Hoi! Ik heb een leuke 2,5 jarige welsh van 1.14 / 1.16m nu (schat ik), en ik ben alvast een beetje aan het oriënteren naar welk zadel ze met een jaartje krijgt. (Nee, ze wordt gewoon rustig beleerd vanaf 3,5 als ze daar klaar voor is, tot ze rustig gewend is en dan tot 4 / 4,5 jaar komt er misschien 1x per week een ruitertje op voor een half uur maximaal. Ze wordt niet overbelast en mag lekker rustig wennen, leren en puppy zijn).
In ieder geval, mijn verzorgmeisje gaat er straks op rijden, dus ik zoek een goed en fijn zadeltje van 14 a 15 inch (ik neig zelf naar 14. Heb een 16 inch zadel over haar rug gehangen maar deze was veeelste lang.) Ik weet dat ze nog moet groeien, ze gaat bespiering krijgen en haar lichaam veranderd met de jaren, dus wat ik zoek:
- 14 tot 15 inch veelzijdigheids zadel.
- wel een ‘normaal’ zadel, geen shetlanderzadeltje
- makkelijk aanpasbaar met hoe ze groeit
- maximaal het liefst rond de €200
Ik heb namelijk niet heel veel behoefte aan een enorm duur zadeltje
Heeft iemand tips, ervaringen, opbouwende kritiek? Iemand een merk zadel waar hij bij zweert? Een merk wat ik absoluut niet moet hebben? Het is mijn eerste a-pony en welshje, dus als je tips hebt: graag!
En uiteraard zodra de tijd rijp is komt er een zadelmaker bij, maar ik oriënteer me graag naar de mogelijkheden, prijs, etc. (Ik ben nogal enthousiast en enorm verliefd op mijn puppy haha)
Ik hoor het graag!