Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16276
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:23

Jammer joh. Hij is ook echt te kort.

Celebi
Berichten: 3818
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:55

Die Norton met bont heb ik geprobeerd. Was vreselijk stug en heeel breed. Denk niet dat het gaat passen als zo'n smal Kramer singeltje al niet past. Maar inderdaad, die Kramer singel is te kort. De uitsparingen komen daardoor ook net te laag en dat helpt niet mee. Lastig dit!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:04

billy3105 schreef:
Ik heb intussen de kramer singel binnen. Maar om hem nu zacht te noemen zoals hier geclaimd werd… voor een leren singel wel van zacht leer gemaakt. vanavond maar even passen, wie weet is het wel iets

Edit

Hij gaat terug :')
Ik had aan de andere kant nog 1 gaatje over, dus één maat groter gaat niet het verschil maken denk ik. Maar al zal dat zijn, hij rolt nu al tegen de singel aan met z’n huid. Formaat zie ik geen verschil maken denk ik

[ [url=m/RSM6QW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kyWhiF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De zoektocht gaat verder.

Iemand ervaringen met deze?
https://www.agradi.nl/norton-dressuursi ... t-70cm.htm



Op welke lengte had je deze besteld? Want ik zou hem wel eens 10-15 cm langer willen zien, denk dat die dan al veel beter ligt.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2447
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:33

Daphara schreef:
billy3105 schreef:
Ik heb intussen de kramer singel binnen. Maar om hem nu zacht te noemen zoals hier geclaimd werd… voor een leren singel wel van zacht leer gemaakt. vanavond maar even passen, wie weet is het wel iets

Edit

Hij gaat terug :')
Ik had aan de andere kant nog 1 gaatje over, dus één maat groter gaat niet het verschil maken denk ik. Maar al zal dat zijn, hij rolt nu al tegen de singel aan met z’n huid. Formaat zie ik geen verschil maken denk ik

[ [url=m/RSM6QW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kyWhiF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De zoektocht gaat verder.

Iemand ervaringen met deze?
https://www.agradi.nl/norton-dressuursi ... t-70cm.htm



Op welke lengte had je deze besteld? Want ik zou hem wel eens 10-15 cm langer willen zien, denk dat die dan al veel beter ligt.



70 voor een Arabier van 159 :Y) maar ik ga deze simpel weg niet nog een keer bestellen, al zou hier 10 cm bijkomen, zie ik gewoon nog steeds niet wat het plooien gaat oplossen, het is leer, hier komt z’n huid tegen aan. Hij blies ook gelijk op met het aan singelen.
Paard is behoorlijk kieskeurig in wat hij prettig vind, en laat dit vaak ook duidelijk merken. Wel een groot voordeel met zadels passen etc :+
Ik heb die van Norton nu in 80 besteld. Ben benieuwd, of ik nog genoeg gaatjes ga hebben in m’n singel stoten. Het is een net nieuw zadel, dus die stoten gaan nog uitrekken :')

Celebi
Berichten: 3818
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:20

Gaatjes bijprikken wellicht?

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:29

Ik zou ook gaatjes bijprikken, op deze manier komen de uitsparingen voor de oksels nooit bij de oksels.. :(

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2447
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:02

Afbeelding

Ik durf toch voorzichtig aan wel positief te zijn over de Norton XTR singel, paard vond hem ook erg prettig! Totaal niet opgeblazen of staart zwiepen bij aan singelen. Bijrijder heeft een kort rondje gedaan, foto is van na het rijden en ze vond hem erg happy lopen! Zover ik kon zien bij het weg stappen liep hij ook helemaal niet knijperig weg. Ik kon hem nog verder aansingelen, maar ik hou niet van strakke singles+ hier zit elastiek in

We gaan deze dus voorlopig maar testen. Maatje groter is ook onderweg, wil eigenlijk met een dikker dek eronder rijden, maar dan heb ik echt wel meer singel nodig. Uiteindelijk heb ik er toch 5/6 nodig dus laten we alvast maar beginnen met de collectie :+

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:19

Hi!

