Ervaring met Skyway zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xritt

Ervaring met Skyway zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 20:52

Hoi iedereen,

Ik heb Vandaag een Skyway zadel geprobeerd. Ik was verbaasd over hoe fijn ze zitten. Ze zagen er stugger uit dan ze zijn. Nu heb ik er maar 10 min mee gereden. Dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen. Ik mag hem gelukkig even proberen. Mijn paard liep er oké onder. Kan er nog niet veel over zeggen. We waren voor een pasconsult bij Countrymill. Vanwege een wegafsluiting was het heen dik een uur rijden. Daarna nog een half uurtje wachten. En toen nog zadels passen. Ik merkte dat mijn paard er geen zin meer in had. Ze liep daardoor echt bagger.
Het was super fijn dat ik het zadel mocht meenemen om te proberen.

Nu kan ik alleen niks vinden over deze zadels. Op bokt wat korte ervaringen. Maar vooral van een paar jaar geleden.
Zijn er ondertussen wat nieuwe ervaringen. Ben heel benieuwd hoe dit zadel na een paar jaar is. Het is best een flinke prijs voor het zadel.

MarjanB

Re: Ervaring met Skyway zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:05

Check ik heb t nieuwe model. Erg fijn zadel! Heb hem alleen nog niet zo lang ook.

Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:10

Iemand bij ons op de rijvereniging is na een lange zoektocht bij dit zadel uitgekomen. Ze rijdt ZZL en heeft het zadel nu ruim een half jaar. Paard is er veel fijner door gaan lopen!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:12

Afbeelding

Ik heb sinds december een skyway zadel. Ik was nog helemaal niet bekend met dit merk, maar mijn paard gaf heel duidelijk aan dat dit zadel fijn lag en ik zelf zat er ook super in.

Ik wil nog een afspraak maken voor komende maand voor controle, maar onder mijn beugelriemen zie ik al slijtage plekken. Vind ik toch wel erg voor een zadel van half jaar oud :=
Misschien dat de kleur bruin hier gevoeliger voor is of zo, maar dan vind ik wel dat dit van tevoren gemeld moest worden.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:15

Hier ook een Skyway via country mill! Ik wil nergens anders meer heen voor een zadel! Hele fijne service, al verschillende zadels laten aanmeten en aangekocht. Laatste keer bij een Skyway zadel uitgekomen, nog nooit zo fijn zadel gehad! Mijn pony loopt er ook heerlijk onder, ik heb een mono blad. Afbeelding

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 21:16

MarjanB schreef:
Check ik heb t nieuwe model. Erg fijn zadel! Heb hem alleen nog niet zo lang ook.

[ [url=m/cLto2S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HUuzql.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi. Leuk met dat blauwe randje.

Mag ik vragen wat jullie voor een nieuw zadel hebben betaald. Mag ook via pb.
Ik wil gewoon een zwart zadel. Zonder poespas misschien net als MarjanB een blauw of lak randje.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:11

josewoos schreef:
[ [url=m/cl1rkb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb sinds december een skyway zadel. Ik was nog helemaal niet bekend met dit merk, maar mijn paard gaf heel duidelijk aan dat dit zadel fijn lag en ik zelf zat er ook super in.

Ik wil nog een afspraak maken voor komende maand voor controle, maar onder mijn beugelriemen zie ik al slijtage plekken. Vind ik toch wel erg voor een zadel van half jaar oud :=
Misschien dat de kleur bruin hier gevoeliger voor is of zo, maar dan vind ik wel dat dit van tevoren gemeld moest worden.

Ik heb dit zadel als testzadel meegekregen. Vind het een heerlijk zadel!

In febr hadden ze een demo zadel liggen welke ik 3wk mocht testen.

Als mijn tribal niet meer past en ze hebben een skyway liggen welke een leuke prijs heeft.. dan weet ik het wel
Laatst bijgewerkt door jolanda20 op 07-06-20 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:13

Xritt schreef:
MarjanB schreef:

[ [url=m/cLto2S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HUuzql.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi. Leuk met dat blauwe randje.

Mag ik vragen wat jullie voor een nieuw zadel hebben betaald. Mag ook via pb.
Ik wil gewoon een zwart zadel. Zonder poespas misschien net als MarjanB een blauw of lak randje.

Als ik me niet vergis ligt de prijs vanaf €2795,-

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:21

josewoos schreef:
[ [url=m/cl1rkb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had ik bij m’n bruine en zwarte Skyway al vlot. Komt door het zachte leer. Nu bij Sella hetzelfde verhaal. Is ook dat zachte geoliede leer.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:23

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de mijne. Na m’n auto ongeluk kon ik er helaas niet meer fijn in zitten. Heb nu zadels met de zitting van een springzadel zodat ik helemaal vrij kan zitten. Maar was er tevreden over!

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 17:17

Mijn paard vind het zadel niet fijn. Heb er nu twee keer mee gereden. Ze wil niet goed galopperen en is boos tijdens het rijden. Dus ik denk dat het hem niet gaat worden. Ik probeer het morgen nog een keer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:49

Xritt schreef:
Mijn paard vind het zadel niet fijn. Heb er nu twee keer mee gereden. Ze wil niet goed galopperen en is boos tijdens het rijden. Dus ik denk dat het hem niet gaat worden. Ik probeer het morgen nog een keer.

Heb je hem niet te ver naar voren liggen?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 22:29

MarjanB schreef:
Xritt schreef:

Heb je hem niet te ver naar voren liggen?

Kan ik eens naar kijken. Voor mijn gevoel niet. Het dekje schoof ook onder het zadel uit. Dat heb ik nog nooit gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:40

Xritt schreef:
Kan ik eens naar kijken. Voor mijn gevoel niet. Het dekje schoof ook onder het zadel uit. Dat heb ik nog nooit gehad

Als dit type zadel een boom heeft wat meer bewegingsvrijheid heeft, kan dit een idee zijn.

Net zoals je paard op het zadel reageert. Zou kunnen dat het vorige zadel flink strak lag, hierdoor heeft je paard zijn bewegingen aangepast, en nu denkt " jippie" alles doet het opeens weer.

Je bent immers niet voor niets op zoek naar een ander zadel, dat kwam voor uit het feit dat je paard niet lekker liep in zijn huidige, toch? Of had je een andere reden?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 02:01

Xritt schreef:
Hoi iedereen,

Ik heb Vandaag een Skyway zadel geprobeerd. Ik was verbaasd over hoe fijn ze zitten. Ze zagen er stugger uit dan ze zijn. Nu heb ik er maar 10 min mee gereden. Dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen. Ik mag hem gelukkig even proberen. Mijn paard liep er oké onder. Kan er nog niet veel over zeggen. We waren voor een pasconsult bij Countrymill. Vanwege een wegafsluiting was het heen dik een uur rijden. Daarna nog een half uurtje wachten. En toen nog zadels passen. Ik merkte dat mijn paard er geen zin meer in had. Ze liep daardoor echt bagger.
Het was super fijn dat ik het zadel mocht meenemen om te proberen.

Nu kan ik alleen niks vinden over deze zadels. Op bokt wat korte ervaringen. Maar vooral van een paar jaar geleden.
Zijn er ondertussen wat nieuwe ervaringen. Ben heel benieuwd hoe dit zadel na een paar jaar is. Het is best een flinke prijs voor het zadel.

Dit zegt naar mijn idee al heel wat. Kan heel goed door het zadel komen. Wat je later ook zegt, wil niet galloperen, dekje schuift er onderuit. Klinkt meer als dat het knelt, beweging van de schouder belemmert. Kan goed komen dat het te dicht op de schouderpunten bv ligt, te smal is of te veel kiept.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:32

vandaag bij CM een Skyway aangeschaft, vanaf de eerste seconde dat ik er op zat, dacht ik WOW ditisum! Wat een fantastisch heerlijk zadel en mijn tinkertje van 1.46.loopt er werkelijk super onder. En wat een fijne man die Bert, ik ben blij blij

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:45

Ik ben 18 Juni bij CM geweest omdat ik voor mijn paard nu hij 6 is geworden graag een goed zadel wilde. Ik hoopte op een wauw moment en die kwam! Onder de Skyway! Ingepakt en meegenomen en mega blij ermee! Al enorme sprongen vooruit hebben wij gemaakt met dit zadel, wat ben ik er blij mee!!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:57

nouklime schreef:
Ik ben 18 Juni bij CM geweest omdat ik voor mijn paard nu hij 6 is geworden graag een goed zadel wilde. Ik hoopte op een wauw moment en die kwam! Onder de Skyway! Ingepakt en meegenomen en mega blij ermee! Al enorme sprongen vooruit hebben wij gemaakt met dit zadel, wat ben ik er blij mee!!

Wat een fantastisch zadel he! Ik heb hem nu ruim een week en heb er nu zo'n 5x mee gereden en elke keer denk ik , wow wat zit die lekker

Door wie ben jij geholpen? Bert of Arno

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:44

Ik ben geholpen door Bert. En jij? Ben echt onwijs blij met dit zadel. Wist niet dat je zo blij met een zadel kon zijn haha!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 04:24

nouklime schreef:
Ik ben geholpen door Bert. En jij? Ben echt onwijs blij met dit zadel. Wist niet dat je zo blij met een zadel kon zijn haha!

Ja ik ook door Bert, super deskundige man. Ik had op mijn vorige paard al een super fijn zadel van Schutte, dus Bert zei al: ok dan ben ja al verwend geweest en ik hoop dat ik daar overheen kan gaan! Nou dat is gelukt

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:15

Hahaha mega leuk om te horen @Hubbels! Ik was totaal niet verwend dus dit voelde echt hemels. Was het 5de zadel wat hij erop legde en mijn paard maakte meteen ruimere passen onder het zadel en zocht meteen meer mijn hand op (onwijs onrustige aanleuning hiervoor) en bleef echt lekker doorlopen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:24

nouklime schreef:
Hahaha mega leuk om te horen @Hubbels! Ik was totaal niet verwend dus dit voelde echt hemels. Was het 5de zadel wat hij erop legde en mijn paard maakte meteen ruimere passen onder het zadel en zocht meteen meer mijn hand op (onwijs onrustige aanleuning hiervoor) en bleef echt lekker doorlopen.

Ja echt he! Mijn tinker ging ook gelijk super lopen, heerlijk ruim en kon hem lekker over de rug rijden.
Nu ben ik geen dressuurruiter hoor :(:) , maar dat voelde ik gelijk!
Manlief is wel een echte dressuurprikker :+ en die wilde het ook wel even voelen natuurlijk en hij begreep gelijk wat ik bedoelde.

Was wel verrast van mezelf dat ik zo'n "gedwongen"zit fijn zou vinden, maar ik vind het nu fantastisch!

Bert heeft me ook van alles laten zien, want ik ging eigenlijk voor een Massimo trail, omdat ik veel buitenritten maak en maar weinig dressuurmatig rij. Heb echt op zadels van 400 euro gezeten tot 1800 euro en natuurlijk koos ik voor de duurste hahaha, maar ben er blij mee! Mijn zadel is nog maar een half jaar oud, ziet er nog top uit!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:56

Foto van de nieuwe zadels? :D

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:17

MyChoice schreef:
Foto van de nieuwe zadels? :D

Leuk idee, wel even wachten tot zaterdag/zondag als het iets minder warm is om te rijden :D

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:00

Liever zonder ruiter, dan zie je het zadel goed haha