomische singels is de curve van de singel vaak te klein of te smal wat onprettig druk geeft.
Ik vind het erg moeilijk. Ik sta ook open voor nieuwe materialen zoals Mohair en hoor graag de ervaringen daarvan.
Ik hoop dat jullie wat ideeën hebben wat mij verder helpt naar het zoeken van de juiste singel voor mijn paard.
Mijn paard geeft trouwens GEEN klachten, maar dat ze niks aangeeft betekent niet automatisch dat iets prettig ligt.