Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rien10 schreef:crazycactus schreef:Wellicht is het bit te dik? Kijk eens of je een bitfitter kan laten komen.
Niet meteen met externe factoren aan komen zetten. Eerst bij jezelf kijken.
kaatdegeest schreef:fohadie schreef:Hoe strak zit de neus en de sperriem? Hoeveel vingers kan je er tussen doen?
Ik doe hem nooit strak! Zeker twee vingers...
Maar ik zal al eens beginnen met hem weg te laten...
Cinnepin schreef:Ik weet niet of het helpt, maar wat ik zo zie is dat het zadel niet op de juiste plek ligt. Hij ligt te ver naar voren, er is geen schouder vrijheid. Dat kan een ongemak zijn.
Je kan ook eens bitloos proberen.
_Penotti schreef:Natuurlijk een moment opname maar ik vind hem hier helemaal in zijn geheel niet happy kijken.
Niet alleen zijn mond, maar ook zijn ogen en oren.
Wat cinnepin zegt viel me ook op, zadel hoort verder naar achteren.
Citaat:Uiteindelijk bleek mijn eigen rijstijl de grootste factor te zijn. Het gewone dressuur in de hoek gegooid en nu rijden volgens 4DimensionDressage van Karin Leibrandt. Lijkt op rechtrichten, paard en ruiter balanceren, niet te korte teugels maar juist neus eruit etc.
kaatdegeest schreef:Het is geen draver maar Ierse volbloed.
De osteopaat is al geweest, en ze wordt ook behandeld met kruiden voor andere ongemakken.
Ik zie inderdaad dat ze ongemak ervaart en wil hier echt een oplossing voor vinden... ze doet het bij meerdere zadels dus lijkt me daar niet aan te liggen. Ze doet het ook bij andere ruiters dus ik denk dat ik het eerder ergens anders moet zoeken...