Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Als je paard nog zoveel gaat veranderen zou ik het nog niet doen of voor een goed aanpasbaar zadel gaan.
Mijn paard moest op dierenartsadvies afvallen en is in een paar maanden tijd 2 boommaten kleiner gegaan.
Als je dan geen aanpasbaar zadel hebt kun je steeds voor een nieuwe...
FjeLOVER schreef:Ik heb toevallig sinds recent mijn Prince saddle te koop!
jammer om weg te doen maar ik rij toch amper meer en dat is zonde na het maanden wachten om het eindelijk te ontvangen![]()
Deze zadels bestaan uit een geheel flexibele basis (geen houten boom dus) en zitten het paard daarom jaarrond ondanks veranderingen in de bouw niet in de weg.
Het heeft veel schoudervrijheid en is ook geheel flexibel achter de schouders en is ook erg geschrikt voor paarden met korte ruggen en paarden die door bijvoorbeeld training of groei oid steeds veranderen in bouw.
goede combi tussen flexibiliteit en toch goede drukverdeling en steun.
Het is een best nieuw concept dacht ik.
Maar zo een zadel kun je dus met oog op het afvallen, daarna als die op gewicht is gewoon houden omdat die mee aanpast.
je kunt evt kijken voor info op de site van prince saddlery, daar staat uitgebreide info over de zadels.
Of wat iemand hierboven al zegt een barefoot inderdaad, zijn ook wel praktische zadels voor niet al teveel geld.
Pandora2 schreef:Als het zadel naar voor kantelt, kan je er voor tijdelijk een pro-lite pad ondersteken.
Heb je één van die 2 bomen die je hebt bij dit zadel al geprobeerd ?