Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:29

Knullig Zoey :=

Afbeelding

Wat vinden jullie van deze singel? Dit is na het rijden.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 17:33

Vanillia schreef:
Knullig Zoey :=

[ [url=m/Li1A8W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie van deze singel? Dit is na het rijden.


Netjes, ook een mooie lengte!

Drico

Berichten: 4494
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:43

Welke singel is dat @Vanillia?
Vind hem mooi zitten!

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:16


Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:11

Br banaansingel

Afbeelding

JackieT
Berichten: 519
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:13

Kan iemand misschien helpen met welke singel er het best past bij mijn paard? Ga vrijdag punten inwisselen bij country mill en wil eigenlijk wel een nieuwe singel. Maar geen idee welke vorm het beste past :=

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 01:51

JackieLuca schreef:
Kan iemand misschien helpen met welke singel er het best past bij mijn paard? Ga vrijdag punten inwisselen bij country mill en wil eigenlijk wel een nieuwe singel. Maar geen idee welke vorm het beste past :=

[ [url=m/E7mU6E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6lZEIX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik gok anatomisch, maar niet asymmetrisch. Je paard is heel slank, maar de foto’s zijn net niet van een lekkere hoek gemaakt.

linda_C
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:28

Hoi,
Ik loop ook met vragen rond over welke singel ik zou moeten en toen zag ik dit topic, superfijn!
Welke singel zouden jullie adviseren?
Ze heeft nu simpele rechte neopreen. Maar de singel trekt iets naar voren onder haar buik, waardoor hij helemaal in de voorste hoek van het dekje zit. Het zadel leunt nu een fractie naar voren, maar het dekje gaat naar achteren.
Als ik een dekje los op haar rug leg, glijdt die ook meteen na achter als ze loopt, ze is nogal plat en breed.
Zadel is net een maand geleden nieuw aangemeten, ben nog in gesprek met de zadelmaker.
Ik kreeg het advies van stalgenoten om voor een anatomische singel te gaan, omdat die de druk beter verdeelt en de singel niet naar voren trekt, maar gewoon recht naar beneden.
Maar moet ik dan voor een banaan gaan of een asymmetrische (rossner comfort)? Ik zou die laatste logischer vinden?

Zadel was op de foto nog niet aangesingeld, dan gaat hij nog 3 gaatjes omhoog.

Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 00:13

Ik zou voor een banaan gaan denk ik, misschien 5cm langer. Maar als je nog 6 gaten kan aansingelen, 3 aan elke kant misschien niet nodig!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 02:59

linda_C schreef:
Hoi,
Ik loop ook met vragen rond over welke singel ik zou moeten en toen zag ik dit topic, superfijn!
Welke singel zouden jullie adviseren?
Ze heeft nu simpele rechte neopreen. Maar de singel trekt iets naar voren onder haar buik, waardoor hij helemaal in de voorste hoek van het dekje zit. Het zadel leunt nu een fractie naar voren, maar het dekje gaat naar achteren.
Als ik een dekje los op haar rug leg, glijdt die ook meteen na achter als ze loopt, ze is nogal plat en breed.
Zadel is net een maand geleden nieuw aangemeten, ben nog in gesprek met de zadelmaker.
Ik kreeg het advies van stalgenoten om voor een anatomische singel te gaan, omdat die de druk beter verdeelt en de singel niet naar voren trekt, maar gewoon recht naar beneden.
Maar moet ik dan voor een banaan gaan of een asymmetrische (rossner comfort)? Ik zou die laatste logischer vinden?

Zadel was op de foto nog niet aangesingeld, dan gaat hij nog 3 gaatjes omhoog.

[ [url=m/KujF36.jpg]Afbeelding[/url] ]


Iets langer mag inderdaad, je hebt nu een recht model, of die anatomisch is kan ik niet goed zien, maar ik zou toch voor asymmetrisch gaan. Op deze foto lijkt je paard niet super rond, dus vanaf de foto lijkt mij een banaan/crescent singel niet per definitie nodig.

Rossner comfort is imo een fijne asymetrische singel.

linda_C
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:34

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties!
De huidige singel is echt recht, niks anatomisch.
Ik denk zelf niet dat hij langer moet, hij komt aangesingeld nog een stuk hoger.
Plus dat dit al 85cm is dus wordt dan een uitdaging.
Dan ga ik gewoon die Rossner proberen.

siskeh
Berichten: 8679
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:41

Wel grappig, ik heb juist slechte ervaringen met rossner comfort, mijn idee is vaak de boog te breed, waardoor er schuurplekjes ontstaan ter hoogte van de elleboog.
Gaat overigens niet over 1 paard.
Misschien dat het heel top werkt als je wel een breed paard hebt, maar niet bij die van mij, en een aantal anderen helaas.

linda_C
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:38

siskeh schreef:
Wel grappig, ik heb juist slechte ervaringen met rossner comfort, mijn idee is vaak de boog te breed, waardoor er schuurplekjes ontstaan ter hoogte van de elleboog.
Gaat overigens niet over 1 paard.
Misschien dat het heel top werkt als je wel een breed paard hebt, maar niet bij die van mij, en een aantal anderen helaas.


