Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:51

Na veel gedoe met ons zadel (dat is na die foto overigens aangepast) kan ik wel zeggen dat we nu happy zijn ja. De voorste singelstoot van mijn zadel is naar voren verplaatst en nu ligt de singel ook mooier. Als ik er aan denk zal ik vanavond een nieuwe foto maken.

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:56

daphara schreef:
Een London, ik had daarmee hetzelfde probleem met de stoten. Omdat ik zelf ook niet kon wennen aan het zadel, ben ik gewoon voor een ander (boom) zadel gegaan. Hier mijn London met een brede anatomische singel (die 10 cm te kort was)

Op zich vind ik je singel niet heel gek liggen op de foto.


Geen London, het is een Cherokee maar dan zonder de western frutsels. :) Ze lijken geloof ik wel heel erg op elkaar idd, dezelfde dekjes worden er ook voor aanbevolen.
Ik vind de singel voor het oog ook niet raar liggen, maar dat de singels telkens een gaatje verschillen per stoot vind ik zo stom. Aan de andere kant, paard lijkt er geen last van te ondervinden. Ik laat het maar zo.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:40

*let niet op de beugelriemen, tijdelijk want ik wacht op monobeugelriemen
Plus de hoek waaruit de foto is genomen is echt slecht, zo buikig is hij niet haha.
Maar het blijft een haflinger natuurlijk :Y)
Afbeelding
Ik ben dus ook op zoek naar een singel voor mijn haflinger.
Cresent model (banaan)
Zadel trekt met de Tekna anatomische niet echt naar voren maar het kan beter.
Moet niet meer naar voren komen want hij heeft een "uitstekend" schouderblad. Duidelijk aanwezig en puntig. (Zadel ligt goed, recentelijk nagekeken)
Vandaar de zoektocht naar een betere singel.
Had die van Kramer en BR al gezien.
Maar zou deze dan ook geschikt zijn?
https://www.kifrahorse.nl/Dressuursingel-Curved
Zag dat hier ook een losse singelhoes van is, aangezien hij in de winter kaal gaat en dan gevoelig is dacht ik dat is wel een goede oplossing misschien?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:59

@Daphara

Zou je eens willen mee kijken? Ben nieuwsgierig wat je ervan vindt.


Afbeelding

Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 12:20

Mijn bijdehandje met haar nieuwe singel nogmaals :+

Afbeelding

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:11

ZoeyDercks schreef:
Mijn bijdehandje met haar nieuwe singel nogmaals :+

[ [url=m/hN0Axg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke singel heb jij hier? Ik zoek voor mijn pony ook zoiets.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:54

Prince schreef:
ZoeyDercks schreef:
Mijn bijdehandje met haar nieuwe singel nogmaals :+

[ [url=m/hN0Axg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke singel heb jij hier? Ik zoek voor mijn pony ook zoiets.

Voor zover ik dat kan zien is dit de QHP Bold?
En anders ben ik ook nieuwsgierig :D

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 16:13

Het is inderdaad de QHP Bold!

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:51

ZoeyDercks schreef:
Het is inderdaad de QHP Bold!


Okay Thnx. Mag ik vragen welke maat je hebt ?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 16:52

Prince schreef:
ZoeyDercks schreef:
Het is inderdaad de QHP Bold!


Okay Thnx. Mag ik vragen welke maat je hebt ?


75cm!

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:08

Wat een interessant en leerzaam topic :)
Ik heb eigenlijk ook nog wel een vraag.
Paardlief is ietwat rond :+ maar ja dat is ook haar bouw.

Het zadel blijft tijdens het rijden goed liggen, of je moet echt de balans vreselijk verkeerd hebben. Maar met opstappen schuift hij best wel en ik dacht dat een banaansingel misschien zou helpen.

Wat denken jullie?

Afbeelding

En zijn dit dan goede opties?
https://www.ruitersportruinen.nl/Webwinkel-Product-209353086/Anatomisch-gevormde-dresuursingel-Covalliero.html

https://www.ruitersportruinen.nl/Webwinkel-Product-152004459/Anatomische-singel-HKM.html

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:54

Ben ik weer! :D
Jongens ik ben maar amateur hoor, er zitten mensen met veel meer kennis hier op bokt, ook mensen die dit waarschijnlijk nog beter kunnen beoordelen dan ik.
Ik wil wel duidelijk maken dat het maar mijn mening is en ik het ook mis kan hebben. Dat gezegd hebbende, ik vind het wel leuk om te doen, dus ik blijf mijn mening hier gewoon geven.

