Wasmiddel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Wasmiddel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:31

Sinds kort heb ik een wasmachine waar ik paarden dekjes en dekens e.d. in kan en mag wassen *\o/*

Nu vroeg ik me af, welk wasmiddel gebruiken jullie?
Bestaat er een soort speciale paardenrennen wasmiddel? Of gewoon waar je je eigenkleren ook mee wast? En gebruiken jullie poeder of vloeibaar? (Geen idee of daar verschil in te merken is)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:36

De meningen over wat beter is, vloeibaar of poeder, zijn uiteenlopend. Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel. Men zegt dat voor witte was een poeder beter is.
Niet teveel gebruiken is voor alle wasmiddelen een goed advies in elk geval.

Belangrijker is denk ik geen/niet te veel wasverzachter te gebruiken. Een scheutje azijn als wasverzachter werkt ook prima.

En regelmatig filter eruit halen en schoon maken en daarna de machine met een reiniger leeg laten draaien op een heet programma. Van paardenwas wordt een machine heel vies.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:39

Roodvos schreef:
De meningen over wat beter is, vloeibaar of poeder, zijn uiteenlopend. Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel. Men zegt dat voor witte was een poeder beter is.
Niet teveel gebruiken is voor alle wasmiddelen een goed advies in elk geval.

Belangrijker is denk ik geen/niet te veel wasverzachter te gebruiken. Een scheutje azijn als wasverzachter werkt ook prima.

En regelmatig filter eruit halen en schoon maken en daarna de machine met een reiniger leeg laten draaien op een heet programma. Van paardenwas wordt een machine heel vies.

Oké en qua "merk"? Voorkeuren? Schoonmaken gaan we idd na zoveel wasbeurten doen als onderhoud voor de machine. Maar er komt niks anders dan paardenzooi in

ElinaSK

Re: Wasmiddel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:56

Ik gebruik voor mijn dekjes neutral gewoon de vloeibare variant. En geen wasverzachter. Paard is erg gevoelig dus wilde iets met zo min mogelijk geurenrommel ed. Dekens was ik niet zelf.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:40

Ik gebruik voor alles wat ik was voor mijn paard ook Neutral,de poederversie.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:20

Ik had ook altijd Neutral, maar koop nu de voordeligere versie van de Appie Heijn, huismerk.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 01:07

Ik zag de tip voor het schoonmaken van je machine en hem dan op een hoge temp te laten draaien. Je kan je handdoeken er in doen op 95 graden. Dan spoel je op een hoge temp en je handdoeken zijn gewassen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:15

Zamba schreef:
Oké en qua "merk"? Voorkeuren? Schoonmaken gaan we idd na zoveel wasbeurten doen als onderhoud voor de machine. Maar er komt niks anders dan paardenzooi in

De (eigen) merk van de Aldi en de Lidl is al regelmatig door de Consumentenbond getest als beste uit de test of beste koop. Die gebruik ik ook altijd.

En om de machine schoon te maken kan je een heet programma draaien met een vaatwastablet.
Ik heb nu nog een paar flesjes wasmachinereiniger staan (Action). Maar als die op zijn ga ik over op de vaatwastablet.

Ik zou daar dan geen handdoeken bij in doen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:27

mijn stalhoudster gebruikt gewoon Lidl wasmidddel voor de dekjes en de gewone dekens.

Voor waterdichte dekens kun je speciaal wasmiddel nemen. Zodat ze waterdicht blijven.
Of later inspuiten met speciale spray.

Sinds we op een stal staan die een wasmachine heeft, was ik zelf mijn dekjes niet meer. Mijn wasmachine was erg blij met die mededeling :P
(Er is er bij mij ooit 1 uit zijn lagers gelopen tijdens het wassen van een zadeldekje)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:39

Ik gebruik was middel wat er in de aanbieding is :o Bij de Dirk altijd A merken 4 voor 10 euro! Mijn paard is verder niet gevoelig ofzo

Verder spoel ik regelmatig of draai ik een kookwas met schoonmaak azijn haalt nare luchtjes uit je wasmachine en ontkalkt gelijk! Ook zet ik na het wassen altijd de deur van de wasmachine open ivm nare luchtjes