Zadel voor pony maar welke!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Zadel voor pony maar welke!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:04

Hallo Bokkers, ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen.
Mijn kleindochter heeft de pony van de manege, waar ze altijd op rijdt, overgenomen.
Hartstikke blij natuurlijk maar nu moet er een zadel komen maar welke!
Kleindochter is 12, heel tenger En ik denk zo’n 145 lang.

Ik ben een beetje bang dat de pony in zijn bespiering gaat veranderen omdat hij nu toch anders en meer moet gaan lopen en anders te eten gaat krijgen.
Wat raden jullie aan?

Hilary

Re: Zadel voor pony maar welke!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:05

Een goede zadelpasser :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:23

Snap ik maar degene die ze gebeld hebben had geen tweedehands zadeltjes en om nu gelijk een duur zadel erop te leggen is ook zonde of hij moet aangepast kunnen worden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:26

Welke regio? Want bij bijv. Country Mill hebben ze een jonge paardentraject waarbij je meerdere malen op consult kan komen als het paard nog van bespiering / bouw aan het veranderen is. Nou zal jullie pony niet onder ‘jong paard’ vallen, maar wellicht is een zelfde soort traject af te spreken daar. Ze zitten in Nijkerk, je moet er wel naartoe.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:26

Ik zou gaan voor Torrowgood of Wintec. Deze hebben Kunstofzadels die vervangbare boom hebben.

Deze zijn nieuw niet heel duur en aan te passen wanneer de pony veranderd in bespiering.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:30

Dank jullie wel.
Winter zei ik ook maar klopt het dat die een soort suède zijn want dat wil ze niet :')
Counrtymill heb ik meer over gehoord maar ze is nu al afhankelijk van onze nicht om de pony te verplaatsen dus het liefst iemand die op stal komt in Breukelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:37

Ik zou toch kijken voor een andere zadelmaker die wellicht wel wat tweedehands zadels heeft en langs komt op locatie.
Kent en Masters heeft ook een verwisselbare boom en is van leer. Thorowgood heeft zowel een leer als een kunststof versie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:42

Zonnebloem ik stuur je pb.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:44

chanicha schreef:
Dank jullie wel.
Winter zei ik ook maar klopt het dat die een soort suède zijn want dat wil ze niet :')
Counrtymill heb ik meer over gehoord maar ze is nu al afhankelijk van onze nicht om de pony te verplaatsen dus het liefst iemand die op stal komt in Breukelen.

Wintec heeft ook een leren variant: Letek

Echter, bij zadels zoals de wintec is de boommaat aan te passen, maar niet de vorm. Je zal dus sowieso een zadelpasser moeten laten komen om te kijken welke zadels (zouden kunnen) passen.

Eventueel kan je een aantal zadels tweedehands kopen en een zadelpasser laten kijken of 1 van die zadels misschien goed past. Daarmee maak je je zadelpasser alleen niet blij, verkoop van zadels is wel een van de belangrijkste bronnen van inkomsten, op alleen pasconsulten overleven ze niet.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:46

Zadel-logisch zit in die omgeving. Zij heeft Bates en Wintec zadels met verwisselbare boom

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:46

Dank jullie, ik geef het door!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:50

Bowo schreef:
chanicha schreef:
Dank jullie wel.

Echter, bij zadels zoals de wintec is de boommaat aan te passen, maar niet de vorm. Je zal dus sowieso een zadelpasser moeten laten komen om te kijken welke zadels (zouden kunnen) passen.

Eventueel kan je een aantal zadels tweedehands kopen en een zadelpasser laten kijken of 1 van die zadels misschien goed past. Daarmee maak je je zadelpasser alleen niet blij, verkoop van zadels is wel een van de belangrijkste bronnen van inkomsten, op alleen pasconsulten overleven ze niet.

Letek is de leren variant van Tekna. Dat overigens vaak een optie voor korte rond geribde pony's.
Zadelmakerij Ocean Blue uit Amersfoort verkoopt die en mogelijk kan ze ook helpen (zoeken) als het persé een tweedehands moet zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 14:51

Ik ga het doorgeven!
Degene die ze gebeld had, uit Soest, had op dit moment geen tweedehands zadels maar dat kan zomaar veranderen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:00

@Branka, ah je hebt helemaal gelijk, ik haalde ze even door elkaar

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:50

Van Rijs wellicht? Die komen ook op locatie, ik weet alleen niet wat die aan tweedehands hebben.
Wintec bestaat ook zonder suède, gewoon kunststof.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:53

Bowo schreef:
chanicha schreef:
Dank jullie wel.

Is dat zo ja? Dat wist ik niet, weer wat geleerd.
Bates wist ik wel dat dat de leren variant van Wintec is.

TS, Wintec heb je ook in geheel kunststof zonder suède.
Maar het is wel wat Bowo zegt, de vorm van de kussen pas je niet aan, of je moet met van die opvul dingen gaan werken en dan heb je echt de zadelmaker nodig.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:56

Het zadel van de pony kon niet meegekocht worden?
Al bij de manege gevraagd naar het merk van het zadel?
Anders toch zadelmaker laten komen en dan zelf op zoek gaan naar een tweedehands zadel?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:39

Een Wintec 500 heb je al voor minder dan €700,-. Als je daar 5 jaar mee doet ben je omgerekend €0,38 ct per dag kwijt aan een zadel, bijna niks dus. En ze zijn zeer ruim aanpasbaar. Door de cair kussens hoef je ook niet iedere 2 jaar je wolvulling te laten vervangen a €200,-

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:41

Citaat:
Door de cair kussens hoef je ook niet iedere 2 jaar je wolvulling te laten vervangen a €200,-

Gelukkig hoeft dat ook niet iedere 2 jaar.
Opvullen of de vulling weer los maken is vaak ook voldoende.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:56

_Penotti schreef:
Citaat:
Door de cair kussens hoef je ook niet iedere 2 jaar je wolvulling te laten vervangen a €200,-

Gelukkig hoeft dat ook niet iedere 2 jaar.
Opvullen of de vulling weer los maken is vaak ook voldoende.

Mijn ervaring uit de praktijk is helaas anders :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:00

Ik pb je even

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 20:49

Allemaal bedankt!
Mijn dochter heeft iets om over na te denken :')