Ik zou vooral vragen aan mensen of je beugels mag lenen en testen. Want er zit zo veel verschil tussen. Ik heb het laatste jaar veel beugels gehad en getest ( Jin Evol, Freejump, Tekna, Horka Tech en EQFleXia). Persoonlijk wil ik alleen nog maar licht gewicht beugels. Maar ga vooral testen!
ik lees even mee. Ben voor in de cross opzoek naar veiligheids beugels met een beetje vering. rij nu met Sprenger (de rechte) vind ze heel fijn maar wel een beetje zwaar en idd als er wat gebeurd in de cross... kom telkens uit op Freejump maar daar zie ik ook wel wat slechte dingen van niet open klappen of op eens zonder reden open knappen. veiligheid boven alles natuurlijk maar heb niet echt de behoefte om rond de E 300 uit te geven, dus kom ik weer op de freejump uit. #dubio
CestLaVie_97
Geplaatst: 30-05-20 22:15
Ik heb zowel de freejump classic als pro aan mijn zadel gehad maar het zijn vrij zware beugels. Ze hebben wel een breed voetbed maar doordat ze zo zwaar zijn naar mijn idee doet dat weer af aan de stabiliteit. Ik heb laatst met tech stirrups gereden en heb nu beugels van makebe aan een van mijn zadels hangen. Ik vond beide beugels echt heel fijn rijden, qua stabiliteit maar ook qua gewicht. En als dressuurruiter zijnde staan ze ook nog eens mooier aan je zadel
Lithya
Geplaatst: 30-05-20 22:17
Voor veiligheid en niet echt zware beugels, acavallo arena of techstirrup. Mooi breed voetbed.
Waarom zou je lichte beugels willen? Ik rij altijd met de meest standaard beugels maar reed laatst op een paard van een lesklant met kunstof beugels. En eerlijk? Het voelde voor mij onstabiel door het gewicht. Model was hetzelfde rechttoe rechtaan dus daar lag het niet aan.
Marie111
Geplaatst: 31-05-20 12:27
Minoes schreef:
Sprenger bow balance!
Inderdaad! Geen last meer van mijn knieën.
Ze worden wel eens geleend om uit te proberen en die ruiters proberen dan zo snel mogelijk ze aan te schaffen.