Stijgbeugel met verstelbaar voetvlak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Stijgbeugel met verstelbaar voetvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 19:25

Hallo!

Aangezien ik stabiliteit in mijn beugels mis en ook nog moeite heb met mijn hakken laag houden was ik opzoek naar beugels die hierbij konden helpen.
Ik kwam de stijgbeugels van C.S.O tegen die een verstelbaar voetvlak hebben. Je kan deze dus wat schuiner plaatsen zodat je, je hakken wel laag moet houden.
Ik was benieuwd naar ervaringen, maar ik kon geen oudere topics vinden dus ik vroeg mij af of er mensen zijn die deze beugels hebben uitgeprobeerd. :)

fjordnina

Re: Stijgbeugel met verstelbaar voetvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:51

Hakken laag komt niet vanuit je hak maar vanuit de binnenkant van je bovenbeenspieren. Als je die lang maakt zakt je hak automatisch en creëer je een correcte beenhouding.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:36

fjordnina schreef:
Hakken laag komt niet vanuit je hak maar vanuit de binnenkant van je bovenbeenspieren. Als je die lang maakt zakt je hak automatisch en creëer je een correcte beenhouding.

Komt dan nog eens bij dat 'hakken laag' eigenlijk ondertussen al erg achterhaald is :+ Je voet hoort gewoon, net als de rest van je lichaam, correct in balans te zijn. Je hakken echt naar beneden gaan uitdrukken brengt vaak net een verkeerde houding en balans teweeg elders in het lichaam, en kan ervoor zorgen dat je verkeerde spieren (te hard) aanspant. Bij het correct doorzitten kunnen de hakken idd 'meeveren' naar beneden in de beweging, maar dat is niet hetzelfde als bewust heel de tijd je hakken naar beneden drukken ;)

Nottinghill

Re: Stijgbeugel met verstelbaar voetvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 08:56

Ik weet dat je, je hakken niet echt moet uitdrukken. Tijdens het door zitten lukt het me ook wel gewoon om mijn benen lang te houden, alleen ik dacht dat zo'n beugel je tijdens het ligt rijden misschien een beetje dwong om je been lang te houden. Dus niet zo zeer om je hak uit te drukken, maar om je voeten in zo'n positie te plaatsen dat je, je been wel lang moet houden.