Vliegendekens 24/7 op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Vliegendekens 24/7 op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 17:25

Ik zit een beetje te twijfelen om mijn pony een vliegendeken te kopen en heb al vanalles gepast.
Echter bleef ik weg van de vaste halzen maar als ik wat wil, kom ik daar denk ik toch op uit.

Hoe doen jullie dat met de manen?
Als je de deken dag en nacht oplaat?
Mijne heeft een enorme bos halflange manen.
Wil ze wel graag heel houden eigenlijk...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:45

Muze schreef:
Ik zit een beetje te twijfelen om mijn pony een vliegendeken te kopen en heb al vanalles gepast.
Echter bleef ik weg van de vaste halzen maar als ik wat wil, kom ik daar denk ik toch op uit.

Er zijn zat vliegendekens zonder hals te koop. Je hebt ook afneembare halzen, dus kan je kiezen. Kijk bijv bij NIKA dekens. Daar heb ik er 3 van.

Wij laten ze meestal 24/7 op, omdat het hier stikt van de beestjes, ook juist 's avonds. En dan ook de maskers.

Bij regen of wind doen we ze af, maar laatst wel dikke ogen en hier en daar flinke bult, dus kijken per dag.

Ik heb er 2 met echt mage lange en dikke manen en of ik laat de hals af of ik vlecht ze los in. Dus echt hele losse, dikke vlechten.

De anderen hebben wel iets lange manen, maar dun en ligt gewoon plat eronder.

En tussendoor af en beetje poetsen en manen fatsoeneren.

Britta31

Re: Vliegendekens 24/7 op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:27

Ik laat ze nu 24/7 op.Masker gaat s’nachts wel af.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 20:35

superpony schreef:
Muze schreef:

Er zijn zat vliegendekens zonder hals te koop. Je hebt ook afneembare halzen, dus kan je kiezen. Kijk bijv bij NIKA dekens. Daar heb ik er 3 van.

Wij laten ze meestal 24/7 op, omdat het hier stikt van de beestjes, ook juist 's avonds. En dan ook de maskers.

Bij regen of wind doen we ze af, maar laatst wel dikke ogen en hier en daar flinke bult, dus kijken per dag.

Ik heb er 2 met echt mage lange en dikke manen en of ik laat de hals af of ik vlecht ze los in. Dus echt hele losse, dikke vlechten.

De anderen hebben wel iets lange manen, maar dun en ligt gewoon plat eronder.

En tussendoor af en beetje poetsen en manen fatsoeneren.

Ze zijn er wel; maar ik zoek ook specifiek iets wat breed is.
Horseware bijvoorbeeld zit als een krant, trekt op niks.
Qhp, hkm, Harry’s horse, Welkoop: krap.

Hij gaat wel elke dag af uiteraard met verzorgen.
Of even lekker een uur of wat zonder

superpony

Re: Vliegendekens 24/7 op

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 01:14

Ik heb quarters, dus hoe breed wil je het hebben??

Alleen mijn oudere merrie heeft eentje met lycra inzet en vaste hals. Haar zoon is een tank, maar heeft gewoon een maatje groter. Haar dochter is 1.45m en heeft wel maat 185 en die zit goed.

Precies de merken die je noemt heb ik niet. Ja, ooit een QHP gehad en die beviel niet ( regendeken )

Ik heb vd week de dekens een halve dag af gehad, maar maskers kunnen echt niet af. Ze zien er alles mee en lopen 24/7 buiten op de track