Gelpad onder barebackpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merlijnske

Gelpad onder barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 18:00

Haii, ik heb sinds kort een nieuwe barebackpad en ik heb daar mee gereden, heel fijn. Maar ik zag daarna dat er drukplekken op de rug was van waar ik precies heb gezeten. Ik vroeg mij af of dit gewoon normaal is of dat ik er als het kan een gelpad onder schuif.
Groetjes

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:22

Als je druk plekken van de bbp zijn dan is de drukverdeling van de pad niet goed. Zitten er wel inlages in de bbp zelf? Anders kan je er nog een boomlooszadel pad onder doen met inlages. Welke bbp heb je ?

Merlijnske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 18:31

Wodamen schreef:
Als je druk plekken van de bbp zijn dan is de drukverdeling van de pad niet goed. Zitten er wel inlages in de bbp zelf? Anders kan je er nog een boomlooszadel pad onder doen met inlages. Welke bbp heb je ?

https://www.agradi.nl/norton-bareback-p ... -beige.htm

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:38

Die bbp geeft totaal geen ondersteuning. Rijd je met beugels ermee ?

Beste kan je een bbp hebben met iets van inlages of verdikking op het zit gedeelte. Geen beugels gebruiken dat zorgt voor piek belasting. Ook een singel die over de rug loopt is niet bevorderlijk. Je kan onder deze pad nog een pad met inlages doen dan heb je voldoende demping

Merlijnske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 18:43

Wodamen schreef:
Die bbp geeft totaal geen ondersteuning. Rijd je met beugels ermee ?

Beste kan je een bbp hebben met iets van inlages of verdikking op het zit gedeelte. Geen beugels gebruiken dat zorgt voor piek belasting. Ook een singel die over de rug loopt is niet bevorderlijk. Je kan onder deze pad nog een pad met inlages doen dan heb je voldoende demping

Wat is een piekbelasting precies? En die singel ober de rug snap ik niet helemaal.. Zou ikede gelpad eronder kunnen doen?

Hagel

Re: Gelpad onder barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:46

Oef bbp met beugels zijn echt vreselijk slecht. De zitting lijkt me ook vrij dun. Ik zou of een pad met inlages eronder leggen of een andere bbp kopen.

tennan

Re: Gelpad onder barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:08

Absoluut nooit beugels gebruiken bij een dergelijke BBP, dat is vragen om problemen. Voor een betere drukverdeling van alleen jouw gewicht kun je kijken naar een pad voor boomloze zadels met inlagen i.p.v. een gelpad.

Wil je wel met beugels rijden, koop dan een BBP uit het hogere segment (bijvoorbeeld Ghost Mandriana) en doe er dan weer een boomloze pad onder met inlages.