Goed om te weten. Zal goed kijken hoe hij valt. Nou is ze vrij breed, dus hopelijk gaat dat goed

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:58

Afbeelding

Dit is mijn Rossner Comfort 85 cm

Het ligt er ook heel erg aan waar de singelgroeve ligt en hoe rond je paard is. Met een wat flinkere buik kan de singel tegen de oksels aan komen. Bij mijn paard ligt de singel perfect, hij is trouwens ook een breed gebouwd paard, maar absoluut niet dik. Hey lijkt zo een hele smalle singel, maar het is gewoon een erg groot paard.

Mijn paard is de laatste tijd flink toegenomen in bespiering, dus zijn zadel ligt nu echt te ver naar achteren, dat gaat geen singel oplossen, dus voorlopig niet rijden tot de zadelmaker weer is geweest en het zadel weer goed ligt.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:51

Ik stuitte op dit topic en aangezien ik sowieso een langere singel moet, ben ik heel benieuwd of ik misschien een andere soort singel moet hebben voor mijn paard.

Ze is erg aangekomen in gewicht deze zomer doordat ik weinig gereden heb. Ze is hierdoor ook erg buikig, al heeft ze dat altijd wel. Hierdoor heb ik nu ook 2 maten verschil in de voorste en achterste singelstoot.

Ze heeft nu maat 70/75 als singel, dus ik ga sowieso een 85 aanschaffen, maar dus benieuwd naar de vorm. De singel die ze nu heeft is een leren anatomische singel van Prestige (https://www.equishop.com/en/dressage-gi ... th-a1.html). Ze is verder niet heel gevoelig op de singelplek.

Hebben jullie tips/advies? Ze is op de foto's nog niet volledig aangesingeld, het scheelt 1 of 2 gaatje(s).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

siskeh
Berichten: 8679
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:59

Hier een oude foto, had toen niet bewust foto's gemaakt om de singel, en heb die ook niet meer.
enerzijds geen goede foto want paard staat niet recht, maar je ziet wel meteen het probleem, niet veel ruimte bij elleboog. Overigens ook 85 cm Maar komt ook lang niet zo hoog als hierboven bij Daphara.

Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 19:07

Ik zou misschien zelfs wel naar 95 gaan. Op de oude foto ook nog te kort.

Gezien de singelplek erg ver naar voren zit en je dus ook ziet dat de achterste singelstoot strakker zit dan achteren zou ik voor banaan gaan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:18

Pferdelove schreef:
Ik stuitte op dit topic en aangezien ik sowieso een langere singel moet, ben ik heel benieuwd of ik misschien een andere soort singel moet hebben voor mijn paard.

Ze is erg aangekomen in gewicht deze zomer doordat ik weinig gereden heb. Ze is hierdoor ook erg buikig, al heeft ze dat altijd wel. Hierdoor heb ik nu ook 2 maten verschil in de voorste en achterste singelstoot.

Ze heeft nu maat 70/75 als singel, dus ik ga sowieso een 85 aanschaffen, maar dus benieuwd naar de vorm. De singel die ze nu heeft is een leren anatomische singel van Prestige (https://www.equishop.com/en/dressage-gi ... th-a1.html). Ze is verder niet heel gevoelig op de singelplek.

Hebben jullie tips/advies? Ze is op de foto's nog niet volledig aangesingeld, het scheelt 1 of 2 gaatje(s).

[ [url=m/YiJ9MR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su88WJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dwlN2N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mB1spd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7gAFZN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/twFvtD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou sowieso voor een 20-25 cm langere singel gaan. Zeker weten banaan/ crescent model.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:37

siskeh schreef:
Hier een oude foto, had toen niet bewust foto's gemaakt om de singel, en heb die ook niet meer.
enerzijds geen goede foto want paard staat niet recht, maar je ziet wel meteen het probleem, niet veel ruimte bij elleboog. Overigens ook 85 cm Maar komt ook lang niet zo hoog als hierboven bij Daphara.

[ [url=m/LMIrHb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is de Rossner Comfort?

