keshia schreef:Vraagje.. heb je altijd met een d trens/kneveltrens etc gereden?
Onlangs ben ik met mijn paard begonnen met stang en trens te rijden. En hoepla ineens plekjes in de mond. Terwijl ik niet raar had gedaan. Wat bleek, de bovenste ogen van het bit stonden recht, ipv lichtjes naar buiten gebogen. Waardoor er bij zijwaartse druk de wang tegen de kiezen werd geduwd. Nu het bit wat verbogen, en nu is het over. Dit kan dus ook het geval zijn bij een d trens, of kneveltrens, en zelfs bij sommigen bustrensen met een grotere ring. Wellicht de moeite waard. Ik heb ook de acavalo bitringen gebruikt ooit. En bevielen in principe prima. Maar mijn inziens verkleinen ze het bit gewoon met 0.5 cm, verder is er geen verschil met gewone bitringen.
Frost schreef:Hallo!
Heeft er iemand ervaring met deze bitringen?
Mijn paard heeft snel kapotte mondhoeken (in de mond, waar het bit tegenaan ligt) en we zijn nu na genezing iedere keer iets nieuws aan het proberen. Nu leek dit mij misschien een geschikt iets ivm het naar binnen staan van de bitringen?
Het probleem lijkt vooral te ontstaan wanneer het bit wat heen en weer kan bewegen. Hiervoor gebruiken we nu Maul butter en een kneveltrens, maar dit is het nog nét niet.
Nouvel schreef:Frost schreef:Hallo!
Heeft er iemand ervaring met deze bitringen?
Mijn paard heeft snel kapotte mondhoeken (in de mond, waar het bit tegenaan ligt) en we zijn nu na genezing iedere keer iets nieuws aan het proberen. Nu leek dit mij misschien een geschikt iets ivm het naar binnen staan van de bitringen?
Het probleem lijkt vooral te ontstaan wanneer het bit wat heen en weer kan bewegen. Hiervoor gebruiken we nu Maul butter en een kneveltrens, maar dit is het nog nét niet.
Bedoel je echt aan de binnenkant van de mond in de mondhoeken, dat je het alleen ziet als je echt de mondhoeken naar buiten draait zeg maar?
Mijn paard had dat ook en dat bleek van een voor hem te breed tussenstukje te zijn van de dubbelgebroken trens.
Misschien is het bij jou ook zoiets?
Als je op Google zoekt zie je wel op foto’s en met uitleg wat ik bedoel en kun je kijken of dat hetzelfde is als bij jou.
Gebruikers op dit forum: annaxmaex, Lucy_121, nicole31997 en 7 bezoekers