Knieblessure: welke veiligheidsbeugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Knieblessure: welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 10:23

Sinds december loop ik met een pijnlijke knie. Ik loop bij de fysio, en het gaat beter, Maar merk dat paardrijden toch nog wel wat belastend is. Ene keer erger dan de andere keer. Ik heb momenteel gewone beugels met een elastiek aan de zijkant. Maar wellicht zijn er andere beugels die de problemen en pijn wat kunnen verminderen. De exacte reden van de pijn is nog niet bekend, maar de pijn zit vooral aan de binnen/onderkant in de banden lijkt het.

Zijn er mensen die knie problemen hebben en baat hebben bij bepaalde beugels?
Ivm het rijden met een boomloos zadel dat een gesloten ophangsysteem heeft voor de beugelriemen, ben ik wel opzoek naar veiligheidsbeugels (of waar een korf op kan worden gemaakt).
Ik rij zowel recreatief buiten maar ook be dressuurmatig in de bak.

Alvast bedankt voor de reacties!

tennan

Re: Knieblessure: welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:30

Sprenger bow balance?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:43

tennan schreef:
Sprenger bow balance?

Deze inderdaad. Ik heb ook een blijvende knieblessure en met deze beugels heb ik echt
veel minder last dan met de "gewone" beugels.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:45

Bow Balance van Sprenger inderdaad!
Ik heb een chronische irritatie aan de aanhechting van mijn kniepees.
Niet alleen heb ik geen last van m'n knie meer na een rit, ik kan ook nog eens fantastisch beter doorzitten :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:46

Hier geen problemen met mijn knieën, maar wel met mijn enkel. Ik heb veel kilometers gemaakt met Flexride beugels en EZ ride beugels, beide erg fijn! Beide ook met korf te krijgen. Ze hebben een breder voetbed en ze veren een beetje mee :j

Voor het mooie moet je ze niet hebben, maar er wat dressuur mee rijden wil ook prima.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:47

ik heb flex-on, en ben positief verrast. Bij de hypostore doen ze ook mee in de korting, dan is het een iets minder grote investering. Maar tot nu toe iedere euro waard. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 11:35

Maar de flex on en de bow balance zijn wel dichte beugels. De bow balance noemt zich wel veiligheid, maar flex on niet toch? Ik heb wel echt iets nodig dat los gaat mocht ik er af vallen en er per ongeluk door heen schieten. Nooit gebeurd maar wil het risico niet nemen met de dichte beugel ophanging.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:12

Tancreda4 schreef:
Maar de flex on en de bow balance zijn wel dichte beugels. De bow balance noemt zich wel veiligheid, maar flex on niet toch? Ik heb wel echt iets nodig dat los gaat mocht ik er af vallen en er per ongeluk door heen schieten. Nooit gebeurd maar wil het risico niet nemen met de dichte beugel ophanging.

de flex-on zijn er in verschillende modellen. Je moet de Flex- on safety hebben. Die gaan open bij een val. De sprengers zijn idd dichte beugels.

https://hypostore.nl/flex-on-safe-on-beugels.html