xMarizka schreef:
*let niet op de beugelriemen, tijdelijk want ik wacht op monobeugelriemen
Plus de hoek waaruit de foto is genomen is echt slecht, zo buikig is hij niet haha.
Maar het blijft een haflinger natuurlijk :Y)
[ [url=m/0MfTrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben dus ook op zoek naar een singel voor mijn haflinger.
Cresent model (banaan)
Zadel trekt met de Tekna anatomische niet echt naar voren maar het kan beter.
Moet niet meer naar voren komen want hij heeft een "uitstekend" schouderblad. Duidelijk aanwezig en puntig. (Zadel ligt goed, recentelijk nagekeken)
Vandaar de zoektocht naar een betere singel.
Had die van Kramer en BR al gezien.
Maar zou deze dan ook geschikt zijn?
https://www.kifrahorse.nl/Dressuursingel-Curved
Zag dat hier ook een losse singelhoes van is, aangezien hij in de winter kaal gaat en dan gevoelig is dacht ik dat is wel een goede oplossing misschien?


Ik heb even op je insta gekeken voor meer filmpjes en foto’s.
Wat mij namelijk als eerste opviel bij bovenstaande foto is “zadel waar ga je met die pony naar toe?”. Met andere woorden, ik denk dat het zadel te lange zweetbaden heeft en te groot is voor je pony en je foto’s en filmpjes op Instagram versterken voor mij dat beeld. Ik heb niet genoeg kennis om te beoordelen of het zadel aan de achterkant over de laatste rib ligt of niet (denk het eerlijk niet), maar de zweetbaden zijn erg lang en als ik jou zie rijden (wat je echt netjes doet), dan vind ik het zadel ook te groot voor jou als ruiter. Je zegt dat het recentelijk is nagekeken, dus het verbaasd mij dat je zadelmaker er niets over gezegd heeft.

Het zadel/zweetblad eindigt imo onder waar de gespen van je singel horen te zitten. De singel die je hebt is daardoor imo ook echt te kort, maar ik denk niet dat je goed weg komt met een wat langere singel. In het totaal plaatje vind ik het moeilijk om je singel te beoordelen.

Maar dat is mijn mening en ik kan het mis hebben, eigenlijk moet iemand met echt verstand van zadels hierin even meekijken, want ik vind het te lastig om goed te beoordelen.

Gizeppie schreef:
@Daphara

Zou je eens willen mee kijken? Ben nieuwsgierig wat je ervan vindt.


[ [url=m/c60fH9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c3Vg4R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het best netjes liggen, voor het mooie mag de singel 5 cm langer, zodat de gespen net wat hoger liggen, maar ik vind de singel niet echt te kort.
Een foto van iets meer afstand die goed van de zijkant is genomen zou wat duidelijker kunnen zijn om goed de bouw van het paard te kunnen beoordelen, dat vind ik vanaf deze foto’s lastig.


maitestar23 schreef:
Wat een interessant en leerzaam topic :)
Ik heb eigenlijk ook nog wel een vraag.
Paardlief is ietwat rond :+ maar ja dat is ook haar bouw.

Het zadel blijft tijdens het rijden goed liggen, of je moet echt de balans vreselijk verkeerd hebben. Maar met opstappen schuift hij best wel en ik dacht dat een banaansingel misschien zou helpen.

Wat denken jullie?

[ [url=m/APoIKO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zijn dit dan goede opties?
https://www.ruitersportruinen.nl/Webwinkel-Product-209353086/Anatomisch-gevormde-dresuursingel-Covalliero.html

https://www.ruitersportruinen.nl/Webwinkel-Product-152004459/Anatomische-singel-HKM.html


Ik denk niet dat je per definitie een banaan singel nodig hebt, zo flink is (lijkt) die buik niet. Zo te zien heb je nu een rechte neopreen singel toch?
Ik denk dat je het meeste baat zal hebben bij een asymmetrische singel (asymmetrical in het plaatje) zoals bijvoorbeeld de Rossner Comfort, Prolite of Fairfax singels, dan schuift het zadel ook niet meer (of in ieder geval een heel stuk minder) bij het opstappen.
De lengte lijkt mij prima, dus deze singel even opmeten van uiteinde gesp tot uiteinde gesp en dan weet je de maat waar je op kunt zoeken.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:27

Ik heb dus deze singel, de Sella Sterno.

