Ik heb mijn merrie Fedra al ruim 4 jaar in bezit, maar ik rijd haar al sinds 2013.
Sinds ik haar ken heeft zij singelnijd in lichte mate.
In 2017 is zij bevallen van haar laatste veulen en is de singelnijd erger geworden.
Mijn zadel is toevallig gisteren goed bevonden (is op maat gemaakt voor haar) en lichamelijk aan haar rug is ook niks aan de orde. Momenteel is ze wel herstelllende van een diepe buiger peesblessure, alleen heeft dit geen invloed op de singelnijd natuurlijk.
Ik vermoed dat het voor haar iets mentaals is. Alleen wil ik het haar zo comfortabel mogelijk maken.
Ook heb ik het proberen te trainen met een clicker, maar dit maakt niks uit.
Ook boos worden of een tik geven heeft geen effect. Negeren heeft geen effect.
De afgelopen maanden wordt het niet erger, maar ook niet beter.
Ze bijt voornamelijk in de lucht, maar als ze de kans krijgt probeert ze ook gerust richting een arm te bijten. Niet naar die van mij, maar naar voorbijgangers zeker wel

Dit is mijn huidige harnachement:

Ik gebruik al 3 jaar deze singel, een Deuber Ultra Flex, zonder elastiek maar wel zacht gevoerd:
[img]https://cdn.myonlinestore.eu/93cf4d86-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/3c2f8774ad665f0acf6aa665172cccac8e202033.jpg[/img]
Zouden jullie met mij mee willen denken welke singel wellicht een uitkomst is voor ons?
Momenteel heeft Fedra wat spekjes te veel zoals jullie kunnen zien wel

Haar singelplek ligt hierdoor wat naar voren.
Ik heb alleen de volgende eisen:
- Leer
- Géén elastiek
[AG] [AG] Past mijn singel wel? Over te korte singels en het gevolg daarvan