Met het model dat je paard heeft is het inderdaad logisch dat deze singel niet goed ligt, want je paard heeft hier toch echt een crescent nodig. Vergelijk het met mijn paard, die heeft totaal geen hangbuikje, dus ook niets dat de singel naar voren drukt.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:01

Daphara schreef:
Pferdelove schreef:
Ik stuitte op dit topic en aangezien ik sowieso een langere singel moet, ben ik heel benieuwd of ik misschien een andere soort singel moet hebben voor mijn paard.

Ze is erg aangekomen in gewicht deze zomer doordat ik weinig gereden heb. Ze is hierdoor ook erg buikig, al heeft ze dat altijd wel. Hierdoor heb ik nu ook 2 maten verschil in de voorste en achterste singelstoot.

Ze heeft nu maat 70/75 als singel, dus ik ga sowieso een 85 aanschaffen, maar dus benieuwd naar de vorm. De singel die ze nu heeft is een leren anatomische singel van Prestige (https://www.equishop.com/en/dressage-gi ... th-a1.html). Ze is verder niet heel gevoelig op de singelplek.

Hebben jullie tips/advies? Ze is op de foto's nog niet volledig aangesingeld, het scheelt 1 of 2 gaatje(s).

[ [url=m/YiJ9MR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su88WJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dwlN2N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mB1spd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7gAFZN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/twFvtD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou sowieso voor een 20-25 cm langere singel gaan. Zeker weten banaan/ crescent model.


Maar waar vind ik die |(? Dank in ieder geval!

siskeh
Berichten: 8679
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:12

Daphara schreef:
Dit is de Rossner Comfort?

Met het model dat je paard heeft is het inderdaad logisch dat deze singel niet goed ligt, want je paard heeft hier toch echt een crescent nodig. Vergelijk het met mijn paard, die heeft totaal geen hangbuikje, dus ook niets dat de singel naar voren drukt.


Dit is inderdaad ook een Rossner.

Dat klopt mogelijk wel, de grap is wel dat een "rechte" anatomische singel dan nog beter zit dan de comfort rossner.
Waarschijnlijk omdat deze smaller is bij de ellebogen, waar de rossner singel daar vrij breed is.
Deze singel valt daar ook niet perfect, maar is in ieder geval zonder schuurplekjes.
Overigens is dit een vrij bezonder gevormde singel, die hoort niet bij dit type zadel vandaar dat hij nooit mooi gaat liggen.
Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:25

Pferdelove schreef:
Daphara schreef:

Ik zou sowieso voor een 20-25 cm langere singel gaan. Zeker weten banaan/ crescent model.


Maar waar vind ik die |(? Dank in ieder geval!


Hiermee beginnen?

https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart-85cm.htm

Paard op diëet en zeker om de dag flink aan het werk zetten.
Ik zou niet meer rijden met een te korte singel tot er heel wat kilo’s af zijn en een singel weer fatsoenlijk past.

LuffB

Berichten: 1304
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:26

LuffB schreef:
[ [url=m/Im71GH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WM9kiL.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de quote de oude situatie met een 55cm anatomische singel. Heb nu van mijn stalgenootje een 55cm prolite narrow asymetrical. Ben zelf al veel blijer met hoe de singel om zijn elleboog heen loopt maar denk 10 cm langer. Zijn er mensen bekend met een asymetrical die gelijk begint met de gespen (dus geen flap stof ivm het zadel en dekje) en wel een smalle boog voor tussen de oksels? De narrow past daar precies moet nu veel breder zijn..


Afbeelding

Afbeelding

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:51

Daphara schreef:
Hiermee beginnen?

https://www.agradi.nl/kerbl-korte-singel-zwart-85cm.htm

Paard op diëet en zeker om de dag flink aan het werk zetten.
Ik zou niet meer rijden met een te korte singel tot er heel wat kilo’s af zijn en een singel weer fatsoenlijk past.


Afvallen zijn we mee bezig inderdaad, maar dat kost tijd.. En wordt zonder rijden toch wel heel lastig..

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:20

Door Daphara ben ik op dit topic gewezen :-) Fijn topic dit :-)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een rechte, lederen dressuursingel met aan 1 kant elastiek. Bij voorkeur 85cm. De singel die wij altijd gebruikten wordt niet meer gemaakt.

De een loopt nu met een Harry's Horse Dressuursingel Free Fit. Anatomisch gevormd. Als we die om doen zoals het zou moeten dan zit de singel tegen zijn ellebogen aan. Die hebben we dus 'verkeerd om'. Singel blijft goed liggen, paard is er o.k. mee, maar singel is dus te kort.

De ander heeft een Shires dressuursingel, 1 kant elastiek. Leer, gewoon recht model. Deze is ook te kort en daarnaast ook aan vervanging toe. Dit was het model dat wij altijd gebruikten, maar wordt helaas niet meer gemaakt.

Ik zie hier in het topic al wat fijne suggesties :-)