Ik ben er ontzettend tevreden over! Er zit ook een hele studie en gedachtegang achter deze singel (er zit ook een patent op), voor degene die het interessant vinden: https://www.sella.nl/sterno_singel/ :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:03

bliksemflits schreef:
Ik heb dus deze singel, de Sella Sterno.

Ik ben er ontzettend tevreden over! Er zit ook een hele studie en gedachtegang achter deze singel (er zit ook een patent op), voor degene die het interessant vinden: https://www.sella.nl/sterno_singel/ :)

[ [url=m/Y7PoIf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e9JzLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SBnAe4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dGleFS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AbRM7H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie asymmetrische singel, ligt ook mooi op je paard!
Even dacht ik dat je ongelijk aangeslingerd had, maar zag later dat het verschillende dekjes zijn en de foto dus op verschillende momenten genomen. (Duurde even, ik blijf natuurlijk een beetje blond)
Je paard is tussen de foto’s wat veranderd in gewicht of niet? Wel fijn dat de singel zo mooi en goed blijft liggen ook bij het verschil in gewicht.

Edit: even je link bijgelezen, wat fijn dat de singel ook in 85 cm te krijgen is! €195 is flink, maar je betaald meer voor een Fairfax en die gaat maar tot 75cm.
Deze gaat op mijn verlanglijstje (voor wanneer mijn bankrekening mij weer iets wat aardiger vind).
Weet je toevallig of er ook bontjes bij hun voor deze singel te krijgen zijn?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:44

Thanks Dapharaaaa! Ja idd voor het mooie mag hij nog 5 cm langer, alleen nu zat de singel niet zoals hij aangesingeld is. Gaat hij vaak 1 of 2 gaatjes nog omhoog.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:30

Daphara schreef:
bliksemflits schreef:
Ik heb dus deze singel, de Sella Sterno.

Ik ben er ontzettend tevreden over! Er zit ook een hele studie en gedachtegang achter deze singel (er zit ook een patent op), voor degene die het interessant vinden: https://www.sella.nl/sterno_singel/ :)

[ [url=m/Y7PoIf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e9JzLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SBnAe4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dGleFS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AbRM7H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie asymmetrische singel, ligt ook mooi op je paard!
Even dacht ik dat je ongelijk aangeslingerd had, maar zag later dat het verschillende dekjes zijn en de foto dus op verschillende momenten genomen. (Duurde even, ik blijf natuurlijk een beetje blond)
Je paard is tussen de foto’s wat veranderd in gewicht of niet? Wel fijn dat de singel zo mooi en goed blijft liggen ook bij het verschil in gewicht.

Edit: even je link bijgelezen, wat fijn dat de singel ook in 85 cm te krijgen is! €195 is flink, maar je betaald meer voor een Fairfax en die gaat maar tot 75cm.
Deze gaat op mijn verlanglijstje (voor wanneer mijn bankrekening mij weer iets wat aardiger vind).
Weet je toevallig of er ook bontjes bij hun voor deze singel te krijgen zijn?


Op de tweede foto zit hij nog niet helemaal aangesingelt (moet nog 1 gaatje bij), dat was het moment dat m'n zadel net geleverd was dus hij zat alleen vast voor de foto :) De foto met het oranje dekje is hoe hij goed zit!

Tussen die 2 foto's zit niet zoveel tijd dus gewicht is zo goed als hetzelfde. Inmiddels door omstandigheden was ze wel heel erg afgevallen. Vandaag voor het eerst het zadel er weer op, singel kan een gaatje strakker maar ligt verder nog perfect!

Of we bont op kan geen idee... De singel zelf is al heel zacht, het is een soort gel namelijk. Je kan hem helemaal induwen. Maar zou het gewoon even vragen! Qua zadels is er heeel veel mogelijk, dus allicht qua singel ook :)

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:33

Vind dit ook wel een mooie singel; https://www.atorka.nl/winkel/karlslund- ... he-singel/
Alleen had hij wel iets meer anatomisch mogen zijn van mij bij de benen.

Ik twijfel over de christ singel, vind die wel erg mooi alleen is dat bont niet enorm warm in de zomer? Dat het heel erg gaat zweten of valt dat mee?

