Opzoek naar andere beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Doos

Opzoek naar andere beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 20:12

Ik rijd nog steeds met de meest basis beugels die je kan vinden en merk dat ik behoefte heb aan wat meer stabiliteit onder mijn voeten.

Nu is er zo enorm veel aanbod aan stijgbeugels dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik nijg naar de freejump classic.

Aelin

Re: Opzoek naar andere beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:13

Freejump zijn hele fijne beugels!

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 20:13

Kelly1992 schreef:
Freejump zijn hele fijne beugels!

en zou je dan voor de classics gaan of voor de pro? ik ben voornamelijk dressuur ruiter.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:51

Sprenger bow balance!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:04

Ik zou vooral vragen aan mensen of je beugels mag lenen en testen. Want er zit zo veel verschil tussen. Ik heb het laatste jaar veel beugels gehad en getest ( Jin Evol, Freejump, Tekna, Horka Tech en EQFleXia). Persoonlijk wil ik alleen nog maar licht gewicht beugels. Maar ga vooral testen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:47

Minoes schreef:
Sprenger bow balance!

Vind ik ook fijn!

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:13

ik lees even mee.
Ben voor in de cross opzoek naar veiligheids beugels met een beetje vering. rij nu met Sprenger (de rechte) vind ze heel fijn maar wel een beetje zwaar en idd als er wat gebeurd in de cross...
kom telkens uit op Freejump maar daar zie ik ook wel wat slechte dingen van niet open klappen of op eens zonder reden open knappen. veiligheid boven alles natuurlijk maar heb niet echt de behoefte om rond de E 300 uit te geven, dus kom ik weer op de freejump uit. #dubio

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:15

Ik heb zowel de freejump classic als pro aan mijn zadel gehad maar het zijn vrij zware beugels. Ze hebben wel een breed voetbed maar doordat ze zo zwaar zijn naar mijn idee doet dat weer af aan de stabiliteit. Ik heb laatst met tech stirrups gereden en heb nu beugels van makebe aan een van mijn zadels hangen. Ik vond beide beugels echt heel fijn rijden, qua stabiliteit maar ook qua gewicht. En als dressuurruiter zijnde staan ze ook nog eens mooier aan je zadel :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:17

Voor veiligheid en niet echt zware beugels, acavallo arena of techstirrup. Mooi breed voetbed.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:29

Waarom zou je lichte beugels willen? Ik rij altijd met de meest standaard beugels maar reed laatst op een paard van een lesklant met kunstof beugels. En eerlijk? Het voelde voor mij onstabiel door het gewicht. Model was hetzelfde rechttoe rechtaan dus daar lag het niet aan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:27

Minoes schreef:
Sprenger bow balance!

Inderdaad!
Geen last meer van mijn knieën.

Ze worden wel eens geleend om uit te proberen en die ruiters proberen dan zo snel mogelijk ze aan te schaffen.