Paard aan fotohalster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanines99

Paard aan fotohalster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 17:04

Binnekort heb ik weer een fotoshoot, dit hebben we al eerder gedaan maar normaal altijd aan een gewoon halster. Het lijkt me dit keer mooi om een fotohalster te gebruiken zodat het halster makkelijk weg te werken is.

Ik ben een beetje huiverig voor het gebruik van een fotohalster, is dit wel stevig, kan je je pard hier echt aan vasthouden of is het enkel een touwtje?

Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van een fotohalster? _/-\o_

beatje

Re: Paard aan fotohalster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:06

Ik zou wel eens willen weten wat een foto halster is?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:09

beatje schreef:
Ik zou wel eens willen weten wat een foto halster is?

een dun touwtje
Afbeelding

ik heb pas een shoot gedaan, ik gebruik het niet.
Ik doe een mooi hoofdstel in, hoeft niet weggepoetst te worden, staat ook leuk.
Ik ga voor veiligheid.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:09

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:17

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:17

Oo,echt nog nooit gezien. Ziet er toch wel stevig uit?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:18

Lijkt mij vrij lastig stuk te trekken voor een paard. We zetten ze niet vast aan touwhalsters omdat deze niet stuk gaan mocht er paniek uitbreken. Dus dit lijkt me ook niet stuk te gaan.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:23

Ik vind ze persoonlijk helemaal niks. Als het paard schrikt en trekt, trekt hij het superstrak en wordt de druk op de neus en achter de oren vrij hoog + het touwtje is echt enorm dun dus mocht je paard paniek hebben en goed trekken snijd het touw wel flink. En ik heb ook al eens meegemaakt dat het systeem wat het op zn plek moet houden voor geen meter werkte en hij dus heel makkelijk "los" liet en dan zakt hij half van het hoofd af.

Ik weet dat sommige erbij zweren en er superblij mee zijn, ik vind t persoonlijk niks.

Ik heb tegenwoordig de halsters van Equimero https://www.equimero.de/shop/shooting-halfter/, zijn van biothane en zijn net even wat breder en hier kan enkel het neusgedeelte aangetrokken worden maar mijn ervaring is veel fijner met deze halsters dan met die dunne touwtjes.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:03

Zolang het op eigen terrein of omheind terrein is vind ik het geen probleem :)
Maar buiten midden in een vreemd veld zou ik het met mijn tinker niet aandurven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:07

Ligt er aan hoe je paard is... zelf heb ik shoots met en zonder fotografiehalster gedaan. Zou het zelf alleen gebruiken als je paard echt netjes stil staat. Het trekt idd snel strak en je kunt m niet zo fijn vastpakken als een normaal halster. Wat ik zelf het liefste doe is gewoon een mooi halster of hoofdstel om en dan het lijntje los klikken. Blijf er wel naast staan natuurlijk. := Kan ik m alsnog snel vastpakken maar veiliger dan met zo’n dun halstertje dat gaat snijden. Mijn paard vertrouw ik wel met zo’n fotohalster maar het is echt per dier afhankelijk! De resultaten waren overigens wel erg mooi, denk mooier dan als het paard een normaal halster om had. Paste precies bij de sfeer van de shoot.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:18

Ik gebruik hem zelf ook op shoots, maar ik zou het niet bij elk paard aanraden. Het trekt inderdaad strak, en dat wil je niet. Heb je een rustig paard, dan is het prima te gebruiken. Voor mijn eigen pony zou ik hem buiten ons eigen terrein dus ook niet om gaan doen. Dan pak ik liever een gewoon touwhalster, iets lastiger weg shoppen, maar kan ook prima!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:52