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:41

Daphara schreef:
Ben ik weer! :D
Jongens ik ben maar amateur hoor, er zitten mensen met veel meer kennis hier op bokt, ook mensen die dit waarschijnlijk nog beter kunnen beoordelen dan ik.
Ik wil wel duidelijk maken dat het maar mijn mening is en ik het ook mis kan hebben. Dat gezegd hebbende, ik vind het wel leuk om te doen, dus ik blijf mijn mening hier gewoon geven.

xMarizka schreef:
*let niet op de beugelriemen, tijdelijk want ik wacht op monobeugelriemen
Plus de hoek waaruit de foto is genomen is echt slecht, zo buikig is hij niet haha.
Maar het blijft een haflinger natuurlijk :Y)
[ [url=m/0MfTrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben dus ook op zoek naar een singel voor mijn haflinger.
Cresent model (banaan)
Zadel trekt met de Tekna anatomische niet echt naar voren maar het kan beter.
Moet niet meer naar voren komen want hij heeft een "uitstekend" schouderblad. Duidelijk aanwezig en puntig. (Zadel ligt goed, recentelijk nagekeken)
Vandaar de zoektocht naar een betere singel.
Had die van Kramer en BR al gezien.
Maar zou deze dan ook geschikt zijn?
https://www.kifrahorse.nl/Dressuursingel-Curved
Zag dat hier ook een losse singelhoes van is, aangezien hij in de winter kaal gaat en dan gevoelig is dacht ik dat is wel een goede oplossing misschien?


Ik heb even op je insta gekeken voor meer filmpjes en foto’s.
Wat mij namelijk als eerste opviel bij bovenstaande foto is “zadel waar ga je met die pony naar toe?”. Met andere woorden, ik denk dat het zadel te lange zweetbaden heeft en te groot is voor je pony en je foto’s en filmpjes op Instagram versterken voor mij dat beeld. Ik heb niet genoeg kennis om te beoordelen of het zadel aan de achterkant over de laatste rib ligt of niet (denk het eerlijk niet), maar de zweetbaden zijn erg lang en als ik jou zie rijden (wat je echt netjes doet), dan vind ik het zadel ook te groot voor jou als ruiter. Je zegt dat het recentelijk is nagekeken, dus het verbaasd mij dat je zadelmaker er niets over gezegd heeft.

Het zadel/zweetblad eindigt imo onder waar de gespen van je singel horen te zitten. De singel die je hebt is daardoor imo ook echt te kort, maar ik denk niet dat je goed weg komt met een wat langere singel. In het totaal plaatje vind ik het moeilijk om je singel te beoordelen.

Maar dat is mijn mening en ik kan het mis hebben, eigenlijk moet iemand met echt verstand van zadels hierin even meekijken, want ik vind het te lastig om goed te beoordelen.


Mijn zadel ligt absoluut niet te ver op de ribben.
Ik heb een 17” zadel dat is aangepast op zijn lichaam. De zweetbladen zijn een normale maat en ik vind ze persoonlijk niet te lang. Mijn zadel is recentelijk nagekeken door een goede zadelpasser! Dus met mijn zadel is niet zoveel mis. Ik ben zelf klein, dus op fotos en filmpjes kan het zweetblad inderdaad te lang lijken maar dat is het zeker niet!

Qua singel denk ik dat hij inderdaad ook iets langer mag, maar dat wist ik wel want als ik een nieuw model singel neem ga ik ook zeker naar de maat kijken :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:02

xLiez schreef:
Vind dit ook wel een mooie singel; https://www.atorka.nl/winkel/karlslund- ... he-singel/
Alleen had hij wel iets meer anatomisch mogen zijn van mij bij de benen.

Ik twijfel over de christ singel, vind die wel erg mooi alleen is dat bont niet enorm warm in de zomer? Dat het heel erg gaat zweten of valt dat mee?


Volgens mij zweet dat niet meer dan leer hoor.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:05

xMarizka schreef:
Daphara schreef:
Ben ik weer! :D
Jongens ik ben maar amateur hoor, er zitten mensen met veel meer kennis hier op bokt, ook mensen die dit waarschijnlijk nog beter kunnen beoordelen dan ik.
Ik wil wel duidelijk maken dat het maar mijn mening is en ik het ook mis kan hebben. Dat gezegd hebbende, ik vind het wel leuk om te doen, dus ik blijf mijn mening hier gewoon geven.

Ik heb even op je insta gekeken voor meer filmpjes en foto’s.
Wat mij namelijk als eerste opviel bij bovenstaande foto is “zadel waar ga je met die pony naar toe?”. Met andere woorden, ik denk dat het zadel te lange zweetbaden heeft en te groot is voor je pony en je foto’s en filmpjes op Instagram versterken voor mij dat beeld. Ik heb niet genoeg kennis om te beoordelen of het zadel aan de achterkant over de laatste rib ligt of niet (denk het eerlijk niet), maar de zweetbaden zijn erg lang en als ik jou zie rijden (wat je echt netjes doet), dan vind ik het zadel ook te groot voor jou als ruiter. Je zegt dat het recentelijk is nagekeken, dus het verbaasd mij dat je zadelmaker er niets over gezegd heeft.

