Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:43

Ik had altijd last van mijn knieën tijdens buitenritten. Heb toen op aanraden van een stalgenootje de compositi buigels van Harry's Horse gekocht en daarmee is mijn kniepijn nu helemaal weg!

Ze zijn ook nog eens heel fijn voor de portomonnee. :D

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 14:07

Dank voor de fijne tips!

De GPG beugels die ken ik inderdaad nog van een hele tijd terug. Een stalgenoot gebruikte deze geloof ik , als is dat volgensmij al bijna 10 jaar geleden. Zie ze ook niet meer ergens te koop te staan.

De Freejump air en de Flex on heb ik laatst in de ruitersportzaak gezien. Vond vooral de Freejump air er fijn uit zien.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:10

Scarpati schreef:
De GPG beugels die ken ik inderdaad nog van een hele tijd terug. Een stalgenoot gebruikte deze geloof ik , als is dat volgensmij al bijna 10 jaar geleden. Zie ze ook niet meer ergens te koop te staan.


GPG bestaat ook niet meer. Dan zou je uitkomen op elastostep.

Ellen_ov

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:04

Ik heb nog gpg adapters te koop :+ Hebben mij erg geholpen met mijn knieën toendertijd.

Tancreda4

Berichten: 24068
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:53

Tijdje terug had ik ook een topic geopend hierover. Ik heb nog geen keuze kunnen maken. Vind het best wel een ding om zoveel geld uit te geven en niet weten of hwt ook voor mij zou werken. Weet iemand of je ook kan testen ergens?

Ik reed aantal jaren met een boomloos zadel en toen ik m'n knieblessure kreeg was dat echt heel pijnlijk. Nu sinds paar maanden een boomzadel, met wrongen en men dat is al een wereld van verschil!! Geen pijn meer! Maar ik wil toch mijn knieën wat beter tegemoed komen om het nog beter te maken met goede beugels dus ik lees mee.

Ben nu nog herstellende van een meniscus operatie. En ik ben een beetje bang dat m'n andere knie ook nog moet -O-

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 20:15

@Tancreda4 Ik herken mij helemaal in wat jij zegt. Naar aanleiding van de fijne tips in dit topic nog meer op onderzoek uit gegaan en er is eigenlijk best wel veel. En ik vind het nu heel moeilijk een keuze te maken! Op dit moment neig ik naar de Freejump Air. Hoop die ergens met misschien een leuke korting code te kunnen kopen.

Ik weet dat je bij LA Equistyle de Winderen beugels kunt testen. Voor de rest nog nergens test mogelijkheid tegengekomen helaas.

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 11:49

Uiteindelijk toch voor de Freejump air gegaan. Ik heb de versie gekocht die de ophanging 30 graden gedraaid heeft en 10 graden gekanteld.

Net voor het eerst mee gereden en ben tot nu toe heel tevreden :j


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24068
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:59

Zit hier 9oo vering in? Ze zien er hip uit! Fijn dat ze lijken te bevallen!

Ik moet nog een knoop hakken. Eerst even een oproepje doen of ik misschien in de buurt wat kan uitproberen. Maar ik zit momenteel nog niet in het zadel omdat mijn knie daar nog niet klaar voor is, dus ik moet nog even wachten helaas.

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 12:15

Tancreda4 schreef:
Zit hier 9oo vering in? Ze zien er hip uit! Fijn dat ze lijken te bevallen!

Ik moet nog een knoop hakken. Eerst even een oproepje doen of ik misschien in de buurt wat kan uitproberen. Maar ik zit momenteel nog niet in het zadel omdat mijn knie daar nog niet klaar voor is, dus ik moet nog even wachten helaas.


Ja, het rode gedeelte onder het voetbed is vering. Ik heb altijd met normale stijgbeugels gereden zonder iets van vering etc. en merkte het vanochtend gelijk toen ik ze voor het eerst gebruikte. Heel comfortabel.

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:28

Ze zien er wel heel hip uit 8-)

Fijn dat ze ook goed bevallen :)

Ik vind het nog wel veel geld om te kijken of ze beter bevallen dan mijn Sprengers :o

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:30

ProudJustify schreef:
Ze zien er wel heel hip uit 8-)

Fijn dat ze ook goed bevallen :)

Ik vind het nog wel veel geld om te kijken of ze beter bevallen dan mijn Sprengers :o


Misschien kan je eens informeren bij een ruitersportzaak of ze 'testbeugels' hebben. Zo mocht ik ook verschillende modellen uitproberen voor +/- één week.

Goede keus TS! Ik vind het ook nog steeds de fijnste beugels die er zijn.

Caresse07

Berichten: 9422
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:43

Pistasche schreef:
ProudJustify schreef:
Ze zien er wel heel hip uit 8-)

Fijn dat ze ook goed bevallen :)

Ik vind het nog wel veel geld om te kijken of ze beter bevallen dan mijn Sprengers :o


Misschien kan je eens informeren bij een ruitersportzaak of ze 'testbeugels' hebben. Zo mocht ik ook verschillende modellen uitproberen voor +/- één week.

Goede keus TS! Ik vind het ook nog steeds de fijnste beugels die er zijn.


Dat is een goede tip :) Ik ga eens kijken of er een ruitersportzaak in de omgeving zit die ze verkoopt en waar ik ze kan testen.