ingvdh schreef:Anatomisch is fijn voor het ene paard, maar het andere paard kan daar alleen maar last van hebben. Zo zijn er nog meer dingen. Je zal naar je paard moeten kijken wat deze fijn vindt.
Als ik een hoofdstel koop vind ik het, naast pasvorm, het belangrijkste dat het leer mooi soepel is en hierdoor goed aansluit op het hoofd. Met name de neusriem, deze staan vaak af. (sorry Marije_1997, maar jouw eerste foto is hier een voorbeeld van)
Frontriem let ik niet op, daar heb ik nog een aantal hele mooie van liggen, die kan je daarnaast ook makkelijk vervangen voor eentje die je wel mooi vind.
Verder vind ik veel sluitingen in beeld niet mooi, als het dus even kan blinde sluitingen, maar dat is ook een persoonlijke voorkeur.
Met mijn lijstje ben ik nooit goedkoop uit, zo rond de €100 - €150. Maar ik doe dan ook lang met hoofdstellen en koop niet vaak nieuwe.
Ik gebruik nu een micklem van ik vermoed 10 jaar oud en ik heb een Imperial Riding hangen die nog ouder is.
Bij mij zitten de neusriem en gewoon zo los dat ze wat los zijn. Hoofdstel past goed hoor. Sluit netjes aan.
Die zwarte daar in tegen past niet helemaal lekker. De bruine wel