Vliegen masker/halster

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

StonedRomy

Vliegen masker/halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 21:10

Waar beter meerdere ervaringen bij elkaar ontvangen dan Bokt?

Mijn paard heeft veel last van vliegen. Als ik hem met een vliegen netje ( die sliertjes ) op de wei zet staat hij alleen maar hoofdschuddend bij de uitgang.

Nu heb ik onlangs het volgende halster gekocht:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10041

Echter is hier vandaag een vlieg onder gekomen en is hij dus vol in paniek gaan rondrennen. Er moet dus een andere oplossing komen. De stalhouder ziet het niet zitten om een vliegen masker om te doen, dus het moet een halster zijn. Dus wel goed aansluitend en niet te moeilijk om te doen. Heeft er iemand ervaringen?

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

DreamB

Re: Vliegen masker/halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:16

Ik gebruik zelf liever geen masker om deze reden, zie het al voor me...
Hier werkt een frontriem niet voldoende, heb pas sudocreme gekocht en dit werkt zo goed! Pony heeft ook niet zoveel prut in zijn ogen en geen traanogen meer(met frontriem wel).

Als je een foto wil zien hoe ik het smeer en waarom op die manier mag je altijd even vragen!
(Pony heeft cushing en begint nu al een beetje met verharen, dit kost hem zo veel energie dat hij op de raarste momenten in slaap valt. Hij had dus ook geen energie om vliegen weg te jagen, en toch heeft sudo gewerkt! Hij is echt opgeknapt in 1 dag!)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:17

Spikeandjax schreef:
Ik gebruik zelf liever geen masker om deze reden, zie het al voor me...
Hier werkt een frontriem niet voldoende, heb pas sudocreme gekocht en dit werkt zo goed! Pony heeft ook niet zoveel prut in zijn ogen en geen traanogen meer(met frontriem wel).

Als je een foto wil zien hoe ik het smeer en waarom op die manier mag je altijd even vragen!
(Pony heeft cushing en begint nu al een beetje met verharen, dit kost hem zo veel energie dat hij op de raarste momenten in slaap valt. Hij had dus ook geen energie om vliegen weg te jagen, en toch heeft sudo gewerkt! Hij is echt opgeknapt in 1 dag!)

Hier ben ik wel benieuwd naar! Traanoogjes van de vliegen, maar paardlief heeft ook een vreselijke hekel aan maskers en sliertjes.

I am because you were

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 21:21

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik vrees dat het niet voldoende gaat werken voor hem...

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:25

Ik maak morgen even een goede foto hoe ik het er precies op smeer.
Je moet wel dicht genoeg bij de ogen smeren, anders krijgt hij er juist meer last van.
Vliegen gaan een beetje om de sudo heen zitten. Heel soms is er een hele eigenwijze vlieg en die gaat op de sudo zitten maar het is in ieder geval beter als dat je niks doet!
Ik moet wel 2 keer per dag smeren want hij wil het nog wel eens af schuren.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:27

StonedRomy schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik vrees dat het niet voldoende gaat werken voor hem...

Ik vind het het proberen wel waard eigenlijk. Was zelf eerst niet zo overtuigd maar toen ik het ging smeren vond ik het helemaal geweldig!

Kan natuurlijk dat het bij sommige paarden niet werkt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 21:30

Hij wilt nergens een vlieg, dus ook niet ver van zijn ogen vandaan. Heeft onlangs ook al een steek in zijn neus gehad, wat het probleem niet minder heeft gemaakt helaas.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:34

Dan zou ik het verder niet zo goed weten. Helemaal vol sudo lijkt me ook niet heel handig :=
Hoop dat iemand anders verder nog advies heeft!
Zal ik wel een foto in dit topic zetten of ga je niks met sudo doen? Anders doe ik prugelpiet morgen een pb

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-20 21:36

Ik vind het wel heel interessant dus een foto is zeker welkom! Misschien voor minder ‘ extreem gevoelige ‘ dieren die ik in de toekomst ga kopen. Gewoon eerst op proef in de zomermaand. _O-

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:39

Dan probeer ik morgen een foto te plaatsen!
Smeer het trouwens ook in de buurt van zijn neus en mond, daar heeft hij er ook wel eens last van.
Pony heeft trouwens veel kale plekken op zijn hoofd, komt door het verharen dus dat is geen zomerexeem ofzo.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:33

Is het geen optie om ook op stal het vliegenmasker (een beter passend dan wel, waar geen vliegen in kunnen komen) op te laten? Doen wij al een aantal jaren, van april/mei tot september/oktober en dat gaat prima. Die van ons heeft namelijk last van alles wat rondvliegt, zowel op het land als in zn uitloopstal, en zonder bescherming incl vliegenmasker gaat het mis dus we moeten wel. Hij staat altijd te wachten tot hij het weer om krijgt, dus ik ga ervan uit dat hij het graag draagt. Tot voor kort was het enige passende masker dat we konden vinden de goedkoopste van EJ eigen merk, maar sinds deze week draagt hij een lycra masker, en dat is helemaal top, want koeler en (dus) nog comfortabeler.

.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:05

Moet hij een halster om in de wei?Mijn ruin heeft een graasmasker en een normaal vliegenmasker gaat er gewoon overheen.Dat kan ook met een halster.Mijn ruinen hebben het ook dag en nacht op nu.Ook met een regenbui.Ze staan wel 24/7 buiten.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Spenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:11

Vliegenmasker om laten? Dat wil ook prima...

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:38

Hierbij mijn beloofde foto's:
Heb ook bij zijn mond gesmeerd, daar heeft hij ook wel eens irritante vliegen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: 1 foto vergeten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-20 21:17

Erg interessant!

Ik ga denk ik de rest van het seizoen een vliegen masker dag en nacht omlaten. Als iemand daar nog tips voor heeft, altijd welkom. Liefst eentje zonder oren of waar ik de oren van weg kan knippen. Liefst zonder klittenband of hardere stukjes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie