Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skippy01 schreef:Het is echt wel anders qua pasvorm. Ik heb wintec op mijn merrie met kaarsrechte rug. Al het andere schuift op haar zó naar voren over haar schouders (die toch breed zat zijn).
Wintec/ Bates heeft weinig curve in de boom t.o.v. veel andere merken, waardoor het zadel dus niet over haar schouder komt. Bij sommige paarden past dat gewoonweg beter. Uiteindelijk lijkt 'passend op je paard' me het voornaamste criterium, gevolgd door 'passend voor de ruiter'.
kiki1976 schreef:Skippy01 schreef:Het is echt wel anders qua pasvorm. Ik heb wintec op mijn merrie met kaarsrechte rug. Al het andere schuift op haar zó naar voren over haar schouders (die toch breed zat zijn).
Wintec/ Bates heeft weinig curve in de boom t.o.v. veel andere merken, waardoor het zadel dus niet over haar schouder komt. Bij sommige paarden past dat gewoonweg beter. Uiteindelijk lijkt 'passend op je paard' me het voornaamste criterium, gevolgd door 'passend voor de ruiter'.
Heb jij de gewone wintec of de wide?
Ik had de wide maar die paste niet op mijn merrie met rechte rug, was toch nog teveel gebogen.
Thorowgood Endurace was juist rechter qua vorm dan de wintec aldus de zadelmaker