los singelbontje voor tekna voorgevormde singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

los singelbontje voor tekna voorgevormde singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 11:02

Ik heb zitten zoeken en vond één topic waarvan de foto's het niet meer deden en waar eigenlijk ook geen antwoord in stond.

Ik heb deze singel:
https://rosruitersport.nl/media/catalog ... ding_1.jpg

Sam heeft een erg gevoelig huidje en in de zomer is het helemaal een ramp. Met deze singel is het een hele tijd goed gegaan maar eergisteren had hij na het rijden toch een wondje van de singel. Dit is een echt zomer probleem dus ik zoek eigenlijk een soort singelhoes/afneembaar bontje voor rond deze singel.
1. Zodat het er in de winter af kan en 2. zodat het makkelijk te wassen en te drogen te leggen is.
Je wordt dood gegooid met losse bontjes maar ik vraag me af of een anatomische van een ander merk zou passen. Even de eerste de beste die ik vond op agradi:
https://www.agradi.nl/premiere-singelbe ... aturel.htm
Of deze van BR:
https://www.agradi.nl/br-singelhoes-dre ... -zwart.htm
Omdat mijn singel niet extreem anatomisch gevormd is zeg maar.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:18

De singel lijkt voor mij qua vorm wel op een Prolite/Fairfax singel? Is dat ook zo? Want ik rijd met een Lemieux afneembaar bontje rond mijn Prolite dus dat is misschien een mogelijkheid :o Moet wel zeggen dat dit geen bontje is dat ik er zo maar dagelijks aftrek om te laten drogen, wel om te wassen maar moet er toch altijd me even aanzetten om het eraf te krijgen :')
Ik had vroeger voor een gewone lange singel ook een dikker bontje, dat krijg je waarschijnlijk niet rond een anatomisch gevormde omdat die wat te dik zijn. Maar ik heb ook een tijdje met een soort 'sok' gereden, dit was een heel soepel stofje wat dus heel makkelijk rond elke vorm zou kunnen passen. Ik denk dat dit van de Decathlon was. Ik zal even kijken of ik een linkje kan vinden.
Edit: linkje gevonden https://www.decathlon.be/nl/p/beschermh ... mc=8139506
Nu is dit waarschijnlijk wat te lang, maar het is een idee voor als je geen netjes passend bontje kan vinden voor jouw singel. Ik gebruikte hem ook tegen wondjes!
Laatst bijgewerkt door IlBuono op 23-06-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:19

Je kunt eens kijken naar de mattes losse bontjes. Wel duurder, maar wel een degelijkere kwaliteit.

Beide links schuiven de bontjes erg makkelijk van zijn plek en veroorzaakte alsnog wondjes bij mijn paarden (die krijgen de wondjes van een te harde singel rand ) en deze bontjes pakte het er gewoon niet omheen.

Ik heb nu een super goedkope ‘Sok’ eromheen geschoven. Zal even zoeken waar ik die besteld heb. Paardlief zijn plekken zijn helemaal dicht

Ayasha
Blogger

Re: los singelbontje voor tekna voorgevormde singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 11:39

IlBuono: Ja dat weet ik dus niet zeker. Ik heb het idé dat de fairfax iets meer "boog" heeft. Heb idd al naar die zitten kijken en naar eentje van Br volgens mij die op het oog er op leek maar het is zo moeilijk als je ze niet naast elkaar kan leggen of breedte maten vindt. :

Die "sok" heb ik ook bekeken. Geeft die door de "vorm" van de singel die niet recht is, geen kreukels? Want ik zie hem er voor aan om dan drukplekken te krijgen. :(:)

billy3105: ik gok ook dat het in dit geval door de rand van de singel is dat ie de wondjes heeft gekregen. Ga eens op mattes kijken ook idd.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:49

Ayasha schreef:
IlBuono: Ja dat weet ik dus niet zeker. Ik heb het idé dat de fairfax iets meer "boog" heeft. Heb idd al naar die zitten kijken en naar eentje van Br volgens mij die op het oog er op leek maar het is zo moeilijk als je ze niet naast elkaar kan leggen of breedte maten vindt. :

Die "sok" heb ik ook bekeken. Geeft die door de "vorm" van de singel die niet recht is, geen kreukels? Want ik zie hem er voor aan om dan drukplekken te krijgen. :(:)

Als je wil kan ik eens kijken of ik de sok nog heb liggen en hem over mijn Prolite trekken? Deze is dan waarschijnlijk nog meer gebogen dus als er daar geen kreukels mee zijn dan lukt dit vast voor jouw singel ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 11:55

Als dat niet te veel moeite is/veel tijd kost mag je dat altijd eens doen! Ik weet nl niet of decathlon hier in de buurt het gaat waarderen als ik met mijn eigen singel aan kom om het te testen. :=
Hij krulde ook niet op bij jou tijdens het gebruik?

(veel vragen maar hij reageert echt op het minste. := Tis op elk gebied een gevoelig kerelke. _O- )

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:05

Ayasha schreef:
Als dat niet te veel moeite is/veel tijd kost mag je dat altijd eens doen! Ik weet nl niet of decathlon hier in de buurt het gaat waarderen als ik met mijn eigen singel aan kom om het te testen. :=
Hij krulde ook niet op bij jou tijdens het gebruik?

(veel vragen maar hij reageert echt op het minste. := Tis op elk gebied een gevoelig kerelke. _O- )

Ik zal vanavond na mijn examen eens op jacht gaan naar m'n bontje :+
Nee opkrullen deed het toen niet volgens mij, moest alleen goed opletten omdat hij een wond in een oksel had, en dit bontje net niet even lang was als de singel (vzh-zadel). Maar verder vond ik het fijn in gebruik

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 12:08

Ja Sam heeft nu dus ook een kleintje in de oksel. Gezien zijn singel maar 55cm is gok ik dat die wel volledig er over heen kan. :P Als het mooi zit dan ga ik sowieso eentje halen. Nooit verkeerd om te hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:51

Als het om het paard in je onderschrift gaat, zou ik voor de gein eens een langere singel kopen.
Op de foto's zie je de gesp iedere keer richting zijn oksels gaan. Gespen net onder het zweetblad zou al veel schelen.

( jaren geleden zelfde ervaring gehad, langere singel was de oplossing nà alle bontjes etc..)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 18:42

Langer dan ga ik gaten tekort komen om aan te singelen. Dressuur singelstoten lopen niet ver door onder het zweetbad... het merendeel onder het zweetblad is geen lederen riem met gaten zoals bij een VZ-zadel. :=

Afbeelding

Ik heb zelfs al overwogen om de singel korter te kopen omdat ie nu vaak al in het ‘lusje’ van mijn dek zit te wringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:59

Op je foto's heb je nog echt wel beide kanten 5 cm over, hoor...
En of een lusje een maat moet bepalen...

Maar, wat jij wil, het is een tip, succes ermee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 20:20

Rustig maar. Niet alleen het lusje. Ook de vorm van de singel. En waar de ‘boogjes’ zitten. Komt hij nog hoger dan komt het naar voor gevormde deel te hoog.
Het is geen rechte singel.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:34

Ik heb het Lemieux singelbontje voor mijn prolite, maar als ik jouw foto bekijk denk ik wel dat die moet passen.
Ik ben er heel tevreden over maar bij mij draait het bontje steeds op mijn paard zijn rechterkant. Waarschijnlijk omdat hij zo scheef is :+ Maar zou toch niet mogen

Zo hoort hij te zitten
Afbeelding

En zo zit hij na het rijden -O-
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 15:44

Oi. Daar gaat hij dan weer drukplekken van krijgen vrees ik. := omdat het die ‘naad’ tussen de twee stoffen met waarschijnlijk een ‘dikte’verschil heeft zeg maar die zo op de huid komt. (Kan het even niet goed omschrijven, merk dat ik het wat onhandig uitleg allemaal waardoor er miscommunicatie komt. :=)
Begin te denken dat de ‘kous’ de beste oplossing is voor nu.