Ik wil graag meer buiten gaan rijden alleen mijn paard heeft zo een erge last van de vliegen/muggen dat hij er echt vervelend door word. Nu zat ik te denken aan een uitrij vliegen deken in combinatie met vliegen spray voor de benen en de buik maar werkt het ook echt? Is een zebra vliegen deken nog beter?
Mijn merrie heeft ook enorm last van alles wat vliegt in het zomerseizoen. Vooral dazen zijn een drama! Deze super hete week blijven we dan ook uit het bos, maar op de normale warmere dagen rijd ik haar met vliegendeken en spray op de benen en buik, dat helpt echt bij haar. Ik rij met de flyrider vamoose van Rambo. Deze zit wel in het duurdere segment maar ik zou niet anders meer willen. Sluit mooi aan, vast te maken aan je kopstuk en door de vamoose coating extra vliegen wering.
Nog een extra tip voor het hoofd, vliegenspray op een borstel sprayen en dat op het hoofd borstelen. Sprayen op het hoofd lukt bij mijn paard in elk geval niet en zo kun je het hoofd toch goed behandelen.
Bij mijn vorige paard reed ik ook nog met vliegenmasker op, de space achtig variant zeg maar, die past mooi over het hoofdstel.
Ik heb zelf deze: https://hypostore.nl/master-zebra-uitri ... -hals.html Vliegendeken heeft ze 185, heb voor de uitrij deken 195 pakt. Zit bij de borst iets los en de hals is wat lang, maar vind dat voor een uitrij deken niet storend.
Ik rij ook altijd buiten met zebra vliegendeken. Heb er zelf een buikflap aan gemaakt... Ik kan echt niet zonder, merrie reageert best heftig op alles wat op haar landt hahaha. En met de deken is dat opgelost.