Het zadel/zweetblad eindigt imo onder waar de gespen van je singel horen te zitten. De singel die je hebt is daardoor imo ook echt te kort, maar ik denk niet dat je goed weg komt met een wat langere singel. In het totaal plaatje vind ik het moeilijk om je singel te beoordelen.

Maar dat is mijn mening en ik kan het mis hebben, eigenlijk moet iemand met echt verstand van zadels hierin even meekijken, want ik vind het te lastig om goed te beoordelen.


Mijn zadel ligt absoluut niet te ver op de ribben.
Ik heb een 17” zadel dat is aangepast op zijn lichaam. De zweetbladen zijn een normale maat en ik vind ze persoonlijk niet te lang. Mijn zadel is recentelijk nagekeken door een goede zadelpasser! Dus met mijn zadel is niet zoveel mis. Ik ben zelf klein, dus op fotos en filmpjes kan het zweetblad inderdaad te lang lijken maar dat is het zeker niet!

Qua singel denk ik dat hij inderdaad ook iets langer mag, maar dat wist ik wel want als ik een nieuw model singel neem ga ik ook zeker naar de maat kijken :)


Zoals ik zei, ik heb onvoldoende verstand van zadels, het is alleen mijn mening als ik naar het geheel plaatje kijk.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:19

Daphara schreef:
xLiez schreef:
Vind dit ook wel een mooie singel; https://www.atorka.nl/winkel/karlslund- ... he-singel/
Alleen had hij wel iets meer anatomisch mogen zijn van mij bij de benen.

Ik twijfel over de christ singel, vind die wel erg mooi alleen is dat bont niet enorm warm in de zomer? Dat het heel erg gaat zweten of valt dat mee?


Volgens mij zweet dat niet meer dan leer hoor.



Het blijft helaas wel veel langer nat dan leer :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:26

V_Naomi schreef:
Daphara schreef:

Volgens mij zweet dat niet meer dan leer hoor.



Het blijft helaas wel veel langer nat dan leer :')


Toch is mijn ervaring dat het zelfs in de winter wel snel genoeg droogt als het echt schapenvel is.

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:27

Daphara schreef:
V_Naomi schreef:
Het blijft helaas wel veel langer nat dan leer :')


Toch is mijn ervaring dat het zelfs in de winter wel snel genoeg droogt als het echt schapenvel is.


Mmm ik denk dat ik nog even verder speur naar een crescent singel in bruin, of ik bestel die van Kramer om te testen.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:35

Daphara schreef:
xMarizka schreef:

Mijn zadel ligt absoluut niet te ver op de ribben.
Ik heb een 17” zadel dat is aangepast op zijn lichaam. De zweetbladen zijn een normale maat en ik vind ze persoonlijk niet te lang. Mijn zadel is recentelijk nagekeken door een goede zadelpasser! Dus met mijn zadel is niet zoveel mis. Ik ben zelf klein, dus op fotos en filmpjes kan het zweetblad inderdaad te lang lijken maar dat is het zeker niet!

Qua singel denk ik dat hij inderdaad ook iets langer mag, maar dat wist ik wel want als ik een nieuw model singel neem ga ik ook zeker naar de maat kijken :)


Zoals ik zei, ik heb onvoldoende verstand van zadels, het is alleen mijn mening als ik naar het geheel plaatje kijk.

Naar aanleiding van onze pbs plaats ik ook deze foto van mij in het zadel :)

Afbeelding

Zadel is goed, singel te kort :')
Ik ben klein en mijn haflinger is op dieet :+
(Einde gedichtje :') )
Dus op zoek naar iets nieuws!
Model cresent/banaan is goed voor mijn haflinger? :D
Dan kan ik op zoek *\o/*

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:38

Daphara schreef:
xLiez schreef:
Vind dit ook wel een mooie singel; https://www.atorka.nl/winkel/karlslund- ... he-singel/
Alleen had hij wel iets meer anatomisch mogen zijn van mij bij de benen.

Ik twijfel over de christ singel, vind die wel erg mooi alleen is dat bont niet enorm warm in de zomer? Dat het heel erg gaat zweten of valt dat mee?


Volgens mij zweet dat niet meer dan leer hoor.


Schapenvacht is idd sneller droog, tenminste als je de echte variant hebt! Dus geen neppieeee