Na al maanden een zoektocht naar een juiste singel schakel ik jullie hulp in. Normaal rijd ik met een rechte bontsingel van premiere maar deze trekt helaas het zadel iets naar voren. Vandaag de anatomische horka singel binnen gehad maar ligt ook net niet. Ik ben dus op zoek naar een hele zachte zwarte singel die mooi aansluit en het zadel niet mee naar voren trekt


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met de anky anatomische singel


Afbeelding

Celebi
Berichten: 3818
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:22

@billy3105 ik hoop voor je dat dit de juiste match is! Ik maak me alleen wat zorgen over het feit dat na 1 rit de wol al zo ingedeukt is bij de oksel. Dat wijst toch wel op veel druk. Nu zal dat niet in één keer een plek geven doordat het nu nog zacht is, maar als de wol helemaal weg gedrukt is komt het been wellicht toch weer tegen de hardere rand van de singel aan. Idealiter wil je de gespen op de plek waar die singel nu eindigd, net voordat je dekje en zadel beginnen.

@eva92 die laatste lijkt het beste te passen qua vorm. De zadel lijkt daar ook minder hoog boven de schoft te liggen. Er zit geen pad tussen en het lijkt zo beter te passen, maar dat is een aanname, want echt goed zien kan ik het niet van al die schuine foto's. Lastige met die Anky singel is dat de gespen zo laag zitten en er veel leer boven de gespen zit.

maralyn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:46

Ik heb een werner christ op de kop getikt van 80 cm.

Voor het singelen
Afbeelding
Afbeelding

Na het singelen..


Afbeelding
Afbeelding


Voor het singelen (en rijden) wilde ongeduld niet stil blijven staan.

Strakker dan dit mag ik van haar niet singelen en ik heb daar respect voor.
Naast dat ze dan boos wordt is haar galop dan ook stuk.

Hoe de singel nu ligt is ze met rijden blij. Dat uit zich in ontspanning en ruimte (en briezen) en een fijne galop.

Als er iets niet goed is, is ze niet zo fijn te rijden.

Ondanks dat ik zie, dat bij de ene kant wat verschil zit. Durf ik nu even niet meer te veranderen. Met de reden... Ze is nu blij.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:48

maralyn schreef:
Ik heb een werner christ op de kop getikt van 80 cm.

Voor het singelen
[ [url=m/L1a3kW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bYlYQa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het singelen..


[ [url=m/1sdX0e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U3LSig.jpg]Afbeelding[/url] ]


Voor het singelen (en rijden) wilde ongeduld niet stil blijven staan.

Strakker dan dit mag ik van haar niet singelen en ik heb daar respect voor.
Naast dat ze dan boos wordt is haar galop dan ook stuk.

Hoe de singel nu ligt is ze met rijden blij. Dat uit zich in ontspanning en ruimte (en briezen) en een fijne galop.

Als er iets niet goed is, is ze niet zo fijn te rijden.

Ondanks dat ik zie, dat bij de ene kant wat verschil zit. Durf ik nu even niet meer te veranderen. Met de reden... Ze is nu blij.


Is dit een rechte singel of een crescent? Want de gespen trekken nog wel wat. De lengte is goed.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:56

eva92 schreef:
Hi!

Na al maanden een zoektocht naar een juiste singel schakel ik jullie hulp in. Normaal rijd ik met een rechte bontsingel van premiere maar deze trekt helaas het zadel iets naar voren. Vandaag de anatomische horka singel binnen gehad maar ligt ook net niet. Ik ben dus op zoek naar een hele zachte zwarte singel die mooi aansluit en het zadel niet mee naar voren trekt


[ [url=m/UigQwV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/45tFIF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bImWiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LhfLb4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8UI8II.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PDyD3w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/up5H3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FY8PuU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ScnNVo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met de anky anatomische singel


[ [url=m/td48ad.jpg]Afbeelding[/url] ]


Alle singels zijn te kort, maar met dit zadel weet ik ook niet of je wel een singel op de juiste lengte kunt krijgen, het zweetblad is enorm. De eerste met bont lijkt mij nog het beste, maar het is echt lastig te beoordelen van deze foto’s.

Ik zou in ieder geval kijken naar een singel met de gespen op het uiteinde en dan zo lang mogelijk (kijk ook of het een optie is extra gaatjes in je singelstoten te laten zetten).
Waarschijnlijk een crescent model, maar daarvoor zou ik een goede standfoto moeten zien.

maralyn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:59

Rechte singel.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2447
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 18:54

Ik heb hier nu wel een lachertje trouwens, misschien ook handig om altijd even je singel na te meten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de bovenste en onderste bij agradi besteld (70 en 80 cm). De 80 zou op nalevering komen eind april, dat vond ik te lang duren dus ik heb de middelste (80) elders besteld en gister ontvangen.

Nu viel vandaag dus de onderste (onverwacht) op de mat en vond het verschil wel erg groot, ik ben ze alle 3 gaan na meten en heb nu dus
Bovenste 70
Midden 75, nagenoeg met even veel bont
Onder 80, die overduidelijk een stuk meer bont heeft. Toch altijd wel handig dus om ze even na te meten

Geluk bij een ongeluk zeggen we dan maar want ik kon nergens een 75 bestellen. :+ morgen hopen op goed weer en dan de 75 en 80 maar even testen. Ik hou ze alle 3 ook aan. Kan geen kwaad denk ik

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:57

maralyn schreef:
Rechte singel.


Dan zou ik echt voor crescent gaan.

maralyn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 06:37

Daphara schreef:
maralyn schreef:
Rechte singel.


Dan zou ik echt voor crescent gaan.


Okey... -O-

Dan zal ik dat terzijnertijd gaan scoren. Moet eerst van al die andere opgespaarde singels af.
Ben nu bijna een ruitersport zaak hahahaha

FleurSandro

Berichten: 1810
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:11

Mocht er iemand interesse hebben: ik verkoop mijn prolite narrow singel 65cm in het bruin.

Avalanche

Berichten: 16276
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:35

Nope, sorry. Ik wacht met smart op mijn EquiSoft. Ik zal er foto's van plaatsen, maar echt heel benieuwd hoe die bevalt.

Niekj_Jente
Berichten: 2434
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:46

Hoihoii,

Ik heb even jullie raad nodig.
Sinds vandaag ben ik in bezit van een westernzadel. Nu ben ik zoekende naar een singel voor hem.

Hier op de foto is het een 26 inch singel, dus een 65 cm als ik mij niet vergis. Dit is gewoon een recht toe recht aan singel maar het gaat zowiezo een anatomisch gevormde singel worden.

Maar ik twijfel over de maat, vandaar dat ik jullie om raad vraag.

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12596
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:24

Ik weet niet wat bij westernsingels normaal is, maar als je een dressuurzadel had gehad zou je denk ik wel 15-20 cm langer mogen hebben. Misschien nog wel meer. Hij zit nu erg laag. Die ruimte lijkt er ook te zijn, maar ik weet dus niet veel van een correct westernharnachement en wat voor singels daarvoor te koop zijn.

Bielsje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:42

Bij western is de hoogte gelijk met een dressuurzadel. Ik zou 2 singelgaten omhoog gaan, ik gok 12cm? Dus 30-32 inch. Mijn dressuursingel van hetzelfde merk als een westernsingel valt langer, als je voor eentje van TSF gaat zou ik zeker 32 nemen.

Bielsje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:34

Nou, ik kan mn hele singelwinkel gaan verkopen *\o/*

Ik kan nergens ook maar iets van een afgebroken haartje ontdekken bij de nieuwe singel, meneer heeft nog nooit zo blij gekeken bij het aansingelen en voorwaarts (of hard) gaan is ineens stukken makkelijker :')

In de tussentijd heb ik wel echt een hekel gekregen aan singels, wat een drama kan het zijn zeg |o. Blij dat het er voor ons ein-de-lijk op zit!

maralyn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:42

Bielsje schreef:
Nou, ik kan mn hele singelwinkel gaan verkopen *\o/*

Ik kan nergens ook maar iets van een afgebroken haartje ontdekken bij de nieuwe singel, meneer heeft nog nooit zo blij gekeken bij het aansingelen en voorwaarts (of hard) gaan is ineens stukken makkelijker :')

In de tussentijd heb ik wel echt een hekel gekregen aan singels, wat een drama kan het zijn zeg |o. Blij dat het er voor ons ein-de-lijk op zit!


:') bijna net zo erg als zadels....

Avalanche

Berichten: 16276
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:44

Nou mooi dat je nieuwe singel een succes is :D :')

Ik kan me herinneren dat er ooit een tweedehands winkel was in paardenspullen, in Veenendaal was dat geloof ik. Misschien leuk om weer zoiets te beginnen.

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:55

Zit hier (drenthe) ook in de buurt, loopt best aardig volgens mij :)

Fijn dat ie bevalt Bielsje!