Welke veiligheidsbeugels of korfjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra309

Welke veiligheidsbeugels of korfjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 15:13

Ik ben op zoek naar veiligheidsbeugels of korfjes om te voorkomen dat ik met mijn voeten in de beugels blijf hangen. Echter zijn er best veel verschillende types.
Bijvoorbeeld beugels met een elastiek of met een zijkant die ombuigt of openklapt. Ook zijn er korfjes die je aan je eigen beugel kunt maken en een korfje die aan een beugel vastzit.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit (beugel of korf) en welke raden jullie aan?

Op dit moment heb ik de Safestyle beugels op het oog, zijn deze fijn? En zijn ze beter dan bijvoorbeeld de beugels met elastiek?

Alvast bedankt! :)

SillyB

Re: Welke veiligheidsbeugels of korfjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:17

misschien even de zoekfunctie gebruiken? hier zijn echt al heel veel topics over

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:44

Ik heb de Safestyle zowel de original als de light. Beiden erg fijne en veilige beugels.
Elastiek zelf geen ervaring mee, maar ik vond die niet mooi. Daarnaast heb je inderdaad diversen die open klappen, maar die zijn wel een stuk duurder. Ook de freejump zijn een stuk duurder en gaan niet altijd open.

Korf is ook een optie, heb ik heel kort gehad. Rijdt wel fijn maar met opbergen van het zadel erg onhandig als je je beugel riemen onder het zweetblad draagt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:00

Met het inrijden heb ik korfjes gebruikt. Je kan dan niet je beugels opsteken maat zeer tevreden erover :j

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:33

Ik heb de stijgbeugels met elastiek aan de zijkant aan mijn buitenrij zadel hangen. Ik vind ze persoonlijk ook niet echt mooi, maar ze zijn goedkoop en veilig. Nieuwe elastieken koop je voor een paar euro. Plus je weet zeker dat ze altijd werken, die elastieken breken altijd. Terwijl ik over onder andere de freejump al slechte verhalen heb gehoord dat ze niet open klappen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:38

Fangio schreef:
Ik heb de stijgbeugels met elastiek aan de zijkant aan mijn buitenrij zadel hangen. Ik vind ze persoonlijk ook niet echt mooi, maar ze zijn goedkoop en veilig. Nieuwe elastieken koop je voor een paar euro. Plus je weet zeker dat ze altijd werken, die elastieken breken altijd. Terwijl ik over onder andere de freejump al slechte verhalen heb gehoord dat ze niet open klappen.

Nou, hier dus blijven hangen in zulke beugels. Elastiek wel open maar dat kleine knobbeltje onderin zat de laars achter

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:44

Al met al zijn volgens mij de beugels met stevige (!) korfjes het veiligst omdat je voet daar sowieso niet doorheen kan schieten / ergens in vast kan blijven hangen dat puntje bij paaltje toch niet helemaal goed werkt.

Maar ook hierbij ben je dan wel weer afhankelijk van het stevig vastzitten van de korf aan de beugel :)