Jeremy Rudge zadel ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiah

Jeremy Rudge zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 14:08

Wie heeft er ervaring met een Jeremy Rudge dressuurzadel. Ik ben nu een zadel aan het testrijden, heb een groninger merrie, en ze loopt voor mijn gevoel beter dan met de hulsebosch waar de ruimte tussen de kussens krapper is dan bij de Jeremy. Ik heb nu het gewone zadel, kan komende week de classic 45 testen, ben zelf 1,78 lang en schofthoogte van paard is 1,55

Ik las hier op Bokt van iemand in een bericht dat levertijd vanuit Engeland 18 weken is, heb hen benaderd omdat ik dat wel erg lang vindt, en men mailde terug iets van tussen de 6 en 8 weken.

Graag lees ik ervaringen over aanschaf, rijden, onderhoud, slijtage, kortom, heb je wat te melden dan lees ik dat graag!

Alvast dank voor de moeite.

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:35

Hallo, ik heb een JR dressuur zadel op mijn KWPN merrie 1,65 m liggen. Eerst had ik een Hulsebos op dit paard liggen, ook een fijn zadel maar hier drukte ik de zweetbaden zelf wat terug. Ik heb de JR na kort gebruik door de eerste eigenaar (verkoop paard) overgenomen dus geen ervaring met levertijden. Qua onderhoud en gebruik ben ik zeer tevreden! Het zadel ziet er nog steeds goed uit , weinig slijtage en weinig onderhoud van de zadelmaker nodig, zeker niet meer dan andere merken die ik gebruik ( stubben / fairfax / hulsebos). Zit heerlijk en goede kwaliteit leer. Ik heb wel vrij snel de singelstoten moeten laten vervangen, de gaten zaten niet op gelijke hoogte. Vervelende was dat je dezelfde kwaliteit leer moet hebben om nieuwe scheefheid te voorkomen dus toen moesten ze allemaal vervangen worden. Bij een nieuw zadel zou je dit een productiefout noemen, ze zijn dus niet tijdens gebruik scheef geraakt.

Sophiah

Re: Jeremy Rudge zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 21:46

Dank voor je reactie Dandelion2. Morgen ga ik nog een ander type van Jeremy Rudge testen en dan beslissen.