soundproof oornetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

soundproof oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 00:51

Ik ben opzoek naar een soundproof/soundless oornetje voor mijn paard van 1.74 met een vrij royale ruimte tussen de oren.
Ik heb een Busse in maat full gekocht maar deze past hem niet (ruimte tussen de oren is te smal).
Ik hoor goede verhalen over Equiline. Maar ik twijfel of deze dan wel past.

Heeft iemand een maat full die de lengte van de oren wil meten en de ruimte tussen de oren ?

xsensibel

Re: soundproof oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:14

Ik heb een lemieux past heel fijn Afbeelding

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 22:56

Thanks Xsensibel !

Ben benieuwd of er nog meer met ervaringen zijn.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:01

Ik heb die van pagony van €20. Werkt super! Alleen vind het logo niet mooi staan, zit midden op het oorgedeelte. Maar verder werkt hij top.

Die van anky vind ik minder, maat pony was erg klein en maat paard was enorm groot. Had een aparte pasvorm.

Afbeelding

Afbeelding

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 23:04

roosjenat schreef:
Ik heb die van pagony van €20. Werkt super! Alleen vind het logo niet mooi staan, zit midden op het oorgedeelte. Maar verder werkt hij top.

Die van anky vind ik minder, maat pony was erg klein en maat paard was enorm groot. Had een aparte pasvorm.

[ [url=m/E0E7vP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vIufHN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja vind de logo's op de oren uberhaupt niet mooi maar snap ook wel dat ze die ergens willen plaatsen.
Is het logo er op gestikt ? En er dus mogelijk vanaf te halen?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:05

Ik heb zelf 2 netjes van equiline maat pony voor mijn PRE. Die heeft echt onwijs veel ruimte tussen de oren. En dit zijn de enige netjes die hij goed past. Ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat een full voor jou paard moet passen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:09

Hartje schreef:
roosjenat schreef:

[ [url=m/E0E7vP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vIufHN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja vind de logo's op de oren uberhaupt niet mooi maar snap ook wel dat ze die ergens willen plaatsen.
Is het logo er op gestikt ? En er dus mogelijk vanaf te halen?

Kan er niet afgehaald worden helaas. Ik heb hem toen der tijd alleen gekocht omdat hij zo goedkoop was en ik hem niet vaak nodig was. Maar nu ik vaker op wedstrijd ga, ga ik ook een equiline aanschaffen!

Maar de kwaliteit voor de prijs van de pagony is echt top. Ik heb hem nu 3 jaar en ziet het er nog steeds hetzelde uit :D

Horse_234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:17

Ik heb er zelf eentje van Schockemohle, maar hoor inderdaad ook goede verhalen over Equiline

Wifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:22

Ik ben ook op zoek naar de afmetingen. Mijn vosje heeft grote oren, 20 cm aan de binnenzijde gemeten. Heeft iemand de afmetingen van verschillende merken?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:48

Ik heb deze van Kentucky, zit erg mooi en met dempende oren :j Wel wat prijzig maar is z’n geld waard. Zeer luxe afgewerkt met glitter steentjes. Is evt te koop
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:01

Ik heb de equiline pas verkocht en heb ook de busse. Busse valt kleiner uit en had een minder mooie pasvorm dan de equiline. Nameten kan ik helaas niet meer.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:04

Ik heb maatje full van lemieux, heel aangenaam! Mooie pasvorm en werkt naar mijn idee net iets beter dan die van equiline. Lemieux valt vrij groot vind ik. Ik had eerst een large gekocht voor mijn paard, maar dat is net iets te groot, daarom nog eentje voor op wedstrijd bijgekocht in maat M. Deze past mooi, moet wel zeggen dat mijn vosje best een fijn hoofd heeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:13

Lemieux maat M
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:08

Maris__ schreef:
Ik heb deze van Kentucky, zit erg mooi en met dempende oren :j Wel wat prijzig maar is z’n geld waard. Zeer luxe afgewerkt met glitter steentjes. Is evt te koop
[ [url=m/a8NSnU.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een bedrag :wow:

Kan je voor dat geld niet investeren in les dat je wat zekerder overkomt op je paard?
Jij bent immers de leider.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:04

Nielojram schreef:
Maris__ schreef:
[ [url=m/a8NSnU.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een bedrag :wow:

Kan je voor dat geld niet investeren in les dat je wat zekerder overkomt op je paard?
Jij bent immers de leider.

Wat een gekke opmerking :? Ik vond ‘m mooi dus heb m gekocht, wat maakt dat uit :')

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 23:16

Inmiddels ben ik in bezit van een Equiline. Past op zich goed maar oren hadden iets groter gemogen. Blijft daardoor met kriebelen en hoofdschudden niet helemaal optimaal zitten.

Voor wie wil heb ik de Busse in maat full kleur zwart te koop met de kaartjes er nog aan.

Wifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:38

@ hartje: Welke maat heb je nu gekocht? En zou je de maten eens kunnen nemen (lengte oren en tussenin). Hier een beetje ezelsoren (ongeveer 20 cm lengte) en ik weet niet goed welke maat/merk ik moet nemen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 00:02

Wifa schreef:
@ hartje: Welke maat heb je nu gekocht? En zou je de maten eens kunnen nemen (lengte oren en tussenin). Hier een beetje ezelsoren (ongeveer 20 cm lengte) en ik weet niet goed welke maat/merk ik moet nemen.

De maten van de Equiline kan je heel goed online vinden:
Het Soundless Earnet is gehaakt dus enigszins rekbaar tussen de oren. Tussenstuk tussen de oren op zijn wijdst:
Cob: ongeveer 10,75 cm.
Full: ongeveer 12 cm.

Lengte oren (Gemeten aan de binnenzijde).
Pony: ongeveer 13,5 cm.
Full: Ongeveer 16 cm.

De oren van maat full zijn voor het goede van die van mij (ook 1.74m) eigenlijk net iets te kort.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:27

LeMieux! Ook in XL te krijgen en echt super fijn.

Ik heb laatst voor iemand de oren van de LeMieux XL opgemeten, in vergelijking tot de Full van Equestrian Stockholm.

Sorry voor de slechte belichting.

Afbeelding

Afbeelding

LeMieux:

Afbeelding

Afbeelding

ES:

Afbeelding

Afbeelding[/quote]