Zand in hoefschoenen.

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Zand in hoefschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:28

Hoi, ik heb voor het eerst sinds ik in de paarden zit hoefschoenen gekocht en ben ze nog aan het inlopen. Ik ga nog niet op buitenrit met de schoenen, maar wandel wel aan de hand. De schoenen zijn online besteld, ik ben via messenger door de verkoper begeleid bij het aanpassen van de schoenen en aan de hand van zijn instructies, ben ik gefilmd tijdens het passen.

Het paard loopt goed op de schoenen, ze sloffen niet en zitten netjes aan. Vandaag heb ik voor het eerst een langere wandeling gemaakt. Ik ben ook met de schoenen in een vijver geweest. Omdat ik nog geen uren met de schoenen wil wandelen, heb ik na de vijver de schoenen uit gedaan. Bij het uitdoen zag ik dat er nat zand kleefde op de band die achter de hoef door gaat. Zal een foto posten waarbij ik aan duid waar het zand zich opgestapeld had. Hierdoor vraag ik me af of het wel raadzaam is om met de schoenen aan in water te gaan. Ik hoef niet perse met hem door een waterpartij en kan het zeker in de toekomst vermijden als we op buitenrit gaan.

Graag jullie mening.

Afbeelding

Ninx

Re: Zand in hoefschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:34

Ja, alle hoefschoenen vangen wel wat zand...
Thuis goed schoonmaken en niks aan de hand.

Nou ga ik niet echt het water in. Kan me voorstellen dat vocht en zand samen wel wat irritatie zou kunnen veroorzaken.

Maar soms doe ik ze ook wel onderweg uit, gooi ze in de rugzak, en doe ze weer aan als ik bij de straat kom.
Zo kun je natuurlijk ook even schoonmaken wanneer je het water/ zand in bent geweest

Hagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:48

Ninx schreef:
Ja, alle hoefschoenen vangen wel wat zand...
Thuis goed schoonmaken en niks aan de hand.

Nou ga ik niet echt het water in. Kan me voorstellen dat vocht en zand samen wel wat irritatie zou kunnen veroorzaken.

Maar soms doe ik ze ook wel onderweg uit, gooi ze in de rugzak, en doe ze weer aan als ik bij de straat kom.
Zo kun je natuurlijk ook even schoonmaken wanneer je het water/ zand in bent geweest

Hier ga ik helemaal in mee! Na gebruik anders goed laten drogen en uitkloppen?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:51

Impregneren van de gaiters met de kruidvat waterdichtspray helpt een hoop.

Over de IJssel

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:57

Ik heb scootboots en rij wekelijks op het strand incl water. Die van mij heeft een zeer tere huid, maar geen enkel probleem mee gehad. Spoel ze wel vaak even af bij terugkomst :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:03

Ik heb ook Explora Magic's maar geen zand op de plek die jij omcirkelt hebt. Alleen eigenlijk in de schoen zelf, dus echt bij de hoef. Goed schoonspoelen, laten drogen en weer door :)

Ik heb het idee dat mijn Gaiters iets hoger zitten, misschien helpt dat?
Als het goed is kun je die verstellen met een schroefje.

[o]

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:25

Ik geen er ook gewoon water mee in, sportboots van cavallo

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Pandora kraal of hoefijzer van epoxy met haar of as... Vlinderstandaard met 1 grote en 2 kleine vlinders... meer ideeen of vragen stuur pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:49

Fortitude schreef:
Ik heb ook Explora Magic's maar geen zand op de plek die jij omcirkelt hebt. Alleen eigenlijk in de schoen zelf, dus echt bij de hoef. Goed schoonspoelen, laten drogen en weer door :)

Ik heb het idee dat mijn Gaiters iets hoger zitten, misschien helpt dat?
Als het goed is kun je die verstellen met een schroefje.

Zou idd kunnen helpen. Bedankt voor de tip.

Ik maak ze zeker proper na elk gebruik hoor. Ben tot hiertoe enkel aan de hand op wandel geweest en korte ritjes op de wei gedaan. Kan niet zeggen dat ik ergens schuurplekken of irritatie zie. Wil woensdag avond voor het eerst een buitenrit maken met de schoenen. Zal dan niet door water gaan, maar kom wel door mul zand. Kan ik gelijk zien of dit ook in op die plek blijft zitten.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:11

dat er wat zand in hoefschoenen komt is uiteraard niet te voorkomen.
zolang dat geen schuurplekken of irritatie geeft is dat geen probleem.
gewoon je buitenritjes gaan maken. dit zijn fijne hoefschoenen en als ze goed zitten rijdt je er zo mee weg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie