Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:07

Vandaag is m'n FRA supersingel binnen gekomen, ik ben heel benieuwd. Heb al de 60 cm een paar keer geprobeerd en heb nu de 70 cm besteld.

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:34

Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt! :)

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:31

Helaas te lang. Twijfel welke ik nu moet hebben. Singel bevalt sowieso al want heb 'm geleend van m'n instructrice. Wat vinden jullie?



Afbeelding
Deze is de 60 cm, nog niet aangesingeld!


Afbeelding
De 70 cm wel aangesingeld. Kon heel gemakkelijk m'n hand ertussen doen en de singel van de buik 'optillen'. Dus te groot.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:40

fjordjes schreef:
Helaas te lang. Twijfel welke ik nu moet hebben. Singel bevalt sowieso al want heb 'm geleend van m'n instructrice. Wat vinden jullie?



[ [url=m/CG5Lzs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is de 60 cm, nog niet aangesingeld!


[ [url=m/2WMlz4.jpg]Afbeelding[/url] ]
De 70 cm wel aangesingeld. Kon heel gemakkelijk m'n hand ertussen doen en de singel van de buik 'optillen'. Dus te groot.


Die 60 cm is aan de kant waarop die te zien is al 10 cm te kort, dus je kunt ervanuit gaan dat je zo 80 cm mag hebben.
Met de foto van de 70 cm kan ik niets, veel te dichtbij en dat het op het dekje komt zegt niet of het de goede lengte is of niet.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:44

De 70 cm is echt te lang daar kon ik niet verder aansingelen dan kwam de singel onder het zweetblad. En de 60 cm is nog niet aangesingeld.

Edit; ik ga morgen nog een keer proberen zonder dekje. Ik denk dat dat teveel vertekend.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:32

En singel aan beide zijdes even hoog?

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 06:28

fjordjes schreef:
De 70 cm is echt te lang daar kon ik niet verder aansingelen dan kwam de singel onder het zweetblad. En de 60 cm is nog niet aangesingeld.

Edit; ik ga morgen nog een keer proberen zonder dekje. Ik denk dat dat teveel vertekend.

Als het verschil 10cm is is dat aan beide kanten 5.
Dan zou de 60 ook nog passen?

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:14

Heb je niet perongelijk een 80cm binnen gekregen?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:14

MarjanB schreef:
Heb je niet perongelijk een 80cm binnen gekregen?


Net even gemeten en van gesp tot gesp kom ik uit op 69 cm (70 dus)

Ik ga toch maar de 60 bestellen want 65 is denk ik ook te lang.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:03

dank je wel voor het meedenken nog. gister mn singel binnen gekregen maar had paard al gedaan. vanavond geprobeerd. hij had nog langer gemogen en mag paardlief alleen stappen maar zadel bleef keurig recht liggen (i.p.v het scheeftrekken wat hij al jaren doet) en paardlief was er ook blij mee liep stuk rechter en happy'er. wat stom dat ik der nooit eerder aan heb gedacht.



Afbeelding


Afbeelding

singel was nog niet aangesingelt kon nog aan beide kanten wat gaatjes strakker

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:39

Wat fijn dat deze beter bevalt! De oksels zijn ook veel vrijer nu. Inderdaad kan de lengte nog wat langer, maar is lastig te beoordelen als niet volledig is aangesingeld. Welke maat heb je nu genomen?

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 00:22

heb nou de 80 genomen. groter was er niet. ze staat wel nog streng op dieet en toen ik aansingelde ging er 1 en 2 gaatjes nog bij. ga nog wel rustig opzoek naar een 90 maar we kunnen nu wel lekker doorstappen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:04

Ik kom mij even melden! Ik heb een onbeleerde 3 jarige haflinger en je kent het wel, lekker rond, geen schoft, brede schouders en een singelgroeve ver naar voren... nu is de vraag welke singel moet ik aanschaffen, en dan ook nog in het bruin. Wie heeft de tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer

Huidige singel trekt duidelijk het hele zadel naar voren.
(Rechter foto is even gespiegeld zodat het goed duidelijk zichtbaar is)
Afbeelding

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:19

Ik gok van de foto af te zien dat je dit niet met een singel gaat oplossen. Aangesingeld kiept het zadel namelijk achterover (te smalle boom misschien?). Ik weet niet wat je nu voor singel hebt maar ik denk niet dat het zadel dat met een andere singel niet zal doen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:30

Floran schreef:
Ik gok van de foto af te zien dat je dit niet met een singel gaat oplossen. Aangesingeld kiept het zadel namelijk achterover (te smalle boom misschien?). Ik weet niet wat je nu voor singel hebt maar ik denk niet dat het zadel dat met een andere singel niet zal doen.



Afbeelding
In beweging ligt het zadel niet eens zo heel slecht, alleen veel te ver naar voren waardoor die lichtjes omhoog komt aan de achterkant
(Als hij stilstaat is zijn rug ook veel holler dan wanneer hij loopt, ik kan helaas geen bredere boom proberen want breder dan de witte boom (extra wijd) kan het zadel niet, anders had ik dat ook zeker gedaan)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:37

Ik zou eerst een zadelmaker/passer vragen, dit krijg je niet opgelost met een singel als ik het zo zie.
En singel kan "het laatste" stukje helpen, maar dit gaat hem niet worden denk ik.

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:52

Ik zou ook eerst het zadel doen wat idd lastig is met die brede bolletjes... helaas

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:19

Naar voren schuiven doet die omdat die echt te smal is.. zou hier niet mee aan de gang gaan nee. Singel lost dit niet op.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:59

Mijn zadel schoof ook steeds naar voren, ander zadel aangeschaft en die blijft veel beter liggen.

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:19

Ik ga mee met bovenstaande reacties. Je singel ligt zo gek niet, maar het zadel lijkt helaas toch niet te passen...

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:59

Ik heb een hele fijne nieuwe singel, de horka anatomic. Super zachte singel! Heb de 80cm genomen. Zadel blijft super fijn liggen


Afbeelding

Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:55

Die singel ziet er écht fijn uit MarjanB!
Zou je hem misschien voor mij op willen meten O:) Is hij echt 80cm van gesp tot gesp?(recht gemeten, niet met de golf mee)
Het is het modelletje prolite, maar dan volgens mij van veel prettiger materiaal, en een zeer nette prijs...

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:59

Hij is echt super super zacht echt nooit zo’n zachte singel gehad. Beide kanten wel elastiek maar die is vrij stevig en kan niet heel ver rekken door de lus die er boven zit.

Zal morgen even kijken als ik op stal ben (en het niet vergeet)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:38

MarjanB schreef:
Ik heb een hele fijne nieuwe singel, de horka anatomic. Super zachte singel! Heb de 80cm genomen. Zadel blijft super fijn liggen


[ [url=m/cNXeNF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YVHmV3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn!

Ik zou zelf met dit postuur paard eerder voor een crescent singel gekozen hebben, maar volgens mij heeft je paard een vrij brede singelgroeve en kom je dus nog netjes weg met een asymetrische singel of niet? Vind het echt mooi liggen!

Ik ben zelf op zoek naar een asymetrische dressuursingel van 95 cm

Afbeelding


Mijn ruin begint eindelijk op gewicht te komen en de Rossner comfort 85 cm gespen zitten nog maar net op de goede hoogte bij mijn ruin, voor mijn merrie is die sowieso te kort, ik denk dat zij wel 100-110 cm mag hebben.

MarjanB

Berichten: 16469
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:40

Ja ze is super breed! En staat op dieet, na d’r blessure van laatst is ze ontploft :+ boven is een maand terug met een cresent singel